Nieuwe transgenderwet in werking

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Sabrina40 »

De organisatie achter het BIG register claimde maximaal 10 werkdagen voor een antwoord, maar die periode was blijkbaar vanmiddag al voorbij, want toe belde men mij al op. Het klopt, dat de laatste bijschrijving op dit deel van het BIG register op 24 juli mevr. Tanja van Hengel was. Nieuwere inschrijvingen zijn er (nog) niet. Volgens haar weten wordt de geplande cursus voor september pas eind van deze oktober maand daadwerkelijk gegeven. En als dat nieuwe inschrijvingen oplevert, dan wordt dat in deze list op deze webpagina bijgeschreven. Ik blijf benieuwd.
De verificatie, of een psycholoog voldoende ervaring heeft wordt inderdaad gebaseerd op behandelgegevens van patiënten. Maar die hoeven zeker niet een op een persoonsgebonden te zijn. Er wordt bijv. vaak gewerkt met behandelcodes en die zijn patiëntonafhankelijk op te tellen. Ook is het mogelijk om via een accountant onderzoek voldoende gegevens op een rijtje te krijgen om een totaal indruk te verzorgen, die naar de organisatie van het BIG register kan worden afgegeven..
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Emma »

Zal best van alles mogelijk zijn maar ik heb er met Alwin uitgebreid over gesproken. Als direct betrokkene weet hij hoe de vork in de steel zit, neem ik aan.
Ook een accountant mag in principe niet weten waarvoor ik daar kom. Uiteindelijk gaat het als ik het goed begrepen heb wel op basis van een accountantsverklaring maar heel simpel is het niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Sabrina40 »

Maar Alwin moet toch als direct betrokkene ook precies weten op welke basis Tanja haar kwalificatie in het BIG register heeft kunnen verkrijgen.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Nieuwe transgenderwet in werking

Bericht door Emma »

BIG registratie? Zoals iedere psychotherapeut. Gewoon aanvragen. Tanja is psychotherapeut.

Alwin is psycholoog, nog geen psychotherapeut. En dus nog geen BIG registratie.

En dan is 1+1 weer gewoon 2.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie