Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Nieuwsberichten
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

kmmy schreef:Een psychische stoornis kan niet erg zijn? Dat vind ik echt onzin. Er zijn echt heel veel mensen met een dermate chronische zware depressie dat het leven echt ondragelijk wordt. Hetzelfde geldt voor verschillende andere psychische ziektes die echt ondragelijk kunnen zijn. En de psychische hulp is bij lange na niet toereikend in veel gevallen. Ben zelf in de wereld van psychiatrie gekomen en heb het zelf meegemaakt. Zelf meermalen op de IC van het ziekenhuis gelegen door zelfmoordpogingen. En eerlijk gezegd vind ik het nog steeds jammer dat ik dat overleefd heb. Ik kan heel goed begrijpen dat psychische last reden kan zijn voor euthanasie. Ik vind het juist gestoord dat sommige andere mensen vinden dat ze kunnen zeggen dat iemand niet dood mag. Je bent god niet.
Hier in NL zijn vorig jaar 42 mensen geholpen vanwege psychisch ondragelijk lijden. Daar is echt verandering gaande, want het jaar daarvoor waren het 13 mensen en alle jaren daarvoor maar 0 tot 2 per jaar.

Hier staan de casussen uit de psychiatrie vermeld onder IV Psychiatrische aandoening.
Zijn met voorrang gepubliceerd op de website van de toetsingscommissies vanwege aanhoudend3 belangstelling die er in de samenleving blijkt te bestaan. Dus ook hier is het echt wel mogelijk. Opmerkelijk dat Belgie op dit gebied verder vooruit loopt op Nederland. En de wet hier in NL maakt geen onderscheid tussen lichamelijk of psychisch ondragelijk lijden. Wie weet hoeveel transgenders op gruwelijke manieren een eind aan hun leven hebben moeten maken, terwijl ze waarschijnlijk ook volgens de wet in aanmerking waren gekomen voor euthanasie/HBZ

http://www.euthanasiecommissie.nl/oorde ... elen2013vo" target="_blank
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Eva »

@tanja1977

Zou je zo vriendelijk willen zijn jezelf even voor te stellen, zoals ook in het welkomstbericht aangegeven.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

Venka schreef:Ik kan mij niet verplaatsen in die man maar ik vind het van de zotte dat je hier euthanasie toestemming en begeleiding bij krijgt.Als ik het verhaal zo lees is veel terug te koppelen op zijn jeugd en het verdere leven.Ik denk dat er meer psychische klachten waren dan enkel genderdysforie en ja in mijn ogen is de hek van de dam en kan dadelijk elke psychopaat,pedofiel of welke andere geestelijke stoornis vragen om beëindiging van het leven.Mensen met veel zwaardere en serieuze klachten die krijg een nee en moeten echt ondragelijk door leven,dit is de wereld op zijn kop.
Ik ken persoonlijk een vrijgevestigd psychiater hier in NL die naast zijn eigen praktijk ook nog 1 dag per week werkzaam is in een tbs-kliniek. En daar zit dus iemand die gewoon vanuit daar een GAB mag ondergaan in het VUMC.
In een tbs-kliniek zit je echt niet voor het stelen van een tros bananen. Daar zitten JUIST moordenaars, pedofielen, verkrachters, psychopaten, etc, etc.
Dat is nou de wereld op z'n kop dat eigenlijk iedereen er dus door mag. Juist DAT zorgt voor grote problemen. Vindt je dit normaal dan Venka dat dit zomaar toegestaan wordt? Vanuit een tbs-kliniek een GAB ondergaan.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

Had Nathan, zonder enige eigenwaarde, zich überhaupt thuis gevoeld in welk lichaam ook?
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

Hier gebeurd het ook wel. Die vrouw die in 2013 is geholpen. Die anorexia, smetvrees zaak die zo breed in de pers werd uitgemeten. Daar was dus ook sprake van genderdysforie. Op de site van de regionale toetsingscommissie euthanasie is het weggelaten. Die anonimiseren alle casussen zoveel mogelijk. In het jaarverslag 2013 van de levenseindekliniek staat dat er in die casus ook sprake was van genderdysforie. Dus dat was ook een transseksueel. MtF tussen de 40 en 50 jaar.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_00769803" target="_blank

Eerste maar niet laatste euthanasie bij transgenders.

Er lopen dus nog meer euthanasieverzoeken van transgenders in België