Nieuwe chat! Zie dit topic.

Advertentieperikelen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Advertentieperikelen

Bericht door Emma »

Hmmm, dan klik ik per ongeluk op mijn eigen tickerfactory banner en krijg ik een promotie voor een ovulatie-kalender-app.

En zo kom ik wel vaker bizarre 'gerichte' advertenties tegen... Jullie ook?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Hmmm, dan klik ik per ongeluk op mijn eigen tickerfactory banner en krijg ik een promotie voor een ovulatie-kalender-app.

En zo kom ik wel vaker bizarre 'gerichte' advertenties tegen... Jullie ook?
Ik kreeg dat op school na paar keer inloggen op T-Nederland, op mijn laptop niet omdat ik ad-block gebruik.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Marieke »

Emma schreef:Hmmm, dan klik ik per ongeluk op mijn eigen tickerfactory banner en krijg ik een promotie voor een ovulatie-kalender-app.

En zo kom ik wel vaker bizarre 'gerichte' advertenties tegen... Jullie ook?
ja, ik herken het wel, vind het geen fijne gedachte, voelt alsof mensen een beetje in jou priveleven inbreken en er misbruik van maken, al kan ik natuurlijk leven met slechts een reclame die aan mij getoond wordt, het voelt toch niet goed...
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Amy »

Ik gebruik Adblock Plus en Ghostery om dat soort dingen tegen te gaan en zie daardoor nooit advertenties. Vind het ook niet netjes dat ze proberen te volgen wat ik allemaal bezoek.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Danielle »

Jullie snappen dat banners en ads het internet katoen werken? Dat zonder reclame het grootstedeel van het internet op zwart gaat?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Amy »

Danielle schreef:Jullie snappen dat banners en ads het internet katoen werken? Dat zonder reclame het grootstedeel van het internet op zwart gaat?
Daar dreigen er veel mee maar ze hebben het voor zichzelf verpest. Het is net alsof ze gewoon proberen hun best te doen om zo irritant mogelijk te zijn.
Ik heb heel lang die blockers en tracking beschermers niet gebruikt en dat werd gewoon te erg. Er werden toen ook wel eens virussen gedistribueerd via die advertentie systemen dus veiliger ook nog zo, weet niet of dat nu nog het geval is maar ga het niet wagen.

Het is gewoon niet een systeem meer wat gegarandeerd inkomsten inbrengt en het is tijd dat ze dat leren.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Veronica »

Danielle schreef:Jullie snappen dat banners en ads het internet katoen werken? Dat zonder reclame het grootstedeel van het internet op zwart gaat?
Mee eens, maar de enige die de sites om zeep helpt zijn de sites zelf, een reclame of banner vind ik niet erg, maar een reclame die je constant volgt of een hele website als reclame vind ik niet kunnen.

Om maar over (vooral buitenlandse) flash reclames te zwijgen, zeker als het een filmpje is die automatisch met geluid afspeelt, erg irritant zeker als je een koptelefoon op hebt en muziek vrij hard aan, zeker omdat reclame grappig genoeg altijd harder is.

En dan de pop-ups, maar die kom ik tegenwoordig zelden tegen.

Dus ja ik gebruik ad-block, maar daar kunnen de sites zichzelf de schuld van geven, als ik een krant koop of gratis Metro of Spits pak heb je ook reclame, toch stoort dat niet zoals op het internet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Emma »

Oh maar het gaat me niet om het blokkeren er van of om te roepen hoe irritant ze wel niet zijn. Ik heb nu per ongeluk SBS6 aan staan en zit ook al 8 minuten reclame aan te horen. Niet echt natuurlijk, maar toch. Nee ik was gewoon benieuwd naar andere rare gerichte reclames...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Advertentieperikelen

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Oh maar het gaat me niet om het blokkeren er van of om te roepen hoe irritant ze wel niet zijn. Ik heb nu per ongeluk SBS6 aan staan en zit ook al 8 minuten reclame aan te horen. Niet echt natuurlijk, maar toch. Nee ik was gewoon benieuwd naar andere rare gerichte reclames...
Echt een rare? Ik krijg weleens op school sexreclame, handig hoor (niet dus :fpalm:) en gezien het feit dat cookies aan je account gebonden zijn, zou dat mijn schuld moeten wezen.

Gelukkig heeft bijna de hele school van last, is vast een of een andere fout maar goed, mijn school zit nog op XP en IE7 :fpalm:...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Advertentieperikelen

Bericht door TheGirl »

In IE kan je cookies gewoon blokkeren en/of verwijderen dit kan trouwens in iedere browser. Ik heb dit op automatisch verwijderen staan omdat de browser traag wordt als er teveel cookies instaan.