Coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
charleyy
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Coming out

Bericht door charleyy »

Oke bedankt voor jullie reacties, toch heb ik nog wat vraagjes, aangezien ik net ''out' ben.

Nagekekn worden, schelden, roepen, wat doen jullie eraan?
Bij mij gebeurd dit gelukkig nauwlijks, maar toch ben ik er bang voor.
You are beautiful!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Coming out

Bericht door Anon20180501 »

Hai Charley

Ik maak het eigenlijk ook nooit mee maar ik denk dat een zelfverzekerde nonchalante houding en uitstraling veel 'leed' kan voorkomen. Mocht je er onverhoopt toch mee geconfronteerd worden dan kan je eigenlijk niet meer doen dan het proberen te negeren.
Dat zal moeilijk zijn maar is wel het beste wat je kan doen. Als je een goede vriend(in) hebt zou je die kunnen vragen of ze je in het begin zoveel mogelijk wil vergezellen als je 'op stap gaat'. Maar gelukkig komt het niet vaak voor, dus maak je er niet al te veel zorgen over.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Coming out

Bericht door Emma »

Gewoon niet bang voor zijn. Als je er bang voor bent, straal je dat ook weer uit, en gebeurt het. Ben je er niet bang voor, dan is dat ook weer aan je uitstraling te zien. Natuurlijk kijken mensen naar je, probeer jij maar eens over straat te lopen en naar niemand te kijken, dat lukt je niet. De meeste mensen op straat die naar je kijken doen dat omdat ze op dat moment gewoon even nergens anders naar kijken, zo simpel is het.

Je hebt al gemerkt dat je er nauwelijks last van hebt, dus doe er je voordeel mee. probeer je zelfvertrouwen wat op te krikken. Mocht het dan een keer gebeuren (en dat gebeurt mij ook heel af en toe) dan denk je, nou en, die zie ik van mijn leven toch nooit meer, pech gehad voor die persoon, en ga je gewoon verder...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
charleyy
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Coming out

Bericht door charleyy »

Ik heb weer een vraag:

Wat is de beste manier om een coming out te doen? Moet je mensen eerst inlichten, dan doen? Of gewoon meteen ervoor gaan?
You are beautiful!
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Coming out

Bericht door Daphne »

Hey,

Er is niet echt een beste manier. Voor iedereen is dit wel een beetje anders, het is wat afhankelijk denk ik van hoeveel je omgeving al weet/vermoed denk ik. Ikzelf heb eerst de mensen dicht bij mij ingelicht over mijn situatie. En daarna pas echt de grotere groep van vrienden en kennissen.

Het is zeker geen slecht idee om lichtjes te beginnen en bijvoorbeeld te vragen of de persoon/personen weten wat transgender zijn nu net is. Zo heb ik dat altijd gedaan. Eerst even gekeken hoever zij nu echt op de hoogte zijn. Daarna zowat de basic uitleg geven: verschil tss sex en gender, dat het niet echt een keuze is, dat je je gelukkiger voelt zo.... Meestal was dit wel een juiste aanpak voor mij. Eerst kleine inlichting en dan zowat vertellen dat jij ook zo bent. Dat zorgt er net voor dat je op dezelfde golflengte zit met die mensen en zij niet een ander beeld voor zich hebben over transgenders.

Ik heb ik dus de belangrijke personen in mijn leven persoonlijk dit allemaal gezegd maar om dat soort gesprekken met iedereen te hebben was me wat te veel. Daarom had ik een video gemaakt voor de rest van mijn omgeving. Als je het nogal moeilijk vind om zo persoonlijk te zeggen kan een brief schrijven ook handig zijn. Als je het dan toch zelf wilt zeggen schrijf op voorhand op een klein papiertje eens op wat je allemaal wilt vertellen. Zo ben je zeker dat je niets zal vergeten want het kan nogal stresserend en beangstigend zijn om zo iets te vertellen en dan ga je soms zaken overslaan :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
charleyy
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Coming out

Bericht door charleyy »

Ik ben er achter wat de beste manier voor mijzelf is.

Doen en tegelijkertijd inlichten.
Heb nu een hele grote groep ingelicht en tegelijkertijd ook m'n gang gegaan. Hetzelfde met mijn familie.
Dit werkt echt super, heb nog geen 1 negatieve reactie gehad!

Hopelijk hebben andere mensen iets aan deze manier :)

X
You are beautiful!
Charlene1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2014, 16:25
Gender: Trans MtF

Re: Coming out

Bericht door Charlene1968 »

Ikn man te zijn van buiten heb me mijn hele leven verstopt in een verkeerd omhulsel zelfs een relatie van 23 jaar gehad nu psycholoog en het hele traject durfde en kon het maar toen ik nog een tiener was heb het nu moeilijk met het leven.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Coming out

Bericht door Eva »

Charlene,

Zou je zo vriendelijk willen zijn je even voor te stellen op de daarvoor bedoelde plek? Zie ook je welkomstmail.

groet
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Coming out

Bericht door rachel »

Heey charley beetje laat maar super dat je ook uit de closet bent
Wat ik eigenlijk wou zeggen is respect dat je eerlijk tegen die jongen hebt gezecht dat je trans bent dat doen niet veel je na hoor heb vaak genoeg gezien van transen die denken dat ze het niet door hebben en dan ook niet vertellen en het raar vinden dat ze boos op je worden dat je niet eerlijk bent
Nogmaals respect charley