verwijderen van posts

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Volgens mij lees ik met mijn boerenverstand dat een tekstueel bericht dat inhoudelijk iets over de inzender vertelt op verzoek verwijderd zou moeten worden behalve als de forumbeheerders kunnen aantonen dat de 'nieuwswaarde' te groot is en/of de context van de discussie en/of het belang van het forum in het geding komen. Dan dienen ze geanonimiseerd te worden.

Trek ik bovenstaande door naar geplaatste profielfoto's dan lijkt me dat die verwijderd moeten worden wanneer men daarom verzoekt... :?

Het blijft een moeilijke discussie...

liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Eva »

Janneke schreef:... Het is dus nooit lastig, jij moet doen wat een gebruiker aan je vraagt in de context van deze discussie. Doe je dat niet dan zul je vroeg of laat via gerechtelijke weg er achter komen dat je aan het kortste eind trekt.
Ik begin me wat ongemakkelijk te voelen op dit forum.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: verwijderen van posts

Bericht door Veronica »

Janneke schreef:Helaas begrijp je de strekking van de wetgeving en van het opgevoerde stuk niet. In 1. stel je dat je rechten zou weggeven maar dat is helemaal niet het geval. Als ik wil dat het betreffende beeld verwijderd moet worden dan moet jij gevolg geven aan zo'n verzoek. Natuurlijk is het zo dat gemakkelijker te realiseren als ik zelf het beeld kan verwijderen door alleen een link te plaatsen maar dan is er ook geen discussie.

Het is dus nooit lastig, jij moet doen wat een gebruiker aan je vraagt in de context van deze discussie. Doe je dat niet dan zul je vroeg of laat via gerechtelijke weg er achter komen dat je aan het kortste eind trekt.
Begrijpend lezen is wel handig bij deze topic, ik snap de punt wel en ben er wel deels met Eva eens.
Eva schreef:
Janneke schreef:... Het is dus nooit lastig, jij moet doen wat een gebruiker aan je vraagt in de context van deze discussie. Doe je dat niet dan zul je vroeg of laat via gerechtelijke weg er achter komen dat je aan het kortste eind trekt.
Ik begin me wat ongemakkelijk te voelen op dit forum.
Begrijpelijk maar als mod/admin moet je wel stevig in je schoenen staan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Eva »

Tegen juridische procedures ben ik niet doeltreffend geschoeid.
Sowieso zou dat kosten met zich meebrengen en het kost eigenlijk al wel genoeg.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Zover zal het denk ik niet komen Eva, het artikel op zich bevat m.i. geen duidelijke vastomlijnde 'richtlijnen',
dus heb je als forumlid ook geen juridische stok om mee te slaan.

Het forum is van ons allemaal dus sta je er (als beheerders en Mods) ook niet alleen voor, wat er ook gebeurt. ;)

xxx Daniéla :hbeat:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: verwijderen van posts

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:Volgens mij lees ik met mijn boerenverstand dat een tekstueel bericht dat inhoudelijk iets over de inzender vertelt op verzoek verwijderd zou moeten worden behalve als de forumbeheerders kunnen aantonen dat de 'nieuwswaarde' te groot is en/of de context van de discussie en/of het belang van het forum in het geding komen. Dan dienen ze geanonimiseerd te worden.
De situatie die hieruit voortvloeit is dat een gebruiker enkele posts weg wilt hebben waar hij of zij zeer persoonlijke informatie heeft gedeeld, maar dat de mods weigeren omdat zij vinden dat het niet persoonlijk genoeg is.

Overigens blijf ik van mening dat dit beleid vooraf kenbaar gemaakt dient te worden zodat je als (nieuw) lid weet waar je aan toe bent, en niet achteraf zoals dat nu gebeurt.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet inga op individuele aangelegenheden Raisa. Ik weet niet over welke posten het zou gaan dus ook niet welk belangen er meespeelden
om het verzoek al dan niet te honoreren. Het gaat erom dat het 'team' niet verplicht is om dergelijke verzoeken te honoreren zoals eerder wel werd gesuggereerd.
Profielfoto's vormen volgens mij een uitzondering hierop omdat die in mijn ogen niet wezenlijk bijdragen aan de zin of onzin van een discussie, in dit geval lijkt me dat de privacy van de plaats(t)er voorop moet staan...

Ik zit pas 4 jaar op Inet en ben nog steeds een nitwit wat dat betreft maar nog voordat ik Inet opging besefte ik dat Inet te vergelijken is met een muurkrant.
Soms beplakt achter 'matglas' maar het blijft glas... Ik heb geen forumregels nodig om dit te beseffen en ik begrijp dat een forum alleen kan (blijven) bestaan
dankzij haar leden en hun inbreng. Ik heb een persoonlijke belang bij het forum maar het forum dient op zich een algemeen belang dat het mijne overstijgt.

Ik heb de forumregels dus nooit gelezen maar ik ga ervan uit dat daarin heel duidelijk wordt omschreven hoe men omgaat met dergelijke zaken, correct me if...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: verwijderen van posts

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:om het verzoek al dan niet te honoreren. Het gaat erom dat het 'team' niet verplicht is om dergelijke verzoeken te honoreren zoals eerder wel werd gesuggereerd.
De link suggereert echter anders, bijvoorbeeld:

Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek
Ik heb geen forumregels nodig om dit te beseffen en ik begrijp dat een forum alleen kan (blijven) bestaan dankzij haar leden en hun inbreng. Ik heb een persoonlijke belang bij het forum maar het forum dient op zich een algemeen belang dat het mijne overstijgt.
Op mij en andere (ex)forumleden heeft het een tegenovergesteld effect: Wij doen juist niet meer actief of op persoonlijk niveau mee sinds ons achteraf is duidelijk gemaakt dat er geen mogelijkheid is om forumposts met persoonlijke inhoud te verwijderen.

Ik heb de forumregels dus nooit gelezen maar ik ga ervan uit dat daarin heel duidelijk wordt omschreven hoe men omgaat met dergelijke zaken, correct me if
Het staat er niet in vermeld, ik heb deze kritiek al enkele malen eerder kenbaar gemaakt, maar tot nu toe heeft niemand er iets mee gedaan.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Hai Raisa
Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek
"Dergelijke berichten moeten weg op verzoek... Behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn.", om de zin af te maken.

Dat de schrijver van het artikel dit niet eerder is tegengekomen doet niets af aan het feit dat men niet verplicht is om op dergelijke verzoeken in te gaan.

Ik zal later de forumregels een keer doorlezen maar ik laat dit gedeelte liever over aan de beheerders en Mods.
Ik vind het wel jammer dat je je daarom beperkt tot algemeenheden, hoe nuttig die ook vaak zijn.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: verwijderen van posts

Bericht door Jessy »

Wellicht kunnen de gebruikersvoorwaarden waar iedereen mee akkoord gaat vóór je kunt registreren iets worden aangepast, desnoods het welkomstmailtje ook iets uitgebreid. 9/10 mensen zullen het niet lezen maar dan is het wel in orde.

Eva doet enorm haar best om voor ons dit forum draaiend te houden, een beetje respect is wel op zijn plaats.
Leuk dat iedereen zich verdiept in deze juridische zaken, maar neem nou eerst eens zelf verantwoordelijkheid voor wat je post. Denk gewoon na voordat je iets neerzet. En als dat gebeurt op een moment dat je je emoties even niet meester bent, heb je nog altijd 48 uur (2 dagen) de tijd om het aan te passen of te verwijderen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.