Geflirt

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geflirt

Bericht door Emma »

Heb vorige maand nog een man op een parking opgepikt en met hem mee naar huis gegaan.


Ok, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het de man van een vriendin was die was gestrand en dat ik hem veilig bij haar thuis heb afgeleverd :-D
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Geflirt

Bericht door Steffen »

Irene schreef:
Steffen schreef:goed om even te versieren op de parking. Ik wil hiermee niemand kwetsen! Integendeel! :hug: Ik wil vooral niet dat mensen hun waardigheid uit het oog verliezen door hun enthousiasme gezien te worden als vrouw. Maar als die man een vriendelijke, beleefde persoon was, met goede manieren en zonder meer, trek ik mijn woorden in, in dit geval! ;)
Wel wat stereotype achtig gezegd, lijkt me. Wie zegt eigenlijk dat je ´even door een chauffeur versierd wordt op een parking´. Dat laatste klinkt met een beetje fantasie erbij ook wel banaal namelijk. Pas maar op voor die ´vriendelijke, beleefde persoon´ zou ik bijna zeggen.
Hallo Irene, begrijp niet helemaal goed wat je bedoeld met stereotiep achtig. Zijn het niet gewoon heel stereotiepe dingen die echt gebeuren. Zeker wel. Dakwerkers fluiten naar mooie vrouwen die passeren. Da's stereotiep, maar daarom niet minder waar ;) Of wat bedoel je precies?

Met een vriendelijk, beleefd persoon bedoel ik iemand die je een complimentje geeft, eens vriendelijk glimlacht, en dan weer zijn eigen weg gaat. Niet iemand die je mee vraagt ofzo ;)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Geflirt

Bericht door Anon20180730 »

Steffen schreef: Hallo Irene, begrijp niet helemaal goed wat je bedoeld met stereotiep achtig. Zijn het niet gewoon heel stereotiepe dingen die echt gebeuren. Zeker wel. Dakwerkers fluiten naar mooie vrouwen die passeren. Da's stereotiep, maar daarom niet minder waar ;) Of wat bedoel je precies?

Met een vriendelijk, beleefd persoon bedoel ik iemand die je een complimentje geeft, eens vriendelijk glimlacht, en dan weer zijn eigen weg gaat. Niet iemand die je mee vraagt ofzo ;)
Hoi Steffen,

Lijkt me nu ook niet dat we hierover een polemiek gaan voeren. Overigens probeer ik jou te begrijpen en zoek ik naar de juiste woorden.

Wanneer is er overigens sprake geweest van het feit dat ‘iemand is meegevraagd op de parking of zo’? Vind ’t nogal ‘stereotype’ uitgedrukt om op voorhand te veronderstellen dat een vrachtwagenchauffeur die aardig doet en een praatje aangaat, slechts (ordinair) probeert te versieren met mogelijk verdergaande bedoelingen (nog even en ‘t begint zowaar bijna op een ‘P/date’ te lijken). Dat we daarbij vooral ‘onze waardigheid in acht moeten houden’ en dat jij toch niet wilt ´dat we die niet uit ’t oog verliezen en daarom beter alleen kunnen letten op een ‘vriendelijke beleefde persoon met goede manieren’, slaat m.i. toch wel alles.

Persoonlijk weet ik écht wel te onderscheiden wanneer ik onheus of louter seksueel bejegend word. Als er al dakdekkers naar me fluiten, mag dat laatste misschien stereotype zijn én kan ik daar mogelijk best van genieten omdat ik als vrouw word beschouwd. Niet meer en niet minder. Wat ik overigens doe en laat bepaal ik gelukkig geheel zelf en daar heb ik niet een sermoen bij nodig van mensen ‘die bang zijn dat ik niet goed genoeg let op mijn vrouwelijke waardigheid’. Dadelijk moeten we nog in een hoepelrok over de parkeerplaats schrijden :P

Hoop het nu iets duidelijker te hebben gemaakt ;)
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Geflirt

Bericht door Steffen »

Irene schreef:
Steffen schreef: Hallo Irene, begrijp niet helemaal goed wat je bedoeld met stereotiep achtig. Zijn het niet gewoon heel stereotiepe dingen die echt gebeuren. Zeker wel. Dakwerkers fluiten naar mooie vrouwen die passeren. Da's stereotiep, maar daarom niet minder waar ;) Of wat bedoel je precies?

Met een vriendelijk, beleefd persoon bedoel ik iemand die je een complimentje geeft, eens vriendelijk glimlacht, en dan weer zijn eigen weg gaat. Niet iemand die je mee vraagt ofzo ;)
Hoi Steffen,

Lijkt me nu ook niet dat we hierover een polemiek gaan voeren. Overigens probeer ik jou te begrijpen en zoek ik naar de juiste woorden.

Wanneer is er overigens sprake geweest van het feit dat ‘iemand is meegevraagd op de parking of zo’? Vind ’t nogal ‘stereotype’ uitgedrukt om op voorhand te veronderstellen dat een vrachtwagenchauffeur die aardig doet en een praatje aangaat, slechts (ordinair) probeert te versieren met mogelijk verdergaande bedoelingen (nog even en ‘t begint zowaar bijna op een ‘P/date’ te lijken). Dat we daarbij vooral ‘onze waardigheid in acht moeten houden’ en dat jij toch niet wilt ´dat we die niet uit ’t oog verliezen en daarom beter alleen kunnen letten op een ‘vriendelijke beleefde persoon met goede manieren’, slaat m.i. toch wel alles.

Persoonlijk weet ik écht wel te onderscheiden wanneer ik onheus of louter seksueel bejegend word. Als er al dakdekkers naar me fluiten, mag dat laatste misschien stereotype zijn én kan ik daar mogelijk best van genieten omdat ik als vrouw word beschouwd. Niet meer en niet minder. Wat ik overigens doe en laat bepaal ik gelukkig geheel zelf en daar heb ik niet een sermoen bij nodig van mensen ‘die bang zijn dat ik niet goed genoeg let op mijn vrouwelijke waardigheid’. Dadelijk moeten we nog in een hoepelrok over de parkeerplaats schrijden :P

Hoop het nu iets duidelijker te hebben gemaakt ;)
Hey Irene, ik vind het een beetje vreemd dat je een beetje defensief reageert op mijn berichtje. Ik had namelijk in de verste verte niet de bedoeling iemand in het harnas te jagen of zoiets. En ook, ik weet niet wat dat is, een polemiek ;) Dus nee, zoiets zal ik zeker niet gaan voeren hoor! :D En ook nog, ik heb in geen geval de bedoeling vrachtwagenchauffeurs als zowizo verdacht te zien hoor. Ik vind dat trouwens een heel mooi beroep.
Vind ’t nogal ‘stereotype’ uitgedrukt om op voorhand te veronderstellen dat een vrachtwagenchauffeur die aardig doet en een praatje aangaat, slechts (ordinair) probeert te versieren met mogelijk verdergaande bedoelingen
Dit was dan ook net helemaal niet wat ik bedoelde Irene. Ik zei net dat een praatje en een vriendelijk compliment helemaal onschuldig en ook wel fijn zijn.
Verder, het is ieder zijn eigen gevoel hierover natuurlijk, maar ikzelf vind het niet echt een compliment als een bouwvakker (en mss weer stereotiep, maar wel degelijk uit het echte leven gegrepen) fluit naar mij. Ik vind zoiets onbeleefd, want heb geen nood aan dit soort van appreciatie, langs de andere kant, ik weet dat die mannen dat niet slecht bedoelen, dus ja... het zit gewoon in onze cultuur he, vrouwen mogen 'befloten' worden, mannen niet. Heb je dat experiment al eens gezien waarin vrouwen mannen nafluiten? Al deze mannen voelden zich zeer ongemakkelijk. Op zich een heel natuurlijke reactie als je het mij vraagt! Je kent die andere persoon uiteindelijk langs geen kanten en bent niet op zoek naar dit soort goedkeuring van vreemden, toch? Terwijl je gewoon je eigen dagtaken wenst uit te voeren? Dus, een klein moment van stilstaan hierbij leek mij wel gepast. We moeten namelijk niet alles slikken wat de maatschappij ons als normaal en goed oplegt. Maar nogmaals... zoals ik al zei, vind je dit wél fijn, geniet er dan vooral van!

En als ik overbezorgd ben wat betreft dat vrouwen voorzichtig moeten zijn met vreemde mannen, dan is dat enkel uit goede bedoelingen en persoonlijke ervaring, en niet om jou of anderen te onderwaarderen wat betreft het onderscheid kunnen maken tussen goede en slechte bedoelingen. Ik sprak ook niet tegen jou eigenlijk Irene, om eerlijk te zijn. Dus wacht ik ook liever een antwoord af van de persoon waar ik iets tegen zeggen wou, ipv mensen die in haar plaats het woord nemen, eerlijk gezegd. Ook al is dat hoogstwaarschijnlijk met de beste bedoelingen.

Wat ik overigens doe en laat bepaal ik gelukkig geheel zelf en daar heb ik niet een sermoen bij nodig van mensen ‘die bang zijn dat ik niet goed genoeg let op mijn vrouwelijke waardigheid’ Gelukkig wel. En verder heb ik nooit willen beweren dat jij mij nodig zou hebben op wat voor gebied dan ook, Irene. Maar, los van het hele verhaal van bouwvakkers en dergelijke, beschouw je dat niet gewoon als een teken van respect voor de vrouw en de mens in het algemeen, als anderen graag hebben dat je op alle vlakken veilig blijft, ook al zijn de waarschuwingen mss overbodig voor sommigen? Als man wordt je waarschijnlijk ook graag gewaarschuwd voor bepaalde zaken. Het heeft dus niet te maken met het feit dat vrouwen beschermd zouden moeten worden, een idee dat je mss tegensteekt.(Hoewel wereldwijd gezien absoluut een feit waar je zelfs met de meest bijziende ogen niet naast kan kijken, maar nu wijk ik wel wat af...) Enfin, dat heeft gewoon te maken met specifieke waarschuwingen voor specifieke doelgroepen. En dus, met respect voor mensen. Als je kleine kinderen hebt, zeg je hen dan bv niet om hun jas aan te doen als het koud is. En bij grote kinderen, om veilig te vrijen? En antwoorden zij daar dan niet op met, 'ja natuurlijk, we zijn niet dom he'. En zou je daarom moeten gezwegen hebben? Gewoon enkele bedenkingen...
Ik was wat ongerust, omdat mensen die niet heel hun leven lichamelijk als vrouw hebben doorgebracht, mogelijkerwijs niet alle lessen hebben kunnen leren in die korte tijd van als vrouw door het leven gaan als mss soms nodig is. Als sommigen dit als een soort van persoonlijk commentaar opvatten, dan kan ik daar niet veel aan doen, en vind ik dat eigenlijk ook niet erg. Want daar gaat het mij niet om.

Maar verder, dat van die hoepelrok, dat moet je me toch ook even verklaren hoor :D , wat de middeleeuwse mode hiermee te maken heeft? Als je het nu over de kuisheidsgordel gehad zou hebben, had ik het wel verstaan, maar die hoepelrok... :? ;)

Allerbeste groetjes,
Steffen