Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oproepje voor gesprekken

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Maitreya - nette
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Maitreya - nette »

Ik lees bijvoorbeeld soms mee omdat ik een transgender ben die hier mensen persoonlijk kent, die mij op dit forum attendeerden. Ik heb geen account, omdat ik het gekissebis en alle frustratie binnen fora beu ben. Ik doe noodgedwongen mijn hele leven al onderzoek, ik ben nog vanuit de NVSH tijd en zelfs dat genderdysforie een psychiatrische aandoening was. Er is veel gebeurd met mij en om mij heen wat gender betreft en toch draait alles uiteindelijk om het eigen gevoel hierover en dat behoort tot de eigen intimiteit. Elke studie, oordeel van anderen, testen, maatschappij, of wat dan ook heeft daar geen helder eensluidend antwoord op, en is nog voortdurend in verandering.
Het draait uit op dat ene wat ongrijpbaar is, de eigen persoonlijke werkelijkheidsbeleving binnen het zelf.
En dat laatste valt niet wetenschappelijk te vangen in een model, want dan komt de onherroepelijke vraag weer. Wat is illusie en wat werkelijkheid ? Dat geldt zelfs ook voor het universum en ons totale bestaan en is ook de basis van alle gekift en frustratie. Misschien dat een bezoekje aan de Dalai Lama verlichting en opheldering geeft wat dit betreft en reëler is qua scriptie en onderzoeksvraag? Andere wijsgeren of Goeroes mogen ook hoor!

Namasté
Liz
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 mei 2014, 08:38
Gender: Transgender

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Liz »

Liever heb ik zulke dingen niet.
Gebruikersavatar
Ecka
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 mei 2014, 22:09
Gender: Transgender
Locatie: Limburg

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Ecka »

Ik ben erg benieuwd naar je resultaten Julia, en ik zou je scriptie graag willen lezen als dit ergens openbaar geplaatst wordt. Afbeelding
Julia_elmecky
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Julia_elmecky »

@Maitreya-nette Grappig dat je dat zegt - de ongrijpbaarheid van gender is een van de belangrijkste redenen waarom ik ervoor gekozen heb dit onderzoek te doen. Het is iets wat heel erg met mensen hun innerlijke beleving te maken heeft, maar er zit wel een diagnostische procedure omheen waar mensen doorheen moeten om toegang te krijgen voor geslachtsaanpassende behandelingen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe die diagnostiek erop doelt om zoiets ongrijpbaars als gender te "vangen"

@Liz Ik zal, net als met Barbarella, jouw berichten hier op het forum niet lezen i.v.m jouw privacy

@Ecka Ik zal een berichtje hier plaatsen op het moment dat de scriptie af is :)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Veronica »

Ik vind het zelf wel een goed onderzoek, ik snap wel dat sommige mensen daar niet gecharmeerd van zijn maar in mijn ogen ben je niet verplicht om mee te doen, maar goed niks aan te doen.

Ik kan je helaas niet helpen, ik was er snel doorheen, maar ik wens je verder succes.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Anon20180730 »

ik was er ook snel doorheen, maar heb wel een ervaring over hoe het vu met mij is omgegaan welke ik best wil delen. Zeg maar wat ik kan doen..
Julia_elmecky
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Julia_elmecky »

@Irene Het beste kan je me een mailtje sturen naar [email protected] - dan kunnen we het er even 1 op 1 over hebben
hedy
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door hedy »

ik lees hier voor het eerst, ben namelijk tamelijk nieuw in het geheel.van transgender zijn/voelen. je doet onderzoek tbv scriptie en ik om mezelf te begrijpen. fysiek ben ik namelijk een vrouw maar wens ook mannelijke uiterlijkheden. de gevoelens zijn jaren weg gestopt en nu bij explosie eruit gekomen. een medisch traject zie ik nog neit.
Julia_elmecky
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Julia_elmecky »

Hoi Hedy,
Mijn onderzoek gaat inderdaad voornamelijk over het medische traject en hoe mensen dit ervaren. Ik wens jou in ieder geval heel veel succes met je eigen onderzoek :)
Sasha1
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Sasha1 »

Beste Julia,

Ik kom toevallig je berichtje hier tegen. Ik lees het forum hooguit een keer per drie maanden. Ben best bereid om je vragen te beantwoorden, en ik zal je daarom een email sturen.

Over het VUmc en het genderteam? Een anekdote:

Ik heb inmiddels twee medewerkers voor het tuchtcollege gesleept, en tegen een derde is aangifte gedaan bij Justitie. De klachtencommissie van het VUmc en de Raad van bestuur van het VUmc hebben mijn klachten gegrond verklaard, maar een excuus heb ik nooit gekregen. De Raad van bestuur heeft nu maatregelen genomen en eist van het genderteam dat ze moeten veranderen. Hopelijk heb ik bereikt wat ik wilde bereiken: goede zorg voor elke trans*. Dat een traject niet altijd vlekkeloos gaat lijkt me dus evident. Het gaat ook vaak wel goed. Het blijft een kansspel, zo blijkt ook uit verschillende draadjes op dit forum. Maar over het algemeen blijft genderteam tot op heden een houtje-touwtje organisatie, die elk jaar het wiel opnieuw lijkt te moeten uitvinden. Er bestaat geen structuur, er is geen leidraad, en wat ze morgen tegen je zeggen ontkennen ze overmorgen ooit tegen je gezegd te hebben. De bedoeling van het team is goed, maar het schort behoorlijk aan de uitvoering.