Nieuwe chat! Zie dit topic.

zorgverzekering voor 2015

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
miley
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2014, 21:40
Gender: Trans MtF
Locatie: dordrecht ,Netherlands

zorgverzekering voor 2015

Bericht door miley »

Hallo Allemaal ,

Heb besloten om te stoppen met zelf medicijnen te bestellen vanuit het buitenland , omdat ik de verkeerde medicatie krijg.
Dus heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt bij mijn huisarts Om een echt meisje te worden.
Dus nou wou ik vragen welke zorgverzekering ik het beste kan afsluiten voor 2015 zodat de meeste kosten worden vergoed.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door Emma »

Als een arts je de hormonen voorschrijft maakt het niets uit, alles komt uit de basisverzekering, al moet je bij elke verzekering wel het eigen risico van €375 eerst op maken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door Sophia »

miley schreef:Hallo Allemaal ,

Heb besloten om te stoppen met zelf medicijnen te bestellen vanuit het buitenland , omdat ik de verkeerde medicatie krijg.
Dus heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt bij mijn huisarts Om een echt meisje te worden.
Dus nou wou ik vragen welke zorgverzekering ik het beste kan afsluiten voor 2015 zodat de meeste kosten worden vergoed.
Hoi Miley, Ga je dan een VU traject doen of vragen of de huisarts ze voorschrijft? Wat voor medicatie kreeg je dan?
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door TheGirl »

Emma schreef:Als een arts je de hormonen voorschrijft maakt het niets uit, alles komt uit de basisverzekering, al moet je bij elke verzekering wel het eigen risico van €375 eerst op maken.
Alleen is er niet een standaard basis verzekering meer. Er zijn drie basis polissen tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door Veronica »

TheGirl schreef:
Emma schreef:Als een arts je de hormonen voorschrijft maakt het niets uit, alles komt uit de basisverzekering, al moet je bij elke verzekering wel het eigen risico van €375 eerst op maken.
Alleen is er niet een standaard basis verzekering meer. Er zijn drie basis polissen tegenwoordig.
Klopt, welke je ook van de 3 gaat kiezen (nu is het wel te laat dan) nooit voor de goedkoopste gaan.

Je jaagt jezelf te veel op kosten als trans dan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door Emma »

Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat niemand hier een budgetpolis neemt met een hoog extra eigen risico... ;-)

Maar afgezien van het extra eigen risico blijven de hormonen gewoon vergoed worden, welke polis je ook hebt, minus het verplicht eigen risico.

Gemeenten hadden trouwens de mogelijkheid om voor specifieke groepen mensen, bijvoorbeeld met bijstand of alleen AOW, een polis aan de bieden met een eigen risico dat lager was dan de verplichte 375. Maar goe dat nou precies werkte weet ik niet, ik ken iemand met zo'n polis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door TheGirl »

Emma schreef:Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat niemand hier een budgetpolis neemt met een hoog extra eigen risico... ;-)

Maar afgezien van het extra eigen risico blijven de hormonen gewoon vergoed worden, welke polis je ook hebt, minus het verplicht eigen risico.

Gemeenten hadden trouwens de mogelijkheid om voor specifieke groepen mensen, bijvoorbeeld met bijstand of alleen AOW, een polis aan de bieden met een eigen risico dat lager was dan de verplichte 375. Maar goe dat nou precies werkte weet ik niet, ik ken iemand met zo'n polis.
Die drie basis polissen hebben niks met het eigen risico te maken, je hebt polissen met vrije keuze waar ook vergoed wordt bij zorg waarmee de verzekeraar geen contract heeft en je krijgt duurdere medicijnen, je hebt een verzekering waarbij niet gecontracteerde alleen 70%-80% vergoed wordt en de goedkoopste vergoed zogoed als niks en alleen waar ze contracten voor afsluiten. Dat eigen risico staat hier los van, €375.- is het standaard bij alle drie de vormen, waarbij je het bij alle drie kan verhogen. Hierboven op komen nog je aanvullende verzekeringen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door Emma »

Bedoel ik, we hebben het over hetzelfde. Al zijn er 100 verschillende basispolissen, je krijgt je medicijnen vergoed minus 375 euro verplicht eigen risico. Welke verzekering je ook kiest, daar zit het verschil niet.

Het verschil zit in het type polis, natura, restitutie, of iets daartussenin, en net zo belangrijk: hoe moeilijk maken ze het je de andere medische behandelingen te krijgen waar je recht op hebt?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: zorgverzekering voor 2015

Bericht door TheGirl »

De basis polissen is al iets raars taalkundig of logisch geredeneerd. Dan kan er maar een basis zijn en niet drie.
Overigens heb ik de duurste ervan en een uitgebreide aanvullende verzekering erbij. Ik krijg toch korting waardoor het bedrag iets lager uitkomt dan de middelste.
Naar mijn mening zou hoe duurder de verzekering die je neemt het eigen risico omlaag moeten.