verwijderen van posts

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Nou, inhoudelijk zou ik de reactie van janneke niet willen noemen. Ze komt met de stelling dat van de wet een post verwijderd moet worden als je daar om vraagt, komt dan met een link naar een inhoudelijk goed stuk dat eigenlijk het tegendeel zegt met een paar heldere uitzonderingen, blijft bij haar originele standpunt, en roept dan op tot een soort van boycot omdat ze haar zin niet krijgt.
Of een ban een passend antwoord was, weet ik niet, misschien niet. Maar dit ging toch wel ver hoor.

De vraag is ook niet of het belang van het forum boven de wet of het belang van de privacy gaat. Wel of er hier uberhaupt een privacy belang is. Als jij per ongeluk je echte naam op het forum zet en die weg wil hebben maar daar pas te laat achter komt om het zekf te kunnen doen, lijkt me dat dat gewoon gecorrigeerd kan worden. Waarom dat niet gebeurt weet ik niet. Maar van de meeste posts die ik hier gedaan heb buiten het Lounge gedeelte zou ik niet weten wat ik daar voor privacy belang bij heb. Het stukje in het verborgen forum over mijn ex van vorig jaar misschien. Wellicht wat details uit mijn introductie hier. Maar verder?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

Ja Daniéla.

Maar ik heb in het verleden een aantal malen perongeluk of omdat het terzake deed mijn gekozen naam gebruikt. op het verzoek dit te verwijderen wordt gewoon niet gereageert. En zoals ik al eerder zei. Er zijn mij teveel mensen die gewoon nep zijn die te lang op het forum hun gang kunnen gaan.

@ Emma . Ik ben op het forum altijd erg open geweest over mijn problemen, zelfs op het forum is dat tegen mij gebruikt. Zou dus buiten het forum ook tegen me gebruikt kunnen worden.

Barbarella

P.S

Maar oh ja op het forum mogen figuren als Melanie een ander ook keihard pakken op een zwakke plek , dat mag gewoon. Je mag aleen het wereldbeeld van de beheerders niet verstoren. Stom was ik evern vergeten.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Barbarella schreef:
@ Emma . Ik ben op het forum altijd erg open geweest over mijn problemen, zelfs op het forum is dat tegen mij gebruikt. Zou dus buiten het forum ook tegen me gebruikt kunnen worden.

Barbarella
Dat snap ik, maar dan nog is verwijderen niet altijd de enige mogelijkheid. Ik zie meer kanten van het verhaal en als ik het zo lees zou er misschien meer gedaan moeten worden. Maar posts weghalen 'omdat dat moet van de wet' zoals anderen hier geroepen hebben gaat er bij mij niet in. Schermen met wetsartikelen zonder dat je de nodige kennis hebt over hoe je ze moet interpreteren. Dan wordt het weer een ordinair wedstrijdje verplassen en ik was nou juist blij dat ik daar van af was.

Oh wacht, is dat laatste nu medische informatie?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Hai Barbarella

Zoals ik je al verteld had ga ik niet in op individuele aangelegenheden en doe dat nu ook niet.

Wellicht heeft deze discussie dan toch enig nut voor allen die per-ongeluk of door emoties overmand
net iets teveel loslaten. Binnen 48 uur (toch..??) zelf verwijderen/aanpassen of het risico lopen dat
in een later stadium een eventueel verzoek daartoe ongewenst of onacceptabel wordt geacht.

En een dictatuur zoals eerder gezegd..? Nee, op zijn tijd behoedzaam, streng en daadkrachtig als het nodig is...
En dat is maar goed ook.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

Sorry maar ik vind datr ze in het verleden trollen te veel kans hebben gegeven.

Het recente gebeuren met Robin en Sandra Kim duurde te lang.

Er is te vaak toegestaan dat er keihard gediscrimineerd werd.

En de recente ban van Janneke is gewoon weg dictariaal te noemen.

Dat oude informatie verloren gaat is ook een suf argument , het is een forum en geen trans wikipedia.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Hai Barbarella

Ik persoonlijk ervaar/vind dat op er op ons forum best wel veel ruimte gegeven wordt om je mening (over het functioneren van het forum/team) te kunnen uiten, je klacht te doen en kritiek (op het team) te leveren. Zie oa deze discussie.
Ik hoef de details niet te weten maar als zij vinden dat er op een gegeven moment een (wettelijke/morele) grens overschreden wordt of dat ze zich persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen en daarom ingrijpen dan hebben ze het recht - soms zelfs de plicht - daartoe. Het zou een zooitje worden als ze die niet hadden.

Bovendien, vergeet niet dat er ook heel veel achter de schermen gebeurt waar ik/wij helemaal geen weet van hebben...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Barbarella »

Maar persoonlijke aanvallen op anderen worden wel toegestaan.

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik zou het op prijs stellen als mijn gekozen naam die bekend is bij het beheer verwijderd kan worden. Dan is niets van mij postings meer googlebaar en dan is het klaar voor mij.

Barbarella.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: verwijderen van posts

Bericht door Emma »

Barbarella schreef:Sorry maar ik vind datr ze in het verleden trollen te veel kans hebben gegeven.
Het recente gebeuren met Robin en Sandra Kim duurde te lang.
Er is te vaak toegestaan dat er keihard gediscrimineerd werd.
En de recente ban van Janneke is gewoon weg dictariaal te noemen.
Dat oude informatie verloren gaat is ook een suf argument , het is een forum en geen trans wikipedia.

Barbarella
Als mod doe je het nooit goed. Je bent of te snel met ingrijpen, of te traag, of je doet het wel, of niet. Ik weet nog wel iemand die volgens de forumregels hier niet helemaal thuishoort, jij ook. En ik vind persoonlijk dat als iemand zegt het forum te willen verlaten, dat dat dan ook moet kunnen. Zonder dat de bijdragen van dat forumlid verdwijnen. En niet zoals nu dat de naam veranderd wordt en ze stiekem mee blijven lezen. Daar hebben we de afgelopen weken ook wel voorbeelden van gezien. Geen prettige gedachte, vind ik zelf.

Aan de andere kant houdt zoiets ook niemand tegen onder valse naam een ander account te openen en dan toch mee te blijven doen. Want wat moet je anders? Een initiatieritueel in het leven roepen? Een antecedentenonderzoek doen? Van iedereen een VOG gaan eisen? Nee toch?

Ik weet een ding, en dat is dat we nu van Eva dingen aan het eisen zijn die menselijkerwijs niet kunnen. Dat is al een tijdje, dat heeft ze ook af en toe gepost, en tot nu toe heeft ze zich er doorheen geslagen. Dan de (volgens mij loze, maar toch) dreigementen van juridische procedures van vandaag er bovenop, ik kan me zo maar voorstellen dat ze het bijltje er bij neergooit. Dat is geen dreigement of opdracht, maar gewoon een optelsom.

Over je naam kan ik kort zijn, dat moet lijkt me opgelost kunnen worden. Maar ik ga daar niet over, heb geen idee hoe makkelijk of moeilijk dat is, of daar tijd voor is bij de mods, en dat soort dingen.
Oh, en ik ga je missen. Maar zoiets had ik je al eerder gezegd
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: verwijderen van posts

Bericht door Anon20180501 »

Soms ligt de waarheid in het midden Barbarella...

Ik ben ook niet altijd objectief bezig geweest en zo hebben we allemaal onze 'favorieten'...

Ik wist er dus al van dat je van plan was om te gaan ;) wat ik daarop zei was gemeend en nog altijd...
Het ga je goed en we bellen nog... :hug2:

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: verwijderen van posts

Bericht door hX2eDVx3 »

Emma schreef:Aan de andere kant houdt zoiets ook niemand tegen onder valse naam een ander account te openen en dan toch mee te blijven doen. Want wat moet je anders? Een initiatieritueel in het leven roepen? Een antecedentenonderzoek doen? Van iedereen een VOG gaan eisen? Nee toch?
Je zou je forum op een platform kunnen plaatsen waarop bijna iedereen met zijn echte naam zit, het forum afschermen voor niet-leden, mensen alleen op uitnodiging en na goedkeuring van een moderator toelaten.

Dat werkt aardig ;)