wel..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

wel..

Bericht door Fay »

Dat mensen je kennen via internet , en je met hen op zakelijk vlak iets afspreekt, en zij ervan uit gaan dat je dus een vrouw bent vanwege oa je naam, en in real life is het dus elke keer even slikken, want het is voor hen verwarrend , en ik voel me daar ook niet altijd even relaxed onder en je wordt er erg voorzichtig van en ik zou het liefst die contacten niet aangaan maar het is nu eenmaal door wat ik doe op zakelijk gebeuren en daar kun je dus niet onderuit

Dat vind ik lastig ,net zoals het- hoe begroet je je mannelijke vriendenclub topic - same story al kennen zij je situatie

Elke keer met een volslagen onbekende in contact, je leert er van maar makkelijk is het zeker niet, want tegen wie ben je open tegen wie niet, ik heb er nog steeds moeite mee uit te moeten leggen, nee, wil ik niet en ik wil ook niet bekend staan als die ene die man was etc..... heel lastig om je daar tussendoor te begeven en op dit punt eigenlijk niet meer te doen, under the radar is geen optie halverwege transitie, en iets in mij snakt ernaar de hele gd achter me te laten , maar dat kan nu eenmaal nog niet...

(het werkt wel als een magneet heb ik gemerkt, je naam, je foto, mannen dus :)

Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wel..

Bericht door Anon20210626 »

ik ga het zien , mijn "RLE" is eigenlijk zeer ongepland begonnen ......... zonder dat ik in transitie ben of 24/7 als vrouw leef . wel androgyn .... iedereen schijnt nu te weten wie en wat ik ben . ik laat het wel over me heen komen hoe men gaat reageren .maar dat geldt voor real life

Via internet ben ik hier soms heel openlijk in en soms ook niet ..... nog weinig slechte ervaringen mee eigenlijk , maar het zijn erook nog niet zoveel ervaringen overall
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wel..

Bericht door Fay »

Dat het ongepland begonnen is is ergens wel begrijpelijk, kom je met je gd naar buiten dan kom je als vanzelf in een rollercoaster , jouw wereld staat op zijn kop en die van je omgeving en dat blijft lang zo

Ik merk dat ik er steeds makkelijker in wordt, maar mijn geduld raakt ergens ook op

Momenteel moet ik weer eens wat mensen aanspreken over hun reactie op mij, tegenover hun vrienden, dwz, goedbedoeld word ik uitgelegd aan anderen terwijl ik daar niet op zit te wachten , ik wil met rust gelaten worden en het er niet over hebben,ik ben wie ik ben en dat is het

Dat staat niet helemaal los van onbekenden, want die onbekenden kunnen bekenden worden , en het is daarin niet prettig als ik elke keer geintroduceerd wordt , als die ene...

Werk aan de winkel dus

Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wel..

Bericht door Anon20210626 »

en hoe heb je dat tot nu toe gedaan ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wel..

Bericht door Fay »

Elke situatie vergt een andere aanpak want elke situatie is anders, vallen en opstaan, elke situatie leer je van, maar het onverwachte vind ik lastig, je kan je nooit overal op voorbereiden, zo is gebleken, door veel te doen zou het op den duur makkelijker moeten gaan en dat gaat gestaag

Hoe? de ene keer met mond vol tanden, de andere keer schouders ophalen en doorgaan, je kan niet alles regisseren al heb ik wel die neiging maar dat vreet energie

Kom ik weer uit bij doen, doen merken ervaren ervan leren en zo door, er zit weinig anders op tenzij je je wil blijven verstoppen, waar ook niets mis mee is, ik vermijd ook situaties, alleen moet dat niet de overhand krijgen, soms heb je gewoon helemaal geen zin in confrontaties

Dus, er is weinig advies te geven volgens mij , iedereen gaat anders om met hun situatie, blijven doen en het wordt makkelijker blijf ik voor ogen houden, en ja je kweekt vanzelf een dikkere huid, waarbij je hoe verder je in proces bent, beter in je vel komt en dat helpt mee, easy? echt gemakkelijk al het nooit zijn denk ik

Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wel..

Bericht door Anon20210626 »

gaat ook niet om advies en ik verwacht ook zeker geen pasklare oplossing , al zou dat wel zeer prettig zijn . Maar ervaringen tellen ook hoor ....
Soms gaan dingen ook gewoon spontaan goed...... Iemand had mijn werkgever gebeld om dit 'even mee te delen ' gelukkig wist zijn vrouw het al met ik ik veel te maken heb , maar zijn reactie was hartverwarmend ........ en alles was daarmee gelijk ontzenuwd .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wel..

Bericht door Fay »

Daarom ook dit topic ieder gaat er anders mee om, en ervaringen delen helpt

Het is ook zo veranderlijk als het weer, de ene keer nergens moeite mee andere keer een deuk, er is geen vaste methode,maar, je rug recht kont naarachter schouders ook en je hoofd en kin omhoog scheelt in gevoel als enorm als je de buitenwereld instapt

Fay
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: wel..

Bericht door Anon20190209 »

17 jaar geleden ben ik met hormonen begonnen en woonde in Amsterdam de hele fase met hormonen beginnen tot uiteindelijk de srs heb ik als heel fijn ervaren. Samen met mijn beste vriendin zaten we in het zelfde schuitje... Beide waren met hormonen begonnen eerst illegaal omdat toen ook de wachtlijsten bij het VU vrij lang waren.
We waren vrij actief in de partijscene in Amsterdam en weet nog heel goed dat we samen afspraken als we uit gingen, gaan we all the way met extra borstvulling en extra make up of gaan we half half dat was ons woord voor androgeen! In mijn tijd leek het een soort trend te worden dat heel veel "lotgenoten" aan de hormonen gingen maar dit was vaak de reden om er financieel beter van te worden! Daar bedoel ik mee hormonen slikken en verder geen operaties om daarmee zich zelf te "exploiteren"

In mijn tijd namen de thaise transen de overhand in Amsterdam.

In Amterdam werden ik en mijn beste vriendin vaak met scheve kop en veel afgunst door andere transen aangekeken. En werd gezegd, jullie voelen jullie als "echte meiden" daarom gaan jullie alleen maar naar hetro feesten in het uitgaans circuit.
Dit had daar niets mee te maken wij voelde ons daar gewoon veel meer thuis en ja om het zelf ook maar zo te zeggen zonder arrogantie zagen we er ook uit als meiden meiden waar we altijd mee werden gepest door andere transen in de stad.

Beide hebben we onze weg bewandeld en beide geopereerd in het VU.
Mede door alle afgunst van andere heb ik besloten te verhuizen dus weg uit Amsterdam, lijkt een grote stad maar veel transen onder elkaar gunden elkaar helemaal niets. Ben meer in de buurt van mijn familie gaan wonen die mij altijd hebben geaccepteerd van het begin af aan! Met mijn beste vriendin heb ik nog steeds contact!!

Dus al met al heb ik de hele transitie fase als heel erg fijn en vol lol ervaren.
Nu zoveel jaar later gaan dingen soms veel minder soepel als zoveel jaar geleden.

Hoe ik het heb ervaren is dat mensen je behandelen als je zelf zou willen worden behandeld, zolang je dit maar uitstraalt en ook een soort van afdwingt door zelfverzekerd over te komen.

Groetjes Cher
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wel..

Bericht door Anon20210626 »

mooi .............. snif
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wel..

Bericht door Fay »

Thx voor je verhaal Cher

Mijn transitie is tot nog toe niet gelopen zoals ik het voor ogen had, diverse oorzaken

1 ervan blijft die buitenwereld, dealen met mensen die zich onrespectvol naar je gedragen,een ander is: vrienden

Ik ben iemand die heel lang veel kan incasseren maar als de maat vol is is die ook vol, de aanzet was een opmerking die wederom niet getuigde van begrip voor mijn situatie, willen en wetens iets uitspreken terwijl men weet dat het kwetsend is, ik heb daar nu 3 keer niets mee gedaan

Hoe vaak moet je dat slikken? ik denk dat iedereen hier vaak te maken heeft met dat je ff op je tanden moet bijten het van je af laten glijden, en weer doorgaan, maar er zijn momenten dat die ene opmerking nu net teveel is

Momenteel is dat bij mij het geval en dus komt er actie, ga ik iemand mee kwijtraken,ik weet niet goed wat ik daar bij voel, of ik dat erg vind of niet (nog zon hormonale bijdrage, dwz, emoties lopen door elkaar) eerder teleurstelling in iemand

Het zal vast bij deze en geen herkenbaar zijn gok ik zo, in mijn eigen achterhoofd heb ik het besef dat je bereid moet zijn deze offers te brengen, dat is niet perse negatief, dat is ballast waar je niet op zit te wachten overboord gooien, waarom doorgaan met iemand die niet het fatsoen heeft jou te behandelen zoals je behandeld wilt worden

Ergens voelt het sterk, ik kies voor mijzelf, maar leuk is het niet

Fay
Plaats reactie