Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn issues dus...

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Danielle, ik heb ook duidelijk gesteld, dat ik niet uit eigen ervaring spreek, maar puur signaleer wat iedereen in fora als deze zelf kan lezen. Gelukkig is jouw ervaring over het gender team positief en dat komt dus gelukkig ook voor. Maar iedereen kan toch lezen, dat er ook andere geluiden worden geventileerd. Het is ook niet onmogelijk dat dit ook zou kunnen afhangen van welke psycholoog je in het team krijgt toegewezen. Het enige wat ik dus adviseer is, kijk op dit soort fora naar ervaringen van mensen, die bij zo'n gender team onder behandeling zijn of zijn geweest. Jouw ervaring is daarbij gelukkig positief maar je leest ook heel andere geluiden. En persoonlijk ken ik zelfs iemand die dermate verbitterd die VUmc behandeling, na uiteindelijk toch haar SRS te hebben gekregen, heeft afgerond, dat zij nu bezig is om de gang van zaken daar zelfs internationaal aan de kaak te stellen.

Natuurlijk heb ik bij die gender teams geen enkele eigen ervaring en zal ik die ook nooit krijgen. Maar een van de mogelijke opties is dus blijkbaar, dat zelfs na het volledig de rug toekeren naar zo'n gender team het toch ook zeker niet onmogelijk is, dat iemand dan toch een geweldig fijn leven voor zichzelf kan realiseren. En dat mag toch in een forum als dit ook gezegd worden. Maar ik ben het helemaal eens, dat iedereen uitsluitend helemaal zelf, maar wel na eerst voldoende om zich heen gekeken te hebben, zijn of haar eigen weg moet bepalen.
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Steffen »

Sabrina40 schreef: Iedereen moet natuurlijk zijn of haar eigen weg bewandelen naar een leven in het wensgeslacht en ik wens Steffen en anderen daarbij natuurlijk alle kracht, sterkte en succes toe om ook een geweldig fijn vervolg van hun leven te bereiken.
Dank je Sabrina. En iedereen heeft inderdaad een eigen weg te bewandelen, zo denk ik er ook over.
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Sophia »

Banana34 schreef:Hoi guys,

Maartje hier weer! (al is dat een dikke schuilnaam, mijn eigen naam komt zo weinig voor en ik wil niet herkend worden). Hier is mijn verhaal dus:

Ik ben nooit mezelf geweest, ik weet niet wat 'mij' zijn inhoudt. Ik weet alleen dat ik zo niet verder wil leven. Er zit al jaren een man in mijn hoofd, een soort Alex Turner van Arctic Monkeys: een niet zo grote man, stoer, grappig, met een leren jack en die houdt van muziek. Deze man wil ik stiekem zijn sinds een halfjaar. Hij zit er dus al tijden, maar nooit eerder had ik last van hem. Ik leefde als meisje, ook al haatte ik roze (behalve knalroze fantasy pruiken, van fantasy heb ik altijd veel gehouden) en nagellak en meiden geroddel en gedoe, en bevat mijn kast vooral kleren die de vrouwelijke versie van de man in mijn hoofd aan zou kunnen hebben. Ik ben een erg gevoelig persoon, hypersensitief en daardoor heb ik heel snel stress. Op een dag besloot ik voor de grap me eens te verkleden als die man in mijn hoofd, en ik kan het niet goed uitleggen, maar er viel ineens een golf van rust over me heen. Ik doe het nu soms stiekem, met een sjaal om mijn borsten af te binden en een nep baardje. Ik denk dat ik een mannelijk alterego heb dat er na zoveel jaar uit moet. Vandaag heb ik geprobeerd mezelf te verhangen, omdat ik zo ongelukkig ben. Ik was bijna gestikt, maar op het laatste moment heb ik mezelf gered. Die onzekerheid van niet weten wie ik ben, knaagt aan me.

Gr, Maartje

Heftig om te lezen, waaraan denk je dan als je jezelf zo ongelukkig voelt?
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Banana 34,
Hierbij wil ik je dringend aanraden om eerst eens bij een zaak als : http://www.danae.info/nl/sale/vmsale" target="_blank in Amsterdam langs te gaan. Zij verkopen o.a. binders, waarmee jij jouw borsten beter onzichtbaar kan maken, maar ook andere hulpmiddelen, waardoor jij er, in ieder geval voorlopig eerst tijdelijk, duidelijk mannelijker voor je omgeving kunt gaan uitzien. Het is natuurlijk goud waard, als jij helemaal uit eigen ervaring kunt gaan ervaren en vaststellen hoe jij je voelt in een omgeving in onze gewone Maatschappij, waarbij men jou gewoon als man ziet en ervaart en zal behandelen.
Ik heb als M/V, zonder gelukkig ooit enige zelfmoordneigingen te hebben gehad, eenzelfde soort methode en ervaring al doorgemaakt vanaf 1982 en heb rustig acht jaar de tijd genomen om er zeker van te zijn, hoe ik de rest van mijn leven verder wilde gaan invullen. Vanaf 1990 heb ik vervolgens een werkelijk schitterend leven, als volledig door mijn hele sociale omgeving geaccepteerde vrouw, tot op de dag van vandaag gekregen en hopelijk vervolgt dat nog vele jaren in de toekomst.
Ik wens je alle sterkte, succes en geluk toe, hartelijke groetjes Sabrina
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Vertrokken01 »

Sabrina40 schreef:Hallo Danielle, ik heb ook duidelijk gesteld, dat ik niet uit eigen ervaring spreek, maar puur signaleer wat iedereen in fora als deze zelf kan lezen. Gelukkig is jouw ervaring over het gender team positief en dat komt dus gelukkig ook voor. Maar iedereen kan toch lezen, dat er ook andere geluiden worden geventileerd. Het is ook niet onmogelijk dat dit ook zou kunnen afhangen van welke psycholoog je in het team krijgt toegewezen. Het enige wat ik dus adviseer is, kijk op dit soort fora naar ervaringen van mensen, die bij zo'n gender team onder behandeling zijn of zijn geweest. Jouw ervaring is daarbij gelukkig positief maar je leest ook heel andere geluiden. En persoonlijk ken ik zelfs iemand die dermate verbitterd die VUmc behandeling, na uiteindelijk toch haar SRS te hebben gekregen, heeft afgerond, dat zij nu bezig is om de gang van zaken daar zelfs internationaal aan de kaak te stellen.

Natuurlijk heb ik bij die gender teams geen enkele eigen ervaring en zal ik die ook nooit krijgen. Maar een van de mogelijke opties is dus blijkbaar, dat zelfs na het volledig de rug toekeren naar zo'n gender team het toch ook zeker niet onmogelijk is, dat iemand dan toch een geweldig fijn leven voor zichzelf kan realiseren. En dat mag toch in een forum als dit ook gezegd worden. Maar ik ben het helemaal eens, dat iedereen uitsluitend helemaal zelf, maar wel na eerst voldoende om zich heen gekeken te hebben, zijn of haar eigen weg moet bepalen.

Heb je dan nooit nood gehad om je hormonen in overeenstemming met je gevoel te brengen?
Ik ken namelijk heel weinig transgendere personen die daar geen behoefte aan hebben.

Er is toch nog een verschil in hormoontherapie en SRS ondergaan en verder gaan als je getransitioneerde ik of jezelf opkleden als vrouw zonder daar enige lichamelijke kenmerken van ontwikkeld te hebben.

Wel sterk van je dat je dat kan en ik hoop voor je dat je gelukkig bent.
////
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Anon20230219 »

Hey Maartje,

Poef dan zit het wel diep als je jezelf wat aan heb willen doen..
Hoop dat je je wat beter voelt inmiddels en snel er geestelijke begeleiding voor kan vinden en inderdaad contact opnemen met het VU..

Wens je heel veel sterkte komende tijd..

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Sabrina40 »

ElissaMtF schreef: Heb je dan nooit nood gehad om je hormonen in overeenstemming met je gevoel te brengen?
Ik ken namelijk heel weinig transgendere personen die daar geen behoefte aan hebben.

Er is toch nog een verschil in hormoontherapie en SRS ondergaan en verder gaan als je getransitioneerde ik of jezelf opkleden als vrouw zonder daar enige lichamelijke kenmerken van ontwikkeld te hebben.

Wel sterk van je dat je dat kan en ik hoop voor je dat je gelukkig bent.
Nee Elissa, mijn enige "nood" was, dat ik er in 1982 ZELF door puur eigen ervaringen en absoluut geen enkel (voor)oordeel van wat voor psych of cultureel bepaald dwingend voorschrift dan ook, achter wilde komen hoe ik mij, overeenkomstig mijn jeugddromen en provisorische ervaringen, nu ook in de echte volle realiteit in onze maatschappij zou voelen, als mijn sociale omgeving mij helemaal als de "Sabrina", die ik eigenlijk vanaf mijn 4e altijd al ben geweest, zou zien én zeker ook zou respecteren. EN DAT IS DUS MIJ VOLKOMEN MET EEN ZEER POSITIEF EINDRESULTAAT GELUKT ! Zie : http://www.continuum.nl/het_lichaam/lic ... _een_dogma . En dat is zo'n overweldigend fijne ervaring, dat ik mijzelf nog steeds probeer in te zetten om dat ook voor anderen, met of zonder HRT en/of SRS in onze maatschappij meer haalbaar te maken.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Anon20230219 »

Sabrina40 schreef: Nee Elissa, mijn enige "nood" was, dat ik er in 1982 ZELF door puur eigen ervaringen en absoluut geen enkel (voor)oordeel van wat voor psych of cultureel bepaald dwingend voorschrift dan ook, achter wilde komen hoe ik mij, overeenkomstig mijn jeugddromen en provisorische ervaringen, nu ook in de echte volle realiteit in onze maatschappij zou voelen, als mijn sociale omgeving mij helemaal als de "Sabrina", die ik eigenlijk vanaf mijn 4e altijd al ben geweest, zou zien én zeker ook zou respecteren. EN DAT IS DUS MIJ VOLKOMEN MET EEN ZEER POSITIEF EINDRESULTAAT GELUKT ! Zie : http://www.continuum.nl/het_lichaam/lic ... _een_dogma . En dat is zo'n overweldigend fijne ervaring, dat ik mijzelf nog steeds probeer in te zetten om dat ook voor anderen, met of zonder HRT en/of SRS in onze maatschappij meer haalbaar te maken.
Hoi Sabrina,

Mooi artikel op het Continuum.
In een Quote in je artikel haal je aan dat je inderdaad pas beetje serieus wordt genomen als je HRT of SRS hebt ondergaan en dat bemerk ik dat zelf ook op het forum hier, een enkeling negeert mij volledig omdat ik er nog redelijk mannelijk op mijn Avatar te zien ben..
Beetje jammer maar verstop mij niet achter mijn vrouwelijke voorbeeld Ashley Graham, vind ik echt een prachtige dame maar men moet heel wat gaan slijpen en her construeren voor ik daar maar in de buurt kom..helaas dat je redt je met een bijstand uitkering niet helemaal :D
Dus echt moed dat jij het zo gedaan heb..

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Lisa,
Bedankt voor je compliment over mijn interview op de Continuüm website. Maar ik wens natuurlijk ook jou, ondanks jouw bijstandsuitkering, voldoende support van familie en vrienden toe, om ook voor jou een alleszins bevredigende nieuwe levenssituatie te kunnen bereiken. En daarbij bepaal uiteindelijk helemaal uitsluitend jijzelf, en absoluut geen enkel door wat voor psycholoog, of genderteam of weet ik wat voor nu toevallig nog extern geldend cultureel waanidee, zoals bijv. ook de vrouwenbesnijdenis in sommige Afrikaanse landen , wat er met jouw lichaam, in relatie tot jouw genderidentiteit gevoelens, nu wel of niet moet gaan gebeuren. Dat moet uitsluitend JOUW beslissing blijven.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Mijn issues dus...

Bericht door Anon20180501 »

..zoals bijv. ook de vrouwenbesnijdenis in sommige Afrikaanse landen
Ik snap en heb begrip en respect voor je standpunten en strijd Sabrina, maar het gaat me te ver om de hrt en srs te vergelijken met een onvrijwillige verminking. Ik herinner me nog dat je ons er bewust van wilde maken van het feit dat je met een srs een gezond lichaam verminkt, dat klinkt al bijna net zo religieus, vind je zelf ook niet.??

Gelukkig zijn hrt en srs niet meer verplicht en ook vanuit de trans-community zelf komt daar steeds meer begrip en respect voor, het is vooral de buitenwereld waar nog veel werk te verzetten is...
..een enkeling negeert mij volledig omdat ik er nog redelijk mannelijk op mijn Avatar te zien ben
Hoi Lisa, heel naar dat je het gevoel hebt genegeerd te worden door een enkeling maar dat overkomt gelukkig iedereen, je kan en zal namelijk nooit allemans-vriendin worden, ik zou het niet eens willen zijn... :) en het ligt zeker niet aan het feit dat je je qua voorkomen (nog) mannelijk presenteert, dat is het geval bij de meeste leden wanneer ze zich hier aanmelden... ;)

grts Daniéla