Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Opweg

Bericht door Alice »

6 weken voor de operatie stoppen met hormonen en Androcur kwam voort uit de tijd dat er nog ethinylestradiol gebruikt werd i.p.v. estradiolvaleraat nu.
Met ethinylestradiol was er een vergroot risico op trombose aanwezig tijdens of na de operatie.
Bij gebruik van estradiolvaleraat is de trombose risico niet hoger dan het risico die je altijd kunt lopen bij een langdurige immobiliteit (operatie, trans-Atlantische vlucht met een vliegtuig etc.).
Standaard wordt bij een wat langdurige operatie steunkousen gebruikt en er wordt een bloedverdunner toegediend om trombose te voorkomen, dit ook na de operatie.

Inderdaad er zijn diverse protocollen voor het stoppen met medicijnen.
In het ziekenhuis waar mijn srs gedaan werd (Duitsland) liet men het aan mij over wanneer hoe en wat. In Engeland wordt juist aanbevolen om door te gaan met het gebruik van hormonen, behalve van ethinyl, daar er een kans is dat de herstelperiode verkort zou worden.
In overleg met mijzelf* besloot ik toen om een week voor de operatie te stoppen met Androcur en door te gaan met de gebruikelijke dosis estradiol (gel), het was een verstandig besluit van mij, geen last van opvliegers, depri worden of zo gehad.

Waarom de VU’s nog die 6 weken regel aanhouden kan ik alleen maar naar raden, iets met nullijnen, statistieken? heb-jij-enig-idee-hoeveel-werk-het-is-om-een-protocol-te-wijzigen?

Voor Thailand gaat het “better sure than sorry” idee op, ook dat er vaak een lange vlucht voor de operatie aan vooraf gaat.

*ik weet het, niet medisch geschoold maar je moet toch bij iemand te rade gaan die je vertrouwd.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Het stoppen met de oestrogeen is noodzakelijk in verband met een verhoogd kans op trombose na de operatie. Mede omdat de mobiliteit de eerste dagen niet zo groot is
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Alice en Jannet, dank voor jullie heldere uitleg.

Een meevaller dus voor mij Alice, ik slik estradiolvaleraat. Dank je voor deze informatie. Natuurlijk ken ik de risico's maar jij hebt een stukje daarvan voor mij weggenomen. :wship:

x Daniéla
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Opweg

Bericht door Alice »

Graag gedaan enzo, :)

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Opweg

Bericht door Veronica »

Maar na de operatie kun je de hormonen toch wel weer gebruiken?
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Klopt Veronica maar mijn spyro vervalt.

Is trouwens niet altijd zo...
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Nog steeds Opweg
In mijn "leven" als "man" heb ik een mannetjes cultuur ontdekt die mij heel erg tegen stond. Vrij als ik me nu voel kom ik af en toe op dit forum de zelfde cultuur tegen. Iets waardoor ik van een ander forum nooit lid geworden ben. Afgelopen weken werd er een strijd gestreden op dit forum wat eenvoudig vergeleken kon worden met een Gladiatoren strijd in het oude Rome. Uit principe heb en ga ik me niet mengen in dit gevecht wat duidelijk op haantjes gedrag lijkt. Voor mezelf lijkt het heel erg verstandig om dit forum even links te laten liggen en dat is wat ik ga doen. In de aanloop naar mijn SRS zit ik helemaal niet te wachten op dit soort onzinnige discussies. Ik zoek begrip, een schouder en antwoorden op mijn vragen maar geen Gladiatorenstrijd tussen gelijk gestemden. Tot later!
Lieve groetjes Jannet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Gisteren 22 april ben ik geopereerd in het UMCG door Dr. Middelberg. Alles lijkt goed gegaan te zijn, de drains zijn al weer verwijderd en de pijnmedicatie is al stop gezet. Morgen wordt het verband verwijdert en mag ik het resultaat zien. Als het goed gaat, vrijdag weer naar huis.
Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Opweg

Bericht door Anon20180730 »

@Jannet, van harte proficiat en een heel goed herstel toegewenst :)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Dat is nog eens met de deur in huis vallen, ook van mij van harte gefeliciteerd Jannet.

x'jes en liefs
Daniéla