Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Pas ik nou in een hokje of niet?
blueballoon
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2014, 03:25
Gender: Anders

Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door blueballoon »

Ikzelf ben nu 15 en pas echt sinds kort(eigenlijk nadat ik zag dat zoiets bestond) ben ik gaan twijfelen of ik niet androgyn/genderqueer/non-binary/hoe-je-het-wil-noemen ben. Ik ben nooit echt een meisje-meisje geweest maar ook heb ik toen ik echt jong was problemen gehad met dat ik een vrouwelijk lichaam had. Pas nu, nu ik meer naar m'n uiterlijk ga kijken, wat voor kleding ik leuk vind etc. voel ik mij steeds minder 'meisje'. Voor mij is het dus eigenlijk, sinds ik leerde dat het een optie is om geen meisje te zijn, maar ook geen jongen dat ik mij er steeds meer mee ga identificeren.

Maar ik vroeg mij af, hoe was het nou voor jullie? Wisten jullie je hele leven al dat je niet 'echt' een jongen of meisje was of kwam dat pas later. Dit is echt gericht naar androgyn/genderqueer/non-binary/hoe-je-het-wil-noemen omdat het naar mijn gevoel toch net iets anders is dan van de "ene kant" naar de "andere kant" te gaan(om het even heel stom te zeggen, ik hoop dat dat niet te bot overkwam want zo bedoel ik het helemaal niet).

Als dit verkeerd staat/al vaker gevraagd is spijt het me, ik moet heel erg aan dit forum wennen
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Anon20180501 »

Maak je geen zorgen Blueballoon (welkom nog ;) ) ik en niemand zal zich aangesproken voelen of beledigd.
Maak het jezelf niet te moeilijk en praat er maar rustig op los.

Als discussies uit de hand lopen is het meestal omdat iemand opzettelijk de boel loopt te versjteren...
Daar zie ik bij jou nog niet de geringste poging toe, eerder het andere uiterste. ;)

x'jes en liefs
Daniéla
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door moonlight89 »

Hoi blueballoon,

Ook ik was een jaar of 15 toen ik begon te twijfel. Ook ik wist er helemaal niets vanaf, totdat ik bij een meisje in de klas kwam die eigenlijk geboren was als jongen. Ik ben ook nooit een meisje-meisje geweest, en had/heb echt een hekel aan alle meisjes dingen qua uiterlijk en lichamelijke ontwikkeling.
Het meisje in mijn klas wist het van zichzelf altijd al, en ik dus toen pas.
Het is voor de een vrijwel meteen duidelijk, terwijl een ander zijn halve leven erover doet om erachter te komen of er iets mee doet.
Er staat dus geen vast leeftijd voor, is bij iedereen anders. :-)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Veronica »

Niet zozeer te twijfel, meer het idee dat ik anders ben dan anderen, dat begon rond de 11de.

Ik ging op zoektocht, op mijn 15de wist ik het, ik ben een vrouw en geen man maar zei het pas op mijn 21ste als eerste tegen mijn moeder en daarna meteen aangemeld bij VU.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Emma »

Echt zeker weten, pas laat, met 27 of zo. Maar terugkijkend ben ik wel altijd een meisje tussen de jongens geweest, van de kleuterschool af... Kon er alleen nooit de vinger op leggen, wat er nou fout zat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
kimmie
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:14
Gender: Onzeker
Locatie: den bosch

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door kimmie »

hey Blueballoon,

ja ik weet zelf pas sinds kort dat ik eigenlijk een vrouw ben, maar als ik terug kijk heb ik het altijd al geweten maar altijd weg proberen te stoppen.
Eigenlijk lukte dat altijd beste goed tot sinds kort en toen lukte het me gewoon niet meer en heb er eindelijk geaccepteerd.
Als ik dan terug kijk dan heb ik nu zoiets van had ik het maar eerder geaccepteerd. Maar dat is achteraf en daar heb ik nou niks
meer aan. Zelf ben ik nu eigenlijk aan het onderzoeken wat mijn opties zijn en hoe nu verder.
Ik hoop dat je genoegen kan vinden in mijn reactie.

groetjes,
Kimmie
Er staat kimmie maar de naam moet Tanja zijn
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Echt zeker weten, pas laat, met 27 of zo. Maar terugkijkend ben ik wel altijd een meisje tussen de jongens geweest, van de kleuterschool af... Kon er alleen nooit de vinger op leggen, wat er nou fout zat.
Het is nooit te laat, het belangrijkste is dat je zelf ermee kunt leven en iets mee doet :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Anon20210626 »

Emma , dan was jij nog vroeg ......... ik deed er nog wat langer over om uit te vinden wat er nu met mij echt aan de hand was ...........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Lady
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2014, 17:37
Gender: Vrouw
Locatie: Den haag

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door Lady »

Hoi ik twijfel eigenlijk nog steeds maar heb voor me zelf sinds kort een knoopje doorgehakt en me gevoel wat ruimte gegeven en daar was ik . Als ik mijn vrouw zijn naar boven laat komen kan ik me eigen veel beter uiten en voel ik me zoveel rustiger en zelf verzekerd dan de man die ik nu ben want dan zit ik in me schulp ben ik stil en teruggetrokken ook sociaal gezien maar als ik alles even terug spoel dan is het wel duidelijk en vallen de puzzel stukjes in elkaar maar toch vind ik het moeilijk ook naar me kinderen en wat de buiten wereld er van denkt want daar trek ik me nog steeds wat van aan ik ben nou eenmaal geen vent ik ben erg gevoelig voor wat anderen zeggen en denken dat is toch wel het grootste struikel blok en je hoeft maar tegen mij te schreeuwen en ik huil het grappige is dat ik in mijn toen ik een jaar of 19 was twee relaties heb gehad waarvan ik met 1 nog 1 jaar samen gewoond heb en allebij waarden het transgenders 1 was nog in progres de ander was all helemaal kompleet wat mij opviel is was dat ik wel heel jaloers was stom hè nou ik laat het hierbij :hug:
Droom niet over het leven maar leef je droom
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer begonnen jullie te twijfelen?

Bericht door diederique »

Hoe eerder je begint te twijfelen hoe langer je de last mee moet dragen.

Ik kwam er op mijn 13e (het Panorama artikel) achter waarom ik twijfelde. In plaats van opluchting begon de periode waarin ik twijfels kreeg daarmee pas. Immers, we hebben het over 1968, als ik werkelijk die afwijking had (dat was het toen nog) dan was ik rijp voor het gesticht, psychiatrische behandeling en elektroshocks.
Ik durfde er niets over te vertellen thuis en heb daarna jaren geprobeerd het "over" te laten gaan.

Niet gelukt dus. Nog even (zeker gezien mijn wachttijd) en ik ben toe aan mijn GRS.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)