Geflirt

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Geflirt

Bericht door Veerle Mertens »

Omdat ik regelmatig leef als meisje, met het doel om dat straks permanent te gaan doen was ik een dagje uit. Lekker geshopt en op de terugweg met de auto even
gestopt op de parkeerplaats. Er stonden daar toen veel vrachtwagens en er kwam een chauffeur naar me toe. Die wilde wel even babbelen met dat 'leuke' meisje. Gelukkig
ben ik in staat om mijn stem 100% vrouwelijk te kunnen vormen. Hij had dus niets door! Hij flirtte wat met me. Voelde me er achteraf best wel ongemakkelijk onder. Vroeg me
af of er ook anderen zijn die hier wel eens mee te maken gehad?
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Geflirt

Bericht door Eveliene »

Ja en dat geeft best wel een goed gevoel. Een groter compliment kan je haast niet krijgen dus je doet het helemaal goed. :D
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Geflirt

Bericht door Anon20210626 »

ja de eerste keer was heel onwennig maar het voelde eigenlijk wel erg fijn . Zolang het bij een flirt blijft .....
In de auto tijdens file is erg leuk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Geflirt

Bericht door Veronica »

Wel meegemaakt, weleens fluiten ze mij na en paar keer zelfs schatje gehoord.

Punt is, mijn stem is alles behalve vrouwelijk, ik negeerde het dus want mijn stem verraadt mij.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Geflirt

Bericht door Anon20180730 »

Veerle Mertens schreef: Voelde me er achteraf best wel ongemakkelijk onder. Vroeg me
af of er ook anderen zijn die hier wel eens mee te maken gehad?
kan me goed voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Recentelijk overkwam mij ook zoiets en ja.. wat doe je er dan mee? Van de ene kant is het super en een bevestiging dat 't goed gaat, van de andere kant voel je een deceptie voor beide op de loer liggen. Vind 't dus best lastig. Het is me te gemakkelijk te veronderstellen dat ze het wel zien. Zwijgen omdat je stem je verraadt is ook al zoiets. Ik praat daarom liever gewoon vriendelijk terug. Zo gaat dat toch ook dagelijks. Mochten ze iets merken, dan is dat maar zo.. Ik hoef op dat moment verder ook geen verantwoording af te leggen. Vooralsnog zie ik 't vooral als een compliment.. :P
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Geflirt

Bericht door YS62 »

Waardeloos, maar ja ik moet er dan ook niets van hebben aangezien mijn oriëntatie de andere kant is en daar krijg ik nou nooit een reactie van tieners niet meegerekend.

Ik weet dat ik op basis van mijn presentatie (de sterke punten van mij zijn precies die zaken die ze mooi vinden) trek van dat geslacht, maar negeer het dan ook volkomen, omdat ik er geen interesse in heb.

Verder heb ik het nooit als prettig ervaren, omdat je gewoon van A naar B bent en dan komt dat op je pad en ik heb mij daar nooit comfortabel bij gevoeld andere bio vrouwen die ik ken (is niet representatief) ook niet tenzij je er naar op zoek bent en je als dusdanig kleed/presenteerd.
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Geflirt

Bericht door Steffen »

De meeste vrouwen houden helemaal niet van die bouwvakkers/ truckers- versierpogingen. Als het je bevalt, geniet er dan met volle teugen van, zou ik zo zegen. Maar als het je enkel bevalt omdat je op dat moment volledig als vrouw gezien wordt, hmm... Mss toch even checken dan wat het juist is dat je er fijn aan vind, en of je eigenlijk niet meer waard bent dan gewoon als een leuk knap meisje(ding) gezien te worden, goed om even te versieren op de parking. Ik wil hiermee niemand kwetsen! Integendeel! :hug: Ik wil vooral niet dat mensen hun waardigheid uit het oog verliezen door hun enthousiasme gezien te worden als vrouw. Maar als die man een vriendelijke, beleefde persoon was, met goede manieren en zonder meer, trek ik mijn woorden in, in dit geval! ;)

Groetjes,
Steffen
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Geflirt

Bericht door YS62 »

Steffen schreef:.. Maar als het je enkel bevalt omdat je op dat moment volledig als vrouw gezien wordt, hmm...

Groetjes,
Steffen
Die conclusie had ik lang getrokken :D
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Geflirt

Bericht door alida »

Ik zag onlangs een grappig stukje uit The Daily Show over als vrouw lastig gevallen worden in de openbare ruimte:

http://feministing.com/2014/10/03/the-d ... arassment/
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Geflirt

Bericht door Anon20180730 »

Steffen schreef:goed om even te versieren op de parking. Ik wil hiermee niemand kwetsen! Integendeel! :hug: Ik wil vooral niet dat mensen hun waardigheid uit het oog verliezen door hun enthousiasme gezien te worden als vrouw. Maar als die man een vriendelijke, beleefde persoon was, met goede manieren en zonder meer, trek ik mijn woorden in, in dit geval! ;)
Wel wat stereotype achtig gezegd, lijkt me. Wie zegt eigenlijk dat je ´even door een chauffeur versierd wordt op een parking´. Dat laatste klinkt met een beetje fantasie erbij ook wel banaal namelijk. Pas maar op voor die ´vriendelijke, beleefde persoon´ zou ik bijna zeggen.