ik heb het gedaan ;D

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
pascalsimons
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2014, 12:42
Gender: Trans MtF

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door pascalsimons »

:hug: Hardstikke goed. Het nemen van zo'n stap vereist behoorlijk wat moed. Het is fijn dat je moeder het op deze manier kan accepteren. Het geeft je misschien wat meer de mogelijkheid om met haar over je gevoelens te praten. Ik heb zelf gemerkt dat dat toch wel prettig kan zijn.
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door carolienolsen »

Super! Trots op jou!
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
tobias
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2014, 16:11
Gender: Man

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door tobias »

goed gedaan, en ook zeker goed dat je moeder het zo oppakt,
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door Mayke »

Top moeder
wens jullie saam een fijne tijd om met elkaar door te brengen
voor nu maar zeker in de toekomst.

liefs Mayke
leef geeft liefde voor al wat leeft
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door Simão »

Beetje laat, maar ik wil toch wel even zeggen dat ik blij voor je ben.

Ik ben nog niet zo ver, vooral omdat mijn moeder in het algemeen erg hartelijk is en bagetaliseert, ongeacht waar je mee komt, hoewel het een paar keer op het puntje van mijn tong gelegen heeft. .

Wel heb ik laatst spontaan 2 meiden die bij me logeerden het verteld. Er kwamen wat gerichte vragen en opmerkingen en meer niet, geen punt van gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat Luna niet een naam is die moeders leuk vinden. Ik heb van een van die meiden begrepen dat heel veel honden tegenwoordig zo heten in Nederland. Een modenaam voor een hond is nou niet echt wat je zoekt. :lol:

Ik snap best dat vrouwen graag een wat exotische naam zoeken om de vrouwelijkheid te vieren, of eren zo je wilt, maar vergeet niet dat je dan wel eerder aangekeken wordt als "apart". Als je op wilt gaan tussen vrouwen zou ik kiezen voor gangbare naam voor jou leeftijdsgroep en niet voor iets dat uit een phantasy film lijkt te komen.
Maar als je het niet erg vind dat men altijd een wenkbrauw optrekt en je gewoon lekker uniek wilt zijn, pak je gewoon zo´n exotische naam!

Het is al eerder aangegeven, je kunt je moeder vragen welke naam ze voor je in gedachte had als je een meisje was geweest, of de vrouwelijke tegenpool van je naam pakken.

Je kunt ook kijken welke naam er bij je geboortedag hoort (naamdag) of je vernoemen naar iemand die je bewonderd of die veel voor je heeft betekend.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door Emma »

Er zijn een beetje veel Luna's de laatste tijd... Zie http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Luna" target="_blank . Het is een modenaam, net zoals Emma trouwens ;-) . Mijn moeder is er ook niet blij mee maar die was met geen enkele naam blij geweest. Dus als je een kans wilt maken het goed te doen, vraag het dan inderdaad...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door luna »

Het is luna angel geworden je spreekt het uit als luna ansjel
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door intrans »

Yoepie! Ben blij voor je! Nu snel aanmelden en zo snel mogelijk aan de blokkers/hormonen!
kimmie
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:14
Gender: Onzeker
Locatie: den bosch

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door kimmie »

hey Luna Angel,
Ten eerste super dat je moeder zo reageerde ben echt blij voor je.
Ten tweede wil ik je bedanken ik heb door jou berichten te lezen gisteren zelf ook aan mijn moeder vertelt.
Die gaf me dan nog geen jurk maar die snapte me wel was wel verbaasd maar die snapte niet waarom ik er niet
eerder ermee was gekomen. Dus nogmaals bedankt Luna Angel en natuurlijk ook rest van het forum als jullie er
niet waren geweest was ik nooit zo ver gekomen.

Groetjes,
Kimmie
Er staat kimmie maar de naam moet Tanja zijn
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: ik heb het gedaan ;D

Bericht door luna »

kimmie schreef:hey Luna Angel,
Ten eerste super dat je moeder zo reageerde ben echt blij voor je.
Ten tweede wil ik je bedanken ik heb door jou berichten te lezen gisteren zelf ook aan mijn moeder vertelt.
Die gaf me dan nog geen jurk maar die snapte me wel was wel verbaasd maar die snapte niet waarom ik er niet
eerder ermee was gekomen. Dus nogmaals bedankt Luna Angel en natuurlijk ook rest van het forum als jullie er
niet waren geweest was ik nooit zo ver gekomen.

Groetjes,
Kimmie
Kim
Ik vind je echt superduper knap :D mijn complimenten voor jou. Je hebt iets gedaan waar sommige toch wel moeite mee hebben. Gefeliciteerd
Van Luna
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time