sporten met binding?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

sporten met binding?

Bericht door Matthew »

Hey ,
Er kwam een vraag in mij op.
Hoe doen jullie het met sporten eigenlijk want ik sport af en toe wel maar vind het niet heel erg fijn met binder zweet zo erg enz
Dus miss mensen ervaringen met sportenen tips ervoor?
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: sporten met binding?

Bericht door Mike78 »

Hey,

ik sport nu ook vrij veel en heb deze gekocht.
Echt ideaal.
http://www.underworks.com/women/extreme ... inding-bra" target="_blank
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: sporten met binding?

Bericht door Nathan90 »

Veel jongens dragen bijvoorbeeld een oudere binder (deze zitten immers wat losser) maar de meeste dragen wel echt gewoon een binder. Sommige dragen gewone sportbh's of te kleine sportbh's maar dit werkt alleen als je klein genoeg geschapen bent.
Stan96
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: sporten met binding?

Bericht door Stan96 »

Ik sport zoals Nathan al zei met een oude binder. Liever met lichte irritatie sporten dan zonder!
Afbeelding Afbeelding
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: sporten met binding?

Bericht door Matthew »

Hey,
Is wel handig dat maar heb maar 1 binder jammer genoeg doe het nu tijdens sporten een strak hemdje aan dit is niet echt geweldig..
Ik sport namelijk elke dag en moet ook snel omkleden dus praktisch zijn..
Erg lastig enz in de kleedkamers op school iemand ideeen?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: sporten met binding?

Bericht door Nathan90 »

Mannen of vrouwen kleedkamer?

En als je het nu enkel in een strak hemd doet zou ik zeggen er toch maar een goede/strakke sportbh onder te dragen.
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: sporten met binding?

Bericht door Matthew »

Jammer genoeg nog vrouwen erg lastig met omkleden enz.. School weet het nog niet.
Ik draag dan strak hemdje en dan een shirt/weider hemd erover en daarover sportshirt..
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: sporten met binding?

Bericht door Mr.X »

Hey!

Sporten blijft lastig als FtM in de voorfase van transitie. Vooral als niemand weet wat er precies aan de hand is. Je zult dan inderdaad bij de vrouwen moeten blijven omkleden, en dat is begrijpelijk erg vervelend. Misschien is het een optie om op de wc om te kleden? Je hebt dan de privacy die je wilt en kunt het hele kleedkamer gedeelte overslaan.

Qua binder zit ik nog met hetzelfde probleem als jij. Ik loop veel hard en draag dan een relatief losse binder. Met een shirt erover is het te doen, tenzij ik tegen wind heb en het shirt tegen mijn chest wordt gedrukt. Daar kan ik dan ontzettend van balen. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk geopereerd kan worden.

Ik zou je kunnen aanraden nog wat extra binders te kopen. Gebruik dan een relatief losse voor het sporten. Als je nog niet bent aangemeld bij het VU of waar dan ook, dan is het waarschijnlijk dat het nog jaren duurt voordat je die vreselijke tumoren kunt laten verwijderen. Het is dus wel een investering waard om meer binders te kopen.