Nieuwe chat! Zie dit topic.

Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Emma B
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 nov 2014, 14:23
Gender: Trans MtF

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Emma B »

Jeetje, ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke hobbies, hoe zou dat nou komen??? Ik houd erg van kleren, make up, sieraden enz. shoppen, nog niet in fysieke winkels maar meestal online. Ik ben ook gek op koken. Maar daarnaast heb ik nog steeds heel mannelijke hobbies ook: bv. sleutelen aan mijn oldtimer of mijn jukebox. Wat wel gek is, dat ik nóóit en femme onder mijn auto lig. Op één of andere manier past dat niet in mijn gevoel.
Something inside
that was always denied
for so many years
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Emma »

Ik stond toch laatst op mijn werk onverwachts een nieuwe flipperspoel in een flipperkast te solderen. Moest er wel twee sterke mannen bij halen om de kast te verplaatsen, anders kon ik er niet bij :-( zwarte blouse, rode rok, panty en rode pumps. Niet theatraal, maar veel uitgesprokener kon bijna niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door micheal-richard »

humm weet niet hoor zo heb ik er nooit naar gekeken. Struinen in het bos met vaders en daar samen bomen rooien, body werk van mijn oude karretje herstellen(was dan ook zelf lasser), koken, creatief met kwast en beitels. Sieraden kopen nee maar ontwerpen dat wel. Tja wat is er stereotype mannelijk of vrouwelijk. Toen ik jonger was had ik voor die tijd meer jongens hobby's zoals modelbouw in plastic en hout.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Fay »

Je draagt een verleden met je mee en dat verleden mag er deels ook nu zijn imo, en als dat tot uiting komt in een hobby, prima

Ik maak in mijn atelier meubels, lampen en kunst van diverse soorten metalen en hout,daar komt wel eens een slijptol en lasapparaat bij kijken, maakt mij uiteraard niet minder vrouw trans of whatever, ik doe het omdat ik het leuk vind om te doen, los van welke rol of hokje dan ook,en en daar draait het volgens mij om

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 10 dec 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door MarloesIsWeg »

ik weet het niet hoor. Ik heb zo'n heeeeékel aan stofzuigen!! :o
Gebruikersavatar
Emma B
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 nov 2014, 14:23
Gender: Trans MtF

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Emma B »

:D Haha Emma, ik zie het voor me!!
Something inside
that was always denied
for so many years
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Jannet V »

Een hobby ga ik het niet noemen maar ik zal nog steeds m'n hand niet omdraaien voor het verschonen van een (poep)luier. Ook een baby in bad doen, de fles geven, meedragen in een draagzak, achter de kinderwagen en zoveel andere geluksmomentjes van vroeger. Ik zou het nog steeds met heel veel liefde doen. Zit al te wachten op kleinkinderen maar dat schiet niet echt op. :)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Anon20190516 »

Fotograferen heb ik sinds een paar maanden opgepakt als hobby,ook al geef ik toe dat ik er (nog)veel te weinig mee doe
Offline
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Saskia »

Ik hou van lezen, muziek, wandelen en fietsen. een paar maal per jaar mag ik ook graag vissen.


veder heb ik onlangs een bigin gemaakt om mijn oude hobby van fotgraferen weer op te pakken. Maar dan nu digitaal en niet meer analoog.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
smp1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2014, 20:05
Gender: Androgyne
Locatie: Sittard

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door smp1990 »

Ik kijk veel series die over het algemeen als vrouwelijk of ''gay'' gezien worden en hetzelfde geldt voor de muziek die ik luister. Verder drink ik graag bier en lig ik graag op de bank met een zak chips, en de afstandsbediening in mijn hand naar darten/voetbal te kijken. Dat wordt volgens mij weer als mannelijk gezien. Lekker mengelmoesje dus.