geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Danielle »

@Sabrina die regels en richtlijnen zijn bekend en uitgebreid besproken in dit topic. Het gaat mij nu om de concrete procedure: welke formulieren moet ik invullen en wat heb ik, behalve die deskundigenverklaring, nodig.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Emma »

Danielle schreef:@Sabrina die regels en richtlijnen zijn bekend en uitgebreid besproken in dit topic. Het gaat mij nu om de concrete procedure: welke formulieren moet ik invullen en wat heb ik, behalve die deskundigenverklaring, nodig.
Ik heb dat bij de gemeente Rotterdam (mijn geboorteplaats) nagevraagd en daar wisten ze eigenlijk nog van niets, de man die ik sprak was nog geduldig aan het wachten op de vaststelling van de AMvB en ging er zelfs van uit dat het nog helemaal niet zeker was of 1 juli wel gehaald zou worden. Ik heb dat bij TNN gemeld en Sophie zou dat stuk desinformatie bij het eerstvolgende overleg met het ministerie meenemen, zodat gemeenten daar op aangesproken kunnen worden, 1 juli is gewoon 1 juli.
Maar, of ik, gegeven een deskundigenverklaring, gewoon bij de balie moet komen, een afspraak moet maken of me op kan geven voor een feestje met veel pers ;-), dat wist de beste man niet. Hij zou me terugbellen maar daar komt weinig van, lijkt het. Later deze week zal ik nog maar eens bellen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Claire »

Oh jee ik moet naar Barneveld volgende week maar eens bellen of ze daar al van het bestaan weten van deze wet.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Staatsecretaris Teeven heeft de verdere uitwerking van de deskundige procedure toch wel primair neergelegd bij het VUmc. Daarom volg ik de website : http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... er/nieuws/" target="_blank met zeer veel interesse
MichelleH
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jul 2012, 02:28
Gender: Onzeker
Locatie: Tilburg

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door MichelleH »

Teeven heeft gezegd dat de wet op 1 juli in werking zal kunnen treden, maar het nog steeds wachten op de publicatie van de datum van inwerkingtreding in het Staatsblad.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Danielle »

Ik heb er een mailtje richting de afdeling Burgerzaken van mijn gemeente aan gewaagd. Wacht wel even af of ze al wat wijzer zijn.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Danielle »

Antwoord van de gemeente was niet heel positief. Ze weten nog niet of 1 juli gehaald wordt. Bij de afdeling Burgerzaken hebben ze nog geen procedure.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Emma »

Ik ben gisteren teruggebeld door de gemeente Rotterdam. Ze gaan er van uit dat 1 juli gewoon gehaald wordt al is het inderdaad niet 100% zeker omdat de Algemene Maatregel van Bestuur nog officieel vastgesteld moet worden. Maar of ik toch vooral zodra 1 juli te boeken is in de agenda van Burgerzaken een afspraak wil maken. Afzeggen kan altijd nog.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door J1nny »

Het relevante stukje uit het cursusboek vd gemeente.
Wie het wil zien, ik stuur het via PB of email, ik zal het op mijn eigen forum plaatsen, maar dit forum pikt het niet.
Via Feestboek Trans.nl is het ook te zien.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Danielle »

Ik ben wel benieuwd naar dat
Cursusboekdeel. Vind het overigens niet ondenkbaar dat de noodzakelijke training nog mondjesmaat wordt gegeven bij verschillende gemeenten. Ze hebben tenslotte nog twee maanden voor de invoering.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Plaats reactie