Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vlaamse gezinnen met een trans ouders gezocht

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Myrte Dierckx
Gast

Vlaamse gezinnen met een trans ouders gezocht

Bericht door Myrte Dierckx »

OPEN OPROEP DEELNAME ONDERZOEK ‘GEZINNEN IN TRANSITIE’.

Het Steunpunt Gelijkekansenbeleid voert in opdracht van het Vlaamse Gelijkekansenbeleid een onderzoek uit naar de ervaringen van kinderen van trans ouders en hun omgeving. Heel wat onderzoeken namen reeds de ervaringen van de trans persoon onder de loep, maar dit onderzoek wil stilstaan bij de ervaringen van het gehele gezin en in het bijzonder de ervaringen van kinderen in deze gezinnen. Het doel van dit onderzoek is de behoeften van kinderen en ouders in deze gezinnen in kaart te brengen om zo hen in de toekomst beter te ondersteunen en helpen.

Wij zoeken:
- Jongeren tussen 12 en 18 jaar wiens vader of moeder een transitie naar vrouw of man heeft doorgemaakt en dit minsten 1 jaar en maximum 7 jaar geleden.

Wat mag je verwachten:
- Kinderen en ouders zullen 1 of 2 keer geïnterviewd te worden.
- De ouders (of voogd) geven toestemming voor de deelname van het kind.
- De interviews worden volledig anoniem behandeld.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Myrte Dierckx (Universiteit Antwerpen) onder leiding van Prof. dr. Dimitri Mortelmans (Universiteit Antwerpen), prof. dr. Guy T’Sjoen (Universiteit Gent) en dr. Joz Motmans (Universiteit Antwerpen). Met jouw deelname lever je een bijdrage aan het verzamelen van informatie en het oplijsten van de eventuele benodigde acties van de overheid.

Voor meer informatie over het onderzoek of om u aan te melden kan u contact opnemen met Myrte Dierckx (Universiteit Antwerpen) via e-mail ([email protected]).
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Vlaamse gezinnen met een trans ouders gezocht

Bericht door Ilse »

helaas woon ik te ver van Vlaanderen, anders zouden wij ook in dit plaatje passen.

misschien kun je ook eens extra info opvragen bij Transvisie, daar werkt een hele fijne mevrouw die mijn kinderen zo goed mogelijk heeft begeleid of ondersteunt.
Helaas kan ik haar naam hier niet zo maar vermelden, want ik weet niet of ze dat wel wil.

Over anderhalve week spreek ik haar nog wel persoonlijk.

groetjes,
Karyn
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vlaamse gezinnen met een trans ouders gezocht

Bericht door Emma »

Mijn kinderen vallen buiten de leeftijdscategorie (10, 10, 22) en het is hier ook nog geen Vlaanderen. Maar ik ben wel benieuwd, wat kinderen werkelijk te zeggen hebben, bij die van mij heb ik toch af en toe een stille wateren, diepe gronden gevoel...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]