Wat ik mij afvraag

Pas ik nou in een hokje of niet?
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Wat ik mij afvraag

Bericht door Robin02 »

Ik ben geboren als jongen, heb een mannelijk lichaam , waar ik best tevreden mee ben.
Alleen die standaard verpakking om die mannelijk lichaam ben ik totaal niet gelukkig mee en heb ik een enorme aversie tegen.Daarom ben ik mij dan ook als vrouw gaan kleden ik draag momenteel 60 % van de tijd vrouwen kleding en de overige nog kleding wat voor mannen door moet gaan, maar nee dit wil ik niet meer.
Daarom heb ik een tijd geleden besloten om mij zelf niet langer te plagen en voor de gek te houden en na de zomer volledig als vrouw gekleed en in de vrouwelijke geslachtsrol te gaan leven voor als nog zonder de nodige hormonen en operatie's.
Nu lees ik wel veel op buitenlandse forums over jongens/mannen als ik die deze weg gaan bewandelen, maar ik lees niet veel nederlandstalige dingen over dat jongens /mannen deze weg bewandelen.Zijn er uberhaupt wel mensen die deze weg op deze mannier bewandelen binnen Nederland vraag ik mij dan wel eens af of ben ik de enigste?
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Sabrina »

Je bent zeker niet de enigste, ook niet op dit forum. Zelf ben ik bijna een jaar voordat ik met de hormoonbehandeling begon voor 90% van de tijd als vrouw gaan leven om een plotselinge overgang op mijn opleiding te voorkomen. Als het aan mij lag zou ik toen al 100% van de tijd als vrouw leven en ik baalde dan ook als ik terug moest om te gaan werken. Er zijn ook mensen op het forum die toen al 100% leefden of bewust de keuze hebben gemaakt om geen hormoonbehandeling en operaties uit te laten voeren. Als je voelt dat je er aan toe bent zou ik het gewoon doen, zeker nu je het langzaam op hebt gebouwd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Minh
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jul 2014, 07:01
Gender: Androgyne
Locatie: Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Minh »

Ik vroeg mij precies hetzelfde af... met name in Japan word dit steeds meer geaccepteerd maar ik denk dat het in Nederland nog even taboe is.
Ben je toevallig al andere mensen tegen gekomen die dit doen? Ik denk dat ik ook in dit hokje pas.

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Daphne »

Hey, Ik ken ook iemand waarmee ik recent in contact ben gekomen die juist hetzelfde doet als jij. Ikzelf wou eerst beginnen aan hormonen voor ik fulltime door het leven wou gaan als vrouw omdat die stap dan gemakkelijker voor me was maar dit is niet voor iedereen het geval. Het meisje over wie dat ik het heb draagt ook momenteel enkel vrouwenkledij en gaat doorheen het leven als vrouw maar is nog niet met hormonen begonnen. Niet iedereen heeft hier een behoefte aan en soms kan het zijn dat je hier helemaal niet wilt mee beginnen.

Ik zou zeggen zet er zeker geen druk achter en doe waar jij je goed mee voelt. Als je dan toch wilt starten doe dat dan gerust maar het is zeker geen must. Zoals de meeste thema's hier op het forum blijven vele zaken spijtig genoeg een taboe (ook in Belgie). Maar ik zou je hier niet te veel van aantrekken. Hoe meer mensen zich uitten op de manier ze zich voelen hoe beter. Ik merk ook wel zelf dat meer mensen in deze jaren op de hoogte zijn van deze soorten van gender dysforie dus zou er zeker geen zorgen om maken. Je bent zeker niet alleen.

Alvast veel succes :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door elke »

Ik gebruik hormonen...voel me vrouw maar onderga geen geslachtsoperatie.
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Robin02 »

@ Minh Leuke filmpje is een echte mind opener voor onze europese maatschappij.
En over Japan gesproken daar zijn ze al vele malen verder gezien dit stukje die ik een aantal maanden geleden gelezen had:http://www.nsmbl.nl/je-vriendje-in-bh-d ... or-mannen/ , alleen als ik hier naar google kom ik op Japanse sites uit en die tekens die daar staan ken ik helaas niet lezen jij wel Minh?
Gebruikersavatar
Minh
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jul 2014, 07:01
Gender: Androgyne
Locatie: Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Minh »

Robin02 schreef:@ Minh Leuke filmpje is een echte mind opener voor onze europese maatschappij.
En over Japan gesproken daar zijn ze al vele malen verder gezien dit stukje die ik een aantal maanden geleden gelezen had:http://www.nsmbl.nl/je-vriendje-in-bh-d ... or-mannen/ , alleen als ik hier naar google kom ik op Japanse sites uit en die tekens die daar staan ken ik helaas niet lezen jij wel Minh?

Hoi Robin!

Japan is in veel opzichten nog heel erg conservatief, juist daardoor zetten veel jongeren zich hier tegen af en met name in Tokyo, Shibuya zie je erg veel vrijheid in opvattingen en mode.
Het voordeel van Japan en veel Aziatische landen is dat ze vaak dezelfde schoonheidsidealen hebben voor mannen, bijv. geen baard, erg schone huid, grote ogen etc.
Dat maakt dus dat dit soort dingen daar veel makkelijker geaccepteerd worden.

En helaas... toen ik nog tiener was wou ik het wel graag leren, de taal was ook wel makkelijk alleen de alfabetten niet, je zit met het hele Chinese alfabet plus twee andere alfabetten.
Ik hoop dat Amsterdam ooit weer een verzamel plek word zoals dit, op dit moment worden we rechts ingehaald door Bangkok en Tokyo.

Leuk dat jij je hier ook voor interesseert !
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Robin02 »

Ik intereseer mij sowiezo wel voor andere culturen, komt waarschijnlijk door het cosplay gebeuren wat ik heel graag doe ( ik loop heel veel en vaak in harige dieren costuums ) vandaar.
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Yarrmor »

Ik ben een aantal jaar terug zelf in Japan geweest. Er is in Tokyo een bepaald straatje met winkeltjes die alleen zondags open is. Het zijn vooral gothic/lolita, maar je ziet ook heel veel tv/crossplay/etc. Ben ff naam vergeten. Was iets in de richting van harayuku of haal ik nu dingen door elkaar.

EDIT: Het is Harajuku.
Laatst gewijzigd door Yarrmor op 11 jul 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Minh
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jul 2014, 07:01
Gender: Androgyne
Locatie: Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Re: Wat ik mij afvraag

Bericht door Minh »

Yarrmor schreef:Ik ben een aantal jaar terug zelf in Japan geweest. Er is in Tokyo een bepaald straatje met winkeltjes die alleen zondags open is. Het zijn vooral gothic/lolita, maar je ziet ook heel veel tv/crossplay/etc. Ben ff naam vergeten. Was iets in de richting van harayuku of haal ik nu dingen door elkaar.
Dat is hoogstwaarschijnlijk idd het Harajuku district in Shibuya, Tokyo
Gaaf dat je er al eens geweest bent! Voor mij ligt dat helaas nog een paar jaar uit de weg.