voetbal

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

voetbal

Bericht door Mike »

De laatste tijd heb ik het er moeilijk mee dat ik geen wedstrijden kan voetballen en niet kan voetballen bij een team. Een mannenteam mag nog niet en in een vrouwenteam voel ik me absoluut niet thuis. Maar is mis het ontzettend, heb altijd gevoetbald.
Iemand die er iets in herkent en wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: voetbal

Bericht door Figó »

Hey Mike,

Ik herken dat wel ja. Ik zat altijd op basketbal. Ik zou als ik wil nu wel kunnen basketballen bij de mannen omdat ik testo heb, maar ik heb het daar nu gewoon veel te druk mee (school enzo). In het begin baalde ik er ook heel erg van, maar op een gegeven moment had ik er wel een soort van 'tijdelijke vrede' mee. In de toekomst zie ik mezelf wel weer basketballen, maar daarvoor wil ik eerst de borstoperatie hebben gehad. Misschien kan je buiten je vereniging om veel voetballen met vrienden. Gewoon voor de lol!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: voetbal

Bericht door Holden »

Dat heb ik ook. Ik zou ook heel graag ergens willen voetballen of baseballen maar ik kan nog niet (voor mijn gevoel) bij de jongens omdat ik nog geen operaties heb gehad (zit wel 6 maanden aan testo), bij de dames ga ik zeker niet. Ik vraag me af of er ergens ook unisex/mixed teams zijn. Misschien zou dat wel een optie kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: voetbal

Bericht door Figó »

Korfbal is een gemengde sport. Ik weet verder niet of er ook andere gemengde sporten zijn. Dan kom je denk ik uit bij sporten die je niet in een team kan doen. En daar is het vaak ook gescheiden.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: voetbal

Bericht door Silvia »

er zijn veel gemengde sporten alleen zijn meestal onder de 10 jaar ongeveer , en na een speciaal leeftijd dan maken ze aparte groepen jongens meisjes .
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
biaszu
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: voetbal

Bericht door biaszu »

Iets als tennis misschien? Is geen teamsport, maar wél een balsport, of korfbal zoals Figó zegt... anders zit je inderdaad snel bij roeien/paardrijden/andere dingen waar het niet uit maakt. Kan me het heel goed voorstellen trouwens! Toen ik met testo begon was ik nog geen achttien en dus sportte ik in een jeugdteam, waarbij het ook nog eens een heel erge jongenssport was :P dus ik bleef gewoon wat langer hangen bij de jeugd tot ik ontwikkeld genoeg was zeg maar (is immers ook een belangrijke reden voor die jeugdteams- dat ze volwassen kerels fysiek niet aankunnen :P)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: voetbal

Bericht door NaomiClareNL »

Tja, ik heb niets met sporten, zeker niet met voetbal, maar had ik dat wel dan ging ik na vieren met een bal onder de arm naar het Johan Cruyf trapveld in de buurt, of zou wat gaan lopen pingelen in mijn eentje in het park bij mij in de buurt. Daar staan ook een paar doelen. Op mooie dagen vooral zie ik genoeg vaders en / of moeders met hun, over het algemeen kleine, kinderen met een bal. Tien tegen een dat zo'n dreumes van 3 jaar het wel leuk vind om met jou en zijn of haar papa of mama te voetballen ;) .

Heb ook wel eens op een zaterdag- of zondagmiddag over het Museumplein in Amsterdam gelopen. Daar leek altijd wel een onofficieel partijtje voetbal aan de gang te zijn. Anderzijds, kijk eens of de dichtstbijzijnde stad met universiteit of hogeschool een HLBT studentensportvereniging heeft. Misschien zijn er daar wel een paar die eens op een middag tegen een balletje willen trappen buiten officieel gedoe om?

Het is niet struktureel en waarschijnlijk niet echt wat je zoekt maar toch.

PS Korfbal is een leuke sport , heb het jaren gespeeld, maar wordt wel gespeeld door 2 geslachten dus heb je in principe nog steeds hetzelfde probleem, niet meer het een maar ook nog niet het ander.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: voetbal

Bericht door Matthew »

Ik zit zelf nog in een dames team ben er vanaf jongs af aan mee opgegroeid dus ken de meiden best goed ik vind het af en toe erg moeilijk als ik moet gaan douchen, maarja het is ook zo raar het opeens niet meer te doen ik ga na dit seizoen stoppen met voetbal en lekker de fitnis in of een dansgroep.
Ik ben nog niet begonnen met het traject bijna iedereen ziet mij nog als "meisje" maar roepen soms voor de grap wel jongen ofzo en vind ik opzich een compliment.
Als ik jullie was zou ik op de sport blijven waarvan je van houd en douche des noods thuis als ze vragen waarom zeg je dat je het prettiger vind of het liever wil. Omdat het altijd zo gedoe is in een kleedkamer?
Misschien kan je hier wat mee haha.
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: voetbal

Bericht door Matthew »

Ik zit zelf nog in een dames team ben er vanaf jongs af aan mee opgegroeid dus ken de meiden best goed ik vind het af en toe erg moeilijk als ik moet gaan douchen, maarja het is ook zo raar het opeens niet meer te doen ik ga na dit seizoen stoppen met voetbal en lekker de fitnis in of een dansgroep.
Ik ben nog niet begonnen met het traject bijna iedereen ziet mij nog als "meisje" maar roepen soms voor de grap wel jongen ofzo en vind ik opzich een compliment.
Als ik jullie was zou ik op de sport blijven waarvan je van houd en douche des noods thuis als ze vragen waarom zeg je dat je het prettiger vind of het liever wil. Omdat het altijd zo gedoe is in een kleedkamer?
Misschien kan je hier wat mee haha.
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: voetbal

Bericht door Marieke »

ik heb erg lang op voetbal gezeten, maar ik ben een slappeling en voelde me nooit thuis in de jongensteams (al had ik geen idee of ik me wel thuis zou voelen in een meisjesteam, ik werd alleen altijd in het team gepest, en daarom was het niet leuk, heb het uiteindelijk maar opgegeven en gestopt), maar ik vind het een fantastische sport, hopelijk mag ik ooit in transitie en hopelijk kan ik ooit in een meisjeseftal dan weer beginnen, voor nu houden we het dan maar bij voetbal op tv, wat ook leuk is ;)

ik ben ook nog eens een Zwollenaar, dus voor iedereen die het een beetje volgt kunnen jullie je vast wel voorstellen dat ik redelijk blij was met die 5 - 1 bekerfinale :P