verwijderen van posts

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

Sorrie Eva maar je steld jou beeld van hoe het forum moet zijn boven de wet.

Je laat mensen hier de boel bedotten met valse verhalen. Je laat mensen hier anderen beledigen. En je verwijderd iemand zonder een haar een weerwoord te laten geven op basis van een onderbouwd argument.

Ik heb heel lang geleden al gevraagd of je mijn gekozen naam van het forum wilde halen. Zou je dat nog even willen doen voor je ook mij verwijdert.

Dank voor die bloemen

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: verwijderen van posts

Bericht door Jessy »

Raisa schreef:Op een forum als dit zou dat echter geen enkel probleem moeten zijn. Er wordt juist een probleem van gemaakt door de mods.
Het forum is bedoeld om iedereen in deze situatie te helpen. Er worden vragen gesteld, er worden antwoorden gegeven. Er worden discussies gevoerd.
Er is al door heel veel mensen ineens gevraagd om al hun berichten te wissen. Dat zou de essentie van het forum teniet doen, omdat alle discussies zodanig veel gaten vertonen dat het onleesbaar wordt. En het is juist de bedoeling dat nieuwe mensen deze kunnen raadplegen, omdat veel van hun vragen wellicht al besproken en beantwoord zijn geworden.

Wil iemand weg? Blijf dan niet hangen en ga gewoon. Berichten wissen wordt misschien niet gedaan, maar er zijn alternatieven.
  • Ten eerste is het zowiezo al af te raden om té persoonlijke gegevens vrij op internet te posten, en ik denk dat iedereen dat wel weet.
  • Je avatarplaatje kun je zelf verwijderen.
  • Als je je echte naam gebruikt, vraag dan om die te veranderen zodat die naam niet meer met jou gelinkt kan worden. Een naamswijziging is nog nooit een probleem van gemaakt.
  • Heb je toch nog ergens iets heel persoonlijks staan in een bericht, vraag dan aan een mod om dat aan te passen. Zeg niet dat al je berichten gewist moeten worden, maar geef aan welk bericht en welk deel erin weg moet. Dan worden discussies niet aangetast en zal er denk ik ook geen probleem rond ontstaan.
En wat potentiële werkgevers betreft, die zoeken voornamelijk op Facebook, en niet op kleinere forums. Gebruik je hier enkel een voornaam of een nickname, dan vinden ze je niet.
Enne Facebook is ook niet zo veilig als het lijkt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: verwijderen van posts

Bericht door elke »

Ik vind het echt jammer dat er nog nooit een T-forum is geweest waarop realistisch en relaxed gemodereerd wordt.
Zaken als het verwijderen van posts zijn essentieel zeker voor T's. Aan de andere kant wordt op de meeste t-fora vrijheid van meningsuiting WEL met voeten getreden...omdat er altijd wel een Mod is die alleen geconfronteerd wil worden met zijn of haar versie van de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: verwijderen van posts

Bericht door Jessy »

Wat is jouw definitie van realistisch dan? Dat is namelijk het hele punt. Verschillende mensen, verschillende opinies.
Ik heb voor T-NL op een aantal fora gezeten die als een dictatuur geregeerd werden. Gek genoeg liepen die als een trein. Mods waren heel streng op de minste verkeerde beweging, berichten werd zonder pardon in geknipt. Vond ik zelf totaal niet relaxt! Feit is wel dat daarmee vervelend volk snel buitengegooid werd, en de leukere groep steeds groter groeide.

Toen T-NL begon, was het allemaal heel relaxt. Helaas is daarna gebleken dat dat gewoon niet werkt, en te dikwijls discussies uit de hand liepen na meningsverschillen. Resultaat van niet streng genoeg ingrijpen was dat de leuke leden vertrokken.

Vrijheid van meningsuiting is héél belangrijk. Maar het begint allemaal met wederzijds respect. En respect verdien je door het op de eerste plaats zelf te tonen.
En raken de gemoederen toch eens verhit, durf dat ook eens even stil te staan en de eerste te zijn die stopt met reageren (zeker als een mod dit reeds gevraagd heeft), zodat het zaakje weer af kan koelen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: verwijderen van posts

Bericht door Jennifer19 »

Jessy schreef:Wat is jouw definitie van realistisch dan? Dat is namelijk het hele punt. Verschillende mensen, verschillende opinies.
Ik heb voor T-NL op een aantal fora gezeten die als een dictatuur geregeerd werden. Gek genoeg liepen die als een trein. Mods waren heel streng op de minste verkeerde beweging, berichten werd zonder pardon in geknipt. Vond ik zelf totaal niet relaxt! Feit is wel dat daarmee vervelend volk snel buitengegooid werd, en de leukere groep steeds groter groeide.

Toen T-NL begon, was het allemaal heel relaxt. Helaas is daarna gebleken dat dat gewoon niet werkt, en te dikwijls discussies uit de hand liepen na meningsverschillen. Resultaat van niet streng genoeg ingrijpen was dat de leuke leden vertrokken.

Vrijheid van meningsuiting is héél belangrijk. Maar het begint allemaal met wederzijds respect. En respect verdien je door het op de eerste plaats zelf te tonen.
En raken de gemoederen toch eens verhit, durf dat ook eens even stil te staan en de eerste te zijn die stopt met reageren (zeker als een mod dit reeds gevraagd heeft), zodat het zaakje weer af kan koelen.

Vind ik ook !!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

"Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn. (Ik ben daar nog geen voorbeelden van tegengekomen."

Bovenstaand is een stukje uit de link die Janneke heeft geplaatst. Ik heb "iemands medische situatie bijvoorbeeld" maar even onderstreept. Dat geld dus voor de meerderheid van de berichten op dit forum.

Verder heeft iemand onlangs over mij gezegd dat mijn hart vol haat is en dat ik lelijk ben. Iemand die het hele forum besodemieterd heeft met kulpraat over hoe fantastisch ze wel niet is. En het beheer doet niets.

Janneke heeft geen onvertogen woord gesproken maar juist zeer inhoudelijk bijgedragen. en wordt zonder rechter of jury gebanned.

Sorrie maar dit forum is verworden tot wat het niet wil zijn, een dictatuur.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Barbarella schreef;
Ik heb "iemands medische situatie bijvoorbeeld" maar even onderstreept. Dat geld dus voor de meerderheid van de berichten op dit forum.
Hai Barbarella,

De meerderheid is dus op zoek naar dergelijke info, die verwijderen zou het forum nutteloos maken.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

Dat belang gaat niet boven het belang van privacy noch boven de wet.

Jammer voor het forum maar het is niet anders.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: verwijderen van posts

Bericht door hX2eDVx3 »

Dit is niet de eerste keer dat deze discussie is gevoerd en het zal zeker niet de laatste keer zijn als het forumbeheer zich zo op blijft stellen. Zelf heb ik hen ook verzocht enkele berichten van mij te verwijderen. Aan dat verzoek is zoals bekend niet voldaan; het beste wat ze mij hebben kunnen bieden is het veranderen van mijn nickname naar iets onuitspreekbaars.

Tijdens mijn tijd op het forum (dat is vanaf het begin tot ongeveer een jaar geleden) heb ik mensen gezien die maandenlang elke discussie ontregelden, mensen voor travestiet uitmaakten, onvervalste trolls die nooit verbannen werden. Ook mij verbaast het heel erg dat Janneke nu wel verdwenen is, ik heb even terug gelezen en ze heeft zich niets dan respectvol gedragen. Haar enige 'misdaad' lijkt te zijn dat ze het forumbeheer heeft geprobeerd te helpen zich aan de Nederlandse wet te houden.

Ondertussen verschuift de transgenderwereld zich steeds meer naar (verborgen) groepen op Facebook. Het mag een teken aan de wand zijn dan we bij ome Mark Zuckerberg minder voor onze privacy te vrezen hebben dan bij tante Eva van E.

Maar blijf vooral doen wat je doet, ik vind het wel lachen zo.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Daarom die posten anonimiseren Barbarella, dat lijkt me voor het forum maar vooral voor de doelgroep het beste.

Daniéla