Uitgaan dilemma

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Jessy »

Mijn eerste keer als vrouw buiten was naar een club (T-bijeenkomsten buiten beschouwing gelaten). Maar dat was met een vertrouwde groep, en dat vind ik wel belangrijk. Zeker als die mensen jou een beetje aanvoelen en op je gemak kunnen brengen als je dat even niet bent.
Wat Daniéla zegt kan ik veel gevallen werken. Je kunt een avond rustig opbouwen zodat de angsten een beetje wegzakken. Angst valt immers meer op dan wanneer je je gewoon amuseert.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Eveliene »

Mijn eerste keer als vrouw op stap was naar een restaurant en de avond werd afgesloten met een bezoek aan Café Lellebel.

Vanuit Vlaanderen zou mijn voorkeur Que pasa zijn, een gezellige holebi+T club in Antwerpen met een sfeer waar wij hier jaloers op mogen zijn.
Davina
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:15
Gender: Transgender
Locatie: Antwerpen

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Davina »

Eveliene schreef:Mijn eerste keer als vrouw op stap was naar een restaurant en de avond werd afgesloten met een bezoek aan Café Lellebel.

Vanuit Vlaanderen zou mijn voorkeur Que pasa zijn, een gezellige holebi+T club in Antwerpen met een sfeer waar wij hier jaloers op mogen zijn.
Dankje voor de tip :) dit is niet zo ver bij me vandaan!
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Daphne »

Hey,

Bedankt voor alle antwoorden rondom dit thema :)

Uiteindelijk heb ik het hen verteld en begrepen ze het wel. Ze vonden het wel spijtig en probeerden me te overtuigen. Het was niet opdringerig maar eerder vriendelijk bedoelt. Ze stelden me gerust over de sfeer daar en de groep waarbij ik zou zijn en deelden ook wat hun eigen ervaringen. Toch weet ik het nog niet hoor ik denk dat ik toch nog ga wachten.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
vhBxl
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Gender: Trans MtF

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door vhBxl »

De Que Pasa in Antwerpen is geweldig :D Ben ik al paar keer in beland voor eens goed door te zakken met vrienden, echt leuke plek :)

Je lijkt me teveel te twijfelen dus is het beter om rustig op te bouwen, op een tempo dat goed voelt :)
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Daphne »

Antwerpen is wel iets te ver voor mij om naar toe te gaan vind ik :) Maar wie weet beland ik daar ook eens....

Ik twijfel inderdaad nog iets te veel en die angst is er ook nog. Anders kijk ik wel uit om te gaan shoppen met jou :D
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
vhBxl
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Gender: Trans MtF

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door vhBxl »

Voor mij is het ook ver maar je weet nooit wat er soms gebeurd op gek avondje uit :p

Vertrouwen opbouwen e :) Gewoon dagdagelijkse dingen gaan doen, eens gaan shoppen (wiiiiii! :p), terraske doen, ... Zo deed ik het, steeds wat meer en steeds wat spannender :)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het wordt steeds minder spannend, naarmate je vaker buiten komt onder de mensen. Ik had vandaag afgesproken met een vriendin die met de trein op station Den Bosch zou aankomen. Ik was er eerst en heb de hele omgeving afgezocht naar het restaurant waar we hadden afgesproken. Dat bleek niet te bestaan :) ze had zich in de naam vergist, hier zou ik niet lang geleden van in paniek zijn geraakt, maar zoals gezegd het wordt steeds minder spannend.
Irene
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Daphne »

Jep dat is wat ik momenteel probeer te doen. Soms neem ik express extra tijd zodanig dat ik maar wat langer in het openbaar ben. Net zoals vandaag dat ik naar het Stad ben geweest en speciaal iets niet heb gedaan zodanig dat ik morgen weer de bus kan nemen om dat dan te regelen. Klinkt misschien raar maar vind het toch een goed systeem. Ik probeer gewoon zo vaak mogelijk naar buiten te gaan en mij te plaatsen in dagdagelijkse situaties :D Zeker nu dat ik nog even dit allemaal kan doen met de zomer vakantie en het goede weer.

Ik probeer ook zelfzekerder over het straat te lopen en let hier wel op. Het eenigste waar ik nu nog echt mee zit is mijn stem en make-up. Vooral die stem vind ik erg en dan kom ik zo onzeker over. Eigenlijk zou ik niet echt mogen klagen want heb niet een zware stem maar vrouwelijk is die nu ook niet. Ik zou eens moeten kijken voor logopedie maar denk dat ik hiervoor moet wachten tot mijn volgende afspraak bij Dr. Heylens :p
Irene_de_Vreede schreef:Ik was er eerst en heb de hele omgeving afgezocht naar het restaurant waar we hadden afgesproken. Dat bleek niet te bestaan :)
Dat zou nu eens de hel voor mij zijn. Als ik zo iets tegenkom ik zou direct paniekeren en beginnen twijfelen of ik iets had mis gedaan. Wat ik al zeker niet zou doen is het vragen aan iemand die daar rond loopt (ja zo asociaal ben ik en zoveel angst heb ik voor onbekenden). Ik denk dat mijn aanpak wel goed zit om uiteindelijk ook zo te kunnen reageren.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Uitgaan dilemma

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het komt vast goed Daphne ;)

(nog niet heel lang geleden zou k in deze situatie ook in paniek zijn geraakt)
Irene
Plaats reactie