Blogtroll

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Blogtroll

Bericht door Danielle »

Dit is even van mij afschrijven: Sinds een tijdje heb ik op mijn Blog een vaste troll. Het begon een poos terug als redelijk normale reacties. Die werden in verloop van tijd wat zuurder en het werden hele levensverhalen. Daarom denk ik ook dat het echt iemand uit het transwereldje is. Het verhaal dat op meerdere plekken uit de doeken wordt gedaan is vrij consistent.

Een paar weken terug begon het uit de hand te lopen. Gelijktijdig begon de troll te reageren op mijn blogs overLeelah Leelah Alcorn en een ouder blogje dat ik schreef over mijn operatie. In die reacties lees ik vooral afgunst van iemand die compleet verzuurd is. En boos, al snap ik niet helemaal op wie de troll nu precies boos is. Op mij? Op het Vumc? Op de maatschappij? Of opzichzelf?

Gisteren is er een nieuw niveau behaald. De reacties werden gewoon ronduit beledigend en aanvallend. Ik heb de reacties verborgen, dat is iets wat ik normaal niet doe. De strekking van de opmerkingen zijn gewoon schelden, zeggen dat ik mislukt ben, dat ik maar moet gaan sparen voor een nieuwe penis, omdat ik gewoon een man ben. Dat soort dingen.

Ik vraag me af wat zo iemand drijft. Het ziet er niet uit als een xenofoob pubertje dat grappig of stoer denkt te zijn. Die zijn niet maandenlang zo vasthoudend. De aard van de reacties doet mij denken dat het inderdaad iemand is bij wie de transitie op sociaal vlak desastreuze gevolgen heeft gehad en dat het daarom andere ook niet wordt gegund. Gezien de steeds heftigere en negatievere reacties heb ik ook zo mijn vermoeden dat er iets speelt waardoor remmingen op woede wegvallen, diagnoses stellen kan ik niet, maar een depressie of alcohol zouden mij niet verbazen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Blogtroll

Bericht door Veronica »

Wat jij zegt (dat je maar moet gaan sparen voor een nieuwe penis) heb ik dan niet gelezen maar het viel mij gisteren op toen ik de boel inhaalde dat er wel een troll op je blog zit, een reactie die met "mannetjuuh" begint (of dergelijke) is alles behalve normaal.

Geen idee of je dat kan oplossen maar wel sterkte ermee, en trek je niks van aan hopen dat het stopt want op ten duur zal diegene verveeld van raken.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Blogtroll

Bericht door Danielle »

Het laatste bericht (waarin onder andere dat sparen voor een nieuwe penis) heb ik nooit goedgekeurd. De andere beledigende berichten heb ik nu ook verborgen. Ondertussen heb ik ook de reactiemogelijkheden aangepast, voorheen werden reacties met een bekend e-mailadres automatisch doorgelaten, nu moet ik élke reactie goedkeuren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Blogtroll

Bericht door Emma »

Jammer dat het zo moet... Het is een van de redenen dat ik voorlopig een Facebook pagina heb gekozen. Wil je reageren moet je met een Fb account inloggen en ik kan accounts blokkeren als het mot. Verder is het verre van ideaal hoor, ik hoor ook wel van mensen dat ze de blog niet kunnen lezen omdat ze geen FB account hebben. Maar dat komt door die enorme login banner die bovenaan staat, die je even weg moet schuiven...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Blogtroll

Bericht door diederique »

Danielle, rot dat dit gebeurt. Ik hoop dat je er weer snel van vrij komt. Triest dat het er op lijkt dat het iemand (een bekende?) met een transgender achtergrond is. Sterkte meid.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Blogtroll

Bericht door Raisa »

Komt die persoon toevallig uit de omgeving Enschede? Als dat zo is heb ik een donkerbruin vermoeden met wie je te maken hebt...
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Blogtroll

Bericht door Danielle »

Volgens eigen zeggen uit Almelo.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Blogtroll

Bericht door Raisa »

*
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Blogtroll

Bericht door Sunny »

Damn, wat vervelend :( En negeren helpt niets?
Ik kom nog dagelijks blogs en andere consistente getuigenissen tegen van zogenaamde transgender mensen die of moedwillig faken om echte transmensen te ontmoedigen, of inderdaad extreem zure personen die hun eigen bekrompen ervaringen als 'transitieadvies' dispenseren. In 'het begin' joegen die dingen me enorme angst aan en gaven uiteindelijk zelfs aanleiding tot een crisis waarin ik geen enkele kant meer op durfde; en dat is exact de bedoeling die achter dat soort onzin zit. Internet geeft ook een stem aan onderontwikkelde achterlijken; 5% van alle mensen online zijn verantwoordelijk voor 80% van alle trolling, want haters schreeuwen het hardst.
Ik zou hem/haar gewoon negeren tot het stopt. Als dat het niet doet dan zijn er vast wel andere opties.

Sterkte x