geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina »

Wat goed Jennifer en Sandra!

In Rotterdam ging het allemaal wat minder en raakte ik wederom verstrikt in een web van bureaucratie. De klacht die ik op de site van de gemeente in ga dienen is denk ik een prima verwoording van hoe het bij mij ging.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Jennifer19 »

Het ging ineens wel erg snel ik kon niet slapen dus ik ben naar mijn Basisregistratie personen (BRP) gaan kijken en zelfs dat is al aangepast met andere woorden ik kan nu zeggen ik ben officieel Jennifer :)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sandra »

Proficiat Jennifer!

Aan de andere kant, weet je eigenlijk wel dat je nu op dit moment, nu je nog niet je nieuwe documenten hebt, iemand bent die niet bestaat? :shock:
Jouw oude ID-kaart komt niet meer overeen met de B.R.P. en jouw nieuwe identiteit kun je nog niet aantonen. :twisted:
Gewoon zorgen dus tot je ze hebt, dat je geen persoonscontrole krijgt! Alleen het sofi-nummer blijft gelijk, maar daar kijkt niemand naar. :oops:
Ik woon vlak bij de grens en moest soms echt even nadenken: nee, nou even niet, dan maar duurdere boodschappen in Nederland.
In mijn geval lagen alle documenten al na 3 werkdagen (+weekend) gereed om afgehaald te worden. :lol:
Indien mogelijk gewoon 1 - 2 dagen eerder (dan op het afhaalformulier staat) vragen of het al binnen is, heel vaak wel.
Succes, en dat je ze daarna vaak mag tonen (in goede zin). :D
Sandra.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Janneke »

Sandra schreef:Vanmorgen heb ik mijn nieuwe paspoort, id-kaart en rijbewijs opgehaald in het stadhuis alhier.
Rijbewijs 02-07-2014.jpg
Ter informatie:
Ik heb mijn documenten echt niet met spoed aangevraagd.
Volgens afhaalbewijs zou ik ze pas woensdag kunnen afhalen.
Woensdag moet ik echter al om half zeven in de auto zitten, vanwege file's, want ik moet om 9 uur bij het VUmc zijn.
Als ik dan daarna weer hier in Oldenzaal ben, is de afdeling Burgerzaken al weer dicht.
Donderdagmorgen om half 10 heb ik een afspraak in Enschede bij het UWV-Werkplein, waar ik mijn nieuwe papieren moet tonen vanwege tijdelijke vrijstelling van mijn sollicitatieplicht.
Hierom ben ik vanmorgen naar het stadhuis gegaan om te proberen een afspraak te maken om dinsdagmiddag mijn documenten op te halen. Tot mijn verbazing was alles al binnen en kon ik het ook direct meenemen!
Om precies 12.00 uur op de kerktoren wandelde ik dolgelukkig het stadhuis uit.
Ik ben zelden zo gelukkig geweest in mijn leven!
Sandra.
Ik zou dit maar heel snel verwijderen...zo maar je ID op het internet zetten is IMHO erg onverstandig
Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Anne1957 »

Vandaag heb ik de verklaring ook ontvangen! Yessss! Donderdagmiddag een afspraak bij burgerzaken van mijn geboortegemeente. Ben gewoon zoooo blij!!!
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sandra »

Janneke,
Ik ben blij dat je zo meedenkt.
Maar misschien is het je opgevallen dat ik alle handtekeningen, serienummers en barcodes heb afgedekt.
Zo dat niet voldoende zijn?
Alleen mijn naam, foto, leeftijd, geslacht en datum afgifte is zichtbaar.
Zeg het maar, meerderen weten meer als één.
Sandra.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Janneke »

Nou Sandra, ik zou dat dus nooit doen maar jij ziet dat blijkbaar anders. Ga je ook op de markt staan en dan aan iedereen je ID laten zien? Afgeplakt of niet, ik vind het geen goed idee.
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Jennifer19 »

Sandra schreef:Proficiat Jennifer!

Aan de andere kant, weet je eigenlijk wel dat je nu op dit moment, nu je nog niet je nieuwe documenten hebt, iemand bent die niet bestaat? :shock:
Jouw oude ID-kaart komt niet meer overeen met de B.R.P. en jouw nieuwe identiteit kun je nog niet aantonen. :twisted:
Gewoon zorgen dus tot je ze hebt, dat je geen persoonscontrole krijgt! Alleen het sofi-nummer blijft gelijk, maar daar kijkt niemand naar. :oops:
Ik woon vlak bij de grens en moest soms echt even nadenken: nee, nou even niet, dan maar duurdere boodschappen in Nederland.
In mijn geval lagen alle documenten al na 3 werkdagen (+weekend) gereed om afgehaald te worden. :lol:
Indien mogelijk gewoon 1 - 2 dagen eerder (dan op het afhaalformulier staat) vragen of het al binnen is, heel vaak wel.
Succes, en dat je ze daarna vaak mag tonen (in goede zin). :D
Sandra.

Yup is bekend bij me tot een juiste id getoond kan worden besta je in feite niet dat klopt dus ik houd me lekker rustig en zet niets op stelten tot ik de identiteitskaart in bezit heb hihi
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door diederique »

Sandra schreef:Proficiat Jennifer!

Aan de andere kant, weet je eigenlijk wel dat je nu op dit moment, nu je nog niet je nieuwe documenten hebt, iemand bent die niet bestaat? :shock:
Jouw oude ID-kaart komt niet meer overeen met de B.R.P. en jouw nieuwe identiteit kun je nog niet aantonen. :twisted:
Gewoon zorgen dus tot je ze hebt, dat je geen persoonscontrole krijgt! Alleen het sofi-nummer blijft gelijk, maar daar kijkt niemand naar. :oops:
Ik woon vlak bij de grens en moest soms echt even nadenken: nee, nou even niet, dan maar duurdere boodschappen in Nederland.
In mijn geval lagen alle documenten al na 3 werkdagen (+weekend) gereed om afgehaald te worden. :lol:
Indien mogelijk gewoon 1 - 2 dagen eerder (dan op het afhaalformulier staat) vragen of het al binnen is, heel vaak wel.
Succes, en dat je ze daarna vaak mag tonen (in goede zin). :D
Sandra.
Ik zou me over die week "niet bestaan" niet zo druk maken. Menigeen loopt al tijden rond met een ID of Paspoort dat geenszins lijkt op de persoon die zich er mee heeft gelegitimeerd. Die week doet er niet zoveel meer toe denk ik. Zelf ben ik de afgelopen 1,5 jaar 28 grenzen gepasseerd waarbij alleen in Quatar de beambte vroeg waar de man op het paspoort was gebleven.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina »

Vandaag zijn ook mijn gegevens gewijzigd en is mijn klacht serieus genomen. Nu nog even een nieuw paspoort aanvragen :)
Afbeelding