Oproepje voor gesprekken

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Ilse »

Sasha1 schreef: Over het VUmc en het genderteam? Een anekdote:

Ik heb inmiddels twee medewerkers voor het tuchtcollege gesleept, en tegen een derde is aangifte gedaan bij Justitie. De klachtencommissie van het VUmc en de Raad van bestuur van het VUmc hebben mijn klachten gegrond verklaard, maar een excuus heb ik nooit gekregen. De Raad van bestuur heeft nu maatregelen genomen en eist van het genderteam dat ze moeten veranderen. Hopelijk heb ik bereikt wat ik wilde bereiken: goede zorg voor elke trans*. Dat een traject niet altijd vlekkeloos gaat lijkt me dus evident. Het gaat ook vaak wel goed. Het blijft een kansspel, zo blijkt ook uit verschillende draadjes op dit forum. Maar over het algemeen blijft genderteam tot op heden een houtje-touwtje organisatie, die elk jaar het wiel opnieuw lijkt te moeten uitvinden. Er bestaat geen structuur, er is geen leidraad, en wat ze morgen tegen je zeggen ontkennen ze overmorgen ooit tegen je gezegd te hebben. De bedoeling van het team is goed, maar het schort behoorlijk aan de uitvoering.
Hoi Sasha,

Lees net toevallig dit berichtje van jou en vind dit best wel erg, maar ik ben bang dat het veel meer voorkomt en dat is niet goed.

Zelf heb ik ook best wel wat gesprekjes moeten voeren en nog wel iets meer dan dat, omdat ik vond dat dat verdomde zogenaamde protocol van hun niet goed is en niet overkwam met de Standards of Care.
Ik had heel erg het gevoel dat ze ons als eenheidsworsten behandelden, tenminste die kriebels kreeg ik en dat is niet goed. Elk mens is uniek en dat geld ook voor een trans en ook voor elke trans zijn alle situaties weer heel verschillend. Door hun manier van werken en/of beslissen, tenminste wat ik heb ervaren en heb opgevangen uit de 1e hand van andere transen, gaat dat niet altijd even goed.
Gelukkig gaat het in veel gevallen wel goed, maar bij de mensen waar het traject wat minder voorspoedig verloopt, levert het enorm veel spanningen op die echt, echt onnodig zijn, vooral in de fase waar deze mensen zich op dat moment in bevinden. Er gebeurd al zo enorm veel in hun leven op dat moment.
De opmerking van jou goede zorg voor elke trans, ja daar kan ik mij ook helemaal bij aansluiten en ik hoop echt dat ze in de toekomst hier wat meer oog voor krijgen.
Als ik daar zelf ook nog een steentje aan kan bijdragen, zal ik dat zeker niet laten!!!

Afgelopen donderdag mocht ik weer opdraven en dit was het eerste rustige normale gesprek wat ik daar heb gehad na zeg maar bijna een jaar.
Een gesprek zonder discussies over hun protocol en nog meer van dat gedoe, maar nu helemaal een gesprek over de hele voortgang van het transitietraject en het gezin, wel even fijn.
Persoonlijk heb ik ook wel de indruk dat sommige psychs binnen het team ook wel anders willen, maar nog niet kunnen of mogen en anders weer teruggefloten worden.

Ik had je een PB willen sturen of je wat meer info wilde delen over jou situatie, want dit onderwerp interesseert mij zeer om eerlijk te zijn.
Als je wel wat wilt delen, zou ik dat enorm waarderen en er ook heel vertrouwelijk mee omgaan. Je weet me vast wel te vinden via een PB.

groetjes Karyn
Groetjes,
Ilse
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door diederique »

Sasha1 schreef:Beste Julia,

Ik kom toevallig je berichtje hier tegen. Ik lees het forum hooguit een keer per drie maanden. Ben best bereid om je vragen te beantwoorden, en ik zal je daarom een email sturen.

Over het VUmc en het genderteam? Een anekdote:

Ik heb inmiddels twee medewerkers voor het tuchtcollege gesleept, en tegen een derde is aangifte gedaan bij Justitie. De klachtencommissie van het VUmc en de Raad van bestuur van het VUmc hebben mijn klachten gegrond verklaard, maar een excuus heb ik nooit gekregen. De Raad van bestuur heeft nu maatregelen genomen en eist van het genderteam dat ze moeten veranderen. Hopelijk heb ik bereikt wat ik wilde bereiken: goede zorg voor elke trans*. Dat een traject niet altijd vlekkeloos gaat lijkt me dus evident. Het gaat ook vaak wel goed. Het blijft een kansspel, zo blijkt ook uit verschillende draadjes op dit forum. Maar over het algemeen blijft genderteam tot op heden een houtje-touwtje organisatie, die elk jaar het wiel opnieuw lijkt te moeten uitvinden. Er bestaat geen structuur, er is geen leidraad, en wat ze morgen tegen je zeggen ontkennen ze overmorgen ooit tegen je gezegd te hebben. De bedoeling van het team is goed, maar het schort behoorlijk aan de uitvoering.
Wat is er inmiddels met de klachten en tuchtzaak gedaan?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Shana »

Julia_elmecky schreef:Beste allemaal,

Ik lees al een tijdje met veel interesse mee op dit forum. Ik ben master student medische antropologie en schrijf mijn afstudeerscriptie over geslachtsaanpassende behandelingen. Mijn grootste interesse daarbij is eigenlijk hoe centra zoals het VUmc beoordelen wie een geschikte kandidaat is voor deze behandelingen (zij het hormonen, laser, genitale chirurgie) en wie niet en hoe mensen die transgender zijn dit proces zelf ervaren. Met mijn scriptie hoop ik bij te dragen aan het belangrijke doel om meer awareness te creëren omtrent ervaringen van mensen die trans zijn.
Awareness omtrent ervaringen van mensen die trans zijn? Awareness bij wie? Ik doe er al jaren alles aan om mensen niet of minder aware te maken..
Plaats reactie