Verteld aan mijn moeder... :(

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Jake »

Dat hoeft niet altijd de waarheid te zijn... Toen ik het mijn moeder vertelde in 2009 geloofde ze me niet en probeerde ze me om te praten. Ik met mijn "idiote gedachtes" was gewoon een mannelijke vrouw en moest dat maar accepteren. Toen ik in 2010 zei dat ik naar het UMCG zou gaan kon ze niet geloven dat ik nog steeds met dat gedoe bezig was. Als we het erover hadden zei ze dat ik ook gewoon een mannelijke vrouw kon zijn, die lichamelijke verminkingen zouden niet nodig zijn. Ze zou mij in ieder geval niet zelf naar het ziekenhuis brengen, en ze zou ook nooit mijn nieuwe naam gebruiken. Na verloop van tijd gaf ze het ompraten op, want ze zag wel in dat ik niet terug zou gaan. Het accepteren kon ze nog niet, maar ze probeerde het wel. Ze begon vragen te stellen en probeerde te begrijpen wat ik voelde. Toen ik aan de hormonen begon (inmiddels 2012) wilde ze er volgens mij niet veel van weten. Maar toen de maanden voorbij gingen begon ze in te zien dat ik gelukkiger werd. Uiteindelijk hebben we eind 2013 een goed gesprek gehad met behulp van Astrid Pascal (maatschappelijk werkster UMCG), en dat was voor mijn moeder het moment dat ze het eindelijk kon accepteren. Een week later had ik de borstoperatie en toen was ik in haar ogen eindelijk haar zoon. Sindsdien gaat het geweldig en ze heeft zich vrijwel nooit versproken.

Dus ja, het heeft behoorlijk wat tijd en geduld gekost (4 jaar), maar het is toch goedgekomen. Ik heb ook wel 'ns het contact willen verbreken, omdat ik de moed opgaf, maar ik ben blij dat ik zoiets nooit heb gedaan. Bij ieder ander persoon had ik het waarschijnlijk wel gedaan, maar ze blijft toch m'n moeder.
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Aliss »

Jouw moeder heeft veel beter gereageerd erop dan mijne. Die denkt dat ik bezield ben door geesten.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Romano »

hee jongen,

ik zag je bericht en moest terugdenken aan het moeilijkste gesprek van mijn leven. vertellen aan mn pa dat ik mn intake had gehad bij t vu...wat volgde was een heftige ruzie.. hij heeft vanalles en nog wat tegen me gezegd waaronder.. ik zal je( mn geboortenaam) zo blijven noemen totdat ik onder de grond lig.
om een lang verhaal kort te maken hoorde we 6 maanden later dattie leverkanker had en was die meteen opgegeven. hij ging van iedereen afscheid nemen en we kwamen een voor een bij hem.. toen ik aan de beurt was heft tie me success gewenst en zn zegen erover gegeven.. die woorden die toen gezegd zijn neem ik met me mee mn hele leven. t enige wat ik nog kon wensen was gebeurd.t onmogelijke was gezegd door hem. de volgende dag is hij overleden.
wat ik hiermee wil zeggen is geef t tijd..ze willen dat je gelukkig bent ook al word dat niet zo uitgesproken in eerste instantie. en t zijn je ouders never forget that.
success ermee
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Romano »

en op t dodenprentje stond Romano en dat was meteen mn coming out naar de buitenwereld. ik stond in pak naast de kist. nu ik wist dat hij t goed vond stond ik daar als zoon, en dat mag iedereen weten.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Eva »

Merkwaardig mooi einde, Romano!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Anon20180730 »

Indrukwekkend verhaal
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Aliss »

wow Romano.....zoiets moet je maar meemaken....gecondoleerd.... :hug:

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Janneke »

Zo Romano, ik moet nu huilen. Wat ben ik blij voor je dat je vader je dit heeft meegegeven maar het moet toch heel erg dubbel zijn.
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Romano »

hoi janneke, zijn de tranen inmiddels gedroogd? als ik mijn bericht teruglees moet ik ook weer even slikken.het dubbele gevoel begint sterker te worden. volgede week zal ik hoogst waarschijnlijk groen licht krijgen wat super is natuurlijk. maar hij zal me nooit als romano leren kennen. en hij heeft aan mn stiefma verteld dat hij dat jammer vond...maar aan de andere kant hij zal mijn broertje ook niet zien opgroeien..t gemis is gewoon enorm.
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Verteld aan mijn moeder... :(

Bericht door Janneke »

Het gemis van een vader maakt je snel geen kind meer en dat is jammer. Ik weet hoe het voelt! Sterkte :)
Plaats reactie