Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Stijn
Gast

Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Stijn »

Beste forumleden,

Wij zijn twee studenten en wij doen onderzoek naar de verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke hersenen. Hierbij besteden we ook aandacht aan genderdysforie. We hebben een vragenlijst opgesteld en om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen hopen we zoveel mogelijk mensen van verschillende genderidentiteiten te bereiken. Het maakt dus niet uit of je nou transgender, een tomboy, queer, sexloos of tevreden met je biologische geslacht bent, iedereen kan ons helpen! We zijn niet op zoek naar sensationele verhalen, maar gewoon naar verschillende mensen met verschillende gevoelens.

Hopelijk zijn jullie bereid zo'n 10-15 minuten uit te trekken voor onze vragenlijst. Je maakt met je deelname kans op een cadeaubon van Bol.com t.w.v. €15. Graag benadrukken we dat alle gegevens uit het onderzoek volledig anoniem zullen worden behandeld en bovendien alleen voor dit onderzoek zullen worden gebruikt.

Klik hier voor het onderzoek.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons bereiken via [email protected] of [email protected].

Alvast bedankt voor je hulp!
Elianne Pasker en Stijn Eikelboom
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Veronica »

Net gedaan, echter er wordt een niet bewezen methode gebruikt om de verschillen te testen.

De vragen gaan vooral over kennis en niet zozeer over de verschillen tussen de geslachten.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door micheal-richard »

Ik voel hier ook meer een soort test in kennis en inzicht. Beetje geeikte test bij bijvoorbeeld de ruimtelijk inzicht, die zouden mannen beter volbrengen volgens statistieken. Maar ach taal weer eens getest.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Emma »

Kom op het is een VWO eindopdracht. Laten we ons druk maken om het niveau van sommige onderzoeken van het VUmc...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Elianne
Gast

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Elianne »

In principe zijn de vragen allemaal gebaseerd op eerder uitgevoerd onderzoek en kunnen wel degelijk verschillen tussen mannen en vrouwen geven. Maar wat je zegt, we zijn geen professionals en dit zal dan ook waarschijnlijk geen baanbrekend resultaat geven, maar wij hopen gewoon zoveel mogelijk antwoord om zo ons onderzoek goed af te ronden en wie weet wat er uit komt :)
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door MarloesIsWeg »

ik vond het wel leuk om te doen, maar die Engelse spellingwoordjes van tegenwoordig, ... ik wordt oud :oops:
Sasha1
Gast

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Sasha1 »

Leuk om te doen hoor, heb meegedaan. Maar inderdaad, lijkt wel of ik mee doe aan een Mensa IQ test, de slimste trans van Nederland :)

Oei, mijn taalvaardigheid is nog steeds niet best... tja, kon me nooit goed concentreren op de basisschool mede door depressies, genderdysforie, en regelmatig verhuizen van gehucht naar gehucht heb ik een behoorlijke taalachterstand opgelopen die ik nooit meer heb kunnen inhalen. Voltooide tijd, onvoltooide tijd, onvoltooid gedeelde verleden hedentijd, ik word er dol van... Je kan het me 1000x uitleggen, maar het kwartje valt gewoon niet. Maar ik leer bijvoorbeeld wel weer zonder enige moeite een nieuwe programmeertaal, waarvan iedereen zegt dat programmeren moeilijker is dan een taal beheersen? In taal zit toch wel bijzonder weinig logica eigenlijk, vooral als men elk decennia weer de regeltjes gaan veranderen met allerlei groene boekjes... :|
Liz
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 mei 2014, 08:38
Gender: Transgender

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Liz »

Ik heb hem gedaan, ik vond de wiskunde vragen erg lastig en heb ik dus gewoon gegokt.
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Susanna »

Ik heb hem net gedaan. Jammer dat er niet meteen een uitslag uitrolt. Ik wil een cijfer en minstens een 9+. Taal ging wel goed, het rekenen ook en het ruimtelijk inzicht ook.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vragenlijst Hersenen van Mannen en Vrouwen

Bericht door Anon20190122 »

micheal-richard schreef:Ik voel hier ook meer een soort test in kennis en inzicht. Beetje geeikte test bij bijvoorbeeld de ruimtelijk inzicht, die zouden mannen beter volbrengen volgens statistieken. Maar ach taal weer eens getest.
Dat dacht ik niet ik heb technisch tekenen op school gehad die dingen zie ik op de eerste blik omdat ik weet waar ik op moet letten. ;)
Plaats reactie