Nieuwe chat! Zie dit topic.

verwijderen van posts

Nieuwsberichten
valencia
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 apr 2012, 14:12
Gender: Vrouw
Locatie: nederland

verwijderen van posts

Bericht door valencia »

Hallo,

ik heb meerdere malen geprobeerd een bericht te versturen naar een beheerder maar krijg geen berichten verstuurd!?

Nu is mijn vraag hoe ik posts verwijdert krijg?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Eva »

Dag Valencia,

Je PB heb ik in goede orde ontvangen. Forumgebruikers kunnen door hen geplaatste berichten slechts een korte tijd na plaatsing aanpassen/verwijderen. Forumbeheerders kunnen dat te allen tijde maar doen dat alleen wanneer daar een belangrijke reden voor wordt gegeven..

groet
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Janneke »

Eva, hier een duidelijke uitleg wat je moet doen: https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F" target="_blank. Doe je voordeel ermee :)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Eva »

Soms is het lastig, Janneke, maar ik meen dat wij in voorkomende gevallen met dit onderwerp prudent omgaan. Dat we daar niet altijd veel ruchtbaarheid aan geven kan hopelijk op begrip rekenen.

Ik wil er in dir verband nog eens nadrukkelijk op wijzen dat er twee manieren zijn om een afbeelding (je foto bijvoorbeeld) op het forum weer te geven:
1. Het beeld uploaden naar het forum. Daarmee geef je tot op grote hoogte je rechten weg.
2. Het beeld uploaden naar een platform buiten ons forum en daarnaar in een link verwijzen. Je houdt daarbij alle rechten en kunt op ieder gewenst moment de afbeelding verwijderen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Janneke »

Helaas begrijp je de strekking van de wetgeving en van het opgevoerde stuk niet. In 1. stel je dat je rechten zou weggeven maar dat is helemaal niet het geval. Als ik wil dat het betreffende beeld verwijderd moet worden dan moet jij gevolg geven aan zo'n verzoek. Natuurlijk is het zo dat gemakkelijker te realiseren als ik zelf het beeld kan verwijderen door alleen een link te plaatsen maar dan is er ook geen discussie.

Het is dus nooit lastig, jij moet doen wat een gebruiker aan je vraagt in de context van deze discussie. Doe je dat niet dan zul je vroeg of laat via gerechtelijke weg er achter komen dat je aan het kortste eind trekt.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Janneke schreef:Het is dus nooit lastig, jij moet doen wat een gebruiker aan je vraagt in de context van deze discussie. Doe je dat niet dan zul je vroeg of laat via gerechtelijke weg er achter komen dat je aan het kortste eind trekt.
Dat haal ik er niet uit hoor Janneke, ik zie er juist staan:
Kort gezegd: Een bijdrage moet weg, tenzij er een aantoonbare noodzaak is die zwaarder weegt dan de privacy.

Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: verwijderen van posts

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik lees uit de door Janneke geplaatste link juist dat Eva het precies doet zoals in de wet is voorgeschreven. Ik vind dat artikel heel verhelderend en geruststellend.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Sowieso had ik dit bericht op het feedback gedeelte verwacht en niet op het prikbord ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Janneke »

Ik ga er verder niet op in want dan zou ik me mengen in een discussie over het verwijderen van bepaalde postings. Ik blijf op het standpunt staan dat het verstandig zou zijn van de beheerders gehoor te geven aan verzoeken die eerder zijn afgewezen. Het zou prettig zijn als er een knop bij iedere posting zit waarmee een poster zijn/haar posting kan verwijderen want dan hoeven we deze discussie niet te voeren. Het is zowiezo vreemd dat er op dit moment wel 'enige' tijd toestemming wordt gegeven tot het wijzigen c.q. verwijderen van postings maar dat de factor tijd hierin bepaald wanneer dit recht eindigt. Ik stel voor dat de beheerders deze funktionaliteit om postings te verwijderen beschikbaar te maken voor diegene die de post heeft geschreven zonder enige restrictie en daarmee het recht geven aan diegene die het recht toekomt.

Het is ook een recht van een deelnemer aan dit forum om te besluiten dit forum te verlaten en daarbij er voor te kiezen het account te verwijderen. Ook hiervoor ontbreekt de mogelijkheid omdat te doen dus beheerders maak het mogelijk je account te verwijderen zonder tussenkomst van enig beheerder.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Het belangrijkste argument tegen is dat waardevolle discussies op een forum volslagen onbegrijpelijk kunnen worden als iedereen zomaar zijn of haar postings kan verwijderen. Ik vind dat een erg goed argument. Dat is ook het argument dat in het artikel dat je aanhaalde gebruikt wordt om te stellen dat postings niet verwijderd hoeven te worden. Dat ze geanonymiseerd moeten worden, is een ander verhaal. Maar als ik zometeen op versturen klik en ik laat mijn kans om dit antwoord te verwijderen lopen, dan is dat jammer voor mij. Er staat hier niets in dat mijn persoonlijke levenssfeer zou kunnen schaden, het is een kwestie van account hernoemen en verwijderen en dan is deze reactie niet naar mij terug te herleiden. De enige persoonlijke informatie staat in mijn signature en die is centraal te wissen.

Zo'n knop is de dood voor je forum. In ieder geval wel een forum als dit waar af en toe wel eens mensen die veel gepost hebben zomaar boos worden en opeens besluiten te vertrekken. In het jaar dat ik hier nu ben heb ik dat al een aantal keer meegemaakt.

Heel veel zin heeft het ook niet want je posts worden vaak ook nog gequotet, en zelfs de gebruikersnaam blijft dan nog hangen. Of iemand noemt je in een reaktie bij je naam. Moet je dan maar het recht krijgen bij je vertrek álles wat je niet bevalt te wissen? nee toch? Het is erg moeilijk een grens te trekken en het artikel geeft een heel duidelijke, hanteerbaare, handhaafbare grens. En laat dat nu ook ongeveer de praktijk hier zijn...

Verder is er van alles aan knoppen te maken maar je moet wel een beetje binnen de kaders van phpBB blijven. Niet dat bij de volgende versie he forum instort om een knopje dat iemand er ooit ingeknutseld heeft. Of een plug-in die al vier jaar niet meer onderhouden wordt, dat soort nachtmerries.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]