twijfels

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: twijfels

Bericht door Fay »

Nou, wel onzekerheden, telt da ook? sta op punt een best grote stap te zetten, carierrematig, maar het grijpt me naar de keel, want het betekend openheid en voor jezelf moeten gaan staan, en veel onzekerheden,tough cooky, terug naart nu dus

Fay
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: twijfels

Bericht door Jessie »

Tjah twijfel is goed inderdaad. Dat betekend dat je alle opties goed overweegt maar inderdaad zoals al eerder gezegd moet je eens de knoop doorhakken hoe moeilijk t ook is. blijven dubben is ook niet goed, weet er alles van af :D
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: twijfels

Bericht door Anon20180730 »

wee niet, twijfel zit toch vooral in je zelf? Hoe kun je dan toch uiteindelijk een knoop doorhakken? Ik bedoel als je weet wat je wilt en wie of wat je bent, dan is er geen innerlijke twijfel en dan laat je je ook minder leiden door de buitenwereld,
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: twijfels

Bericht door Jessie »

Ligt er aan ik persooñlijk iemand die rekening houd met andere misschien wel te veel. heb mezelf wel vaker weggecijferd voor het geluk van ander. als ik dat nou niet had gedaan had ik nu ook niet in de positie gezeten waar ik nu in verkeer :?
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: twijfels

Bericht door Maria_G »

I have no doubts that I am a female.

But this became clear only after 12 years of HRT then I got into some life problems.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: twijfels

Bericht door Lise »

Maria_G schreef:I have no doubts that I am a female.
Die zekerheid moet richting geven, ik herken het alleen helemaal niet en ik kan me voor mezelf niet eens voorstellen hoe je dat moet voelen / zeker weten. Als ik in mijn eigen hoofd ga, ben ik een hele hoop dingen wel of niet, maar ik snap niet hoe ik daar een labeltje man of vrouw op kan plakken. Dat je iets wil zijn, betekent nog niet dat je het bent. En als je lichaam dan mannelijk is, en je omgeving daar ook niet aan twijfelt, tsja...

Anyway, twijfels heel herkenbaar dus.
Laatst gewijzigd door Lise op 22 jan 2015, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: twijfels

Bericht door Fay »

Ik zeg eerder,het enige wat ik wil is van die verdomde Gd af

En verder, het enige wat ik in de kern zon beetje weet is dat ik door de hrt een flink stuk beter door 1 deur kan met mezelf, dat betekent geen halelujah, het betekent dat het gevoel veel meer klopt dan voorheen en het mag nog veel meer gaan kloppen, je gevoel is de leidraad, maar je komt in je proces zoveel tegen dat er vanzelf twijfels ontstaan over vanalles en nog wat

Fay
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: twijfels

Bericht door Maria_G »

My story is different somehow.
I started HRT in 2000 and I was not sure about myself (I did not need to visit doctors just went into pharmacy and asked for estrogen pills. Later added more medicine. It is still possible in few EU countries)
After some time I was happy started to be mis-gendered/proper-gendered as female by customers at work. It would be a bad feeling to try to prove my femininity, but it was much more better when other people tried to prove this.
It even happened that my female colleagues at work wrote a complaint to a managing director of company that I am a female and I am hiding my true identity, which leads to problems communicating with me.
I denied, then they organized a discussion hour during work break and tried to convince me that I should not afraid to live as a female - they are happy living as women. It was hard to believe. At the end they left me alone but used to call me Maria (my male name is very similar)

I have found my wife in 2005 and I was still thinking that I can play a male role despite all GD problems. Later she said that some her relatives recognized me as a female despite unisex clothes and even more problems she had listening that my behavior is clearly feminine. I have a friends circle online/partly real life. We discuss various aspects of the life. Again I was constantly abused that I am a sick female which wants to pretend a male. Even one known expert criminal psychologist attacked me that I should stop pretending because it does not work and looks silly. Then I needed to tell about my TS to clarify the situation for those who never seen me.

In 2012 it had become clear for me that many dreams, possibilities are over, I am just a basic female in a wrong body and I must just admit that for myself. I had no strength to resist any more and felt like was defeated.

It is nothing to be happy about, I do not want to be a female. I am the one and I have associated problems.
Fay schreef:Ik zeg eerder,het enige wat ik wil is van die verdomde Gd af, en dat betekend: vrouw, als conclusie, en dat is het dan

Exactly, I just want those GD and transition problems go away until they destroy my life. I do not want to be a woman but I have no other real options.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: twijfels

Bericht door Fay »

Nu vrij achteraf gezien, begint bij mij sinds spiro alles langzaam op zijn plek te vallen...

Twijfels voorheen gingen meer over zelfvertrouwen, red ik het,wat vinden anderen,familie, etc, wordt ik uiterlijk tevreden etc

Inmiddels vertrouw ik er op dat het daarmee wel goed is/komt/zit en,ik heb me er tot noch toe met veel vallen en opstaan dalen en pieken doorheen geslagen, maar nu is het stabieler dan ooit stiekum, dat geeft een mentale rust, dan wordt (zelf)acceptatie ook een stuk eenvoudiger

Fay
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: twijfels

Bericht door Sabrina40 »

De overgang van een leven in je geboortegeslacht naar een leven in je wensgeslacht is sowieso, zelfs als je dat zonder medische hormonale en operatieve ingrepen doet, iets dat je hele leven zeer grondig op zijn kop zet. Je hele opvoeding en puberteit heb je in je geboortegeslacht doorgemaakt en inmiddels heb je al een familieleven en een sociale en werk omgeving opgebouwd, dus ik vind het heel normaal dat een proces, om heel weloverwogen in volle overtuiging tot zo'n overstap te komen, vele jaren in beslag neemt. Dat moet je zeker nooit overhaasten. Voor mensen die dat proces nu al vanaf rond hun puberteit doorlopen, ziet dat er natuurlijk anders uit.

Ondanks dat mijn grote jeugddroom was, om verder als meisje en als vrouw aan deze maatschappij deel te kunnen nemen, maar ik die gevoelens dus tientallen jaren heb moeten onderdrukken, heb ik er toch nog 8 jaar over gedaan, alvorens in het diepe te springen om definitief als vrouw verder door het leven te gaan.

In die 8 jaar heb ik gelukkig geen pieken en dalen meegemaakt, maar ben ik weloverwogen steeds stapje voor stapje steeds verder gegaan. En nog eens 25 jaar later mag ik nu toch zeker concluderen, dat dit voor mij een zeer goed transitieproces en een zeer goede eindbeslissing zijn geweest.