Nieuwe chat! Zie dit topic.

Uit het hokje gekomen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lies
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2014, 16:16
Gender: Trans MtF

Uit het hokje gekomen

Bericht door Lies »

Beste forumleden,
Op 17 augustus mijn toevlucht gezocht tot jullie forum en mijn persoonlijke introductie gepost.
Dankzij de vele getuigenissen die ik heb gelezen toch de moed gevonden om mijn vrouw in te lichten. Na dit dagen en nachten in mijn hoofd voor te bereiden het juiste moment gevonden.
We waren vorige week voor enkele dagen op vakantie aan zee, de eerste morgen heb ik haar na het ontbijt met bevende stem gevraagd of we eens konden samenzitten.
Heb haar verteld dat de vrouw in mij me niet gerust laat en dat ik ze niet langer kan en wil negeren. Al vlug stroomde de traantjes bij mezelf.
Ze reageerde zeer begripvol en zij dat dit alles voor haar geen verassing was, ze had al veel signalen opgevangen. Ze besliste zelf om als koppel hier iets mee te doen, en zij dat ze verbaasd was dat ik zou verwacht hebben dat zij hier fout op zou reageren.
Hebben samen gezocht wat er zoal mogelijk was, heb nog diezelfde dag mijn benen onthaard, kunstnagels gaan kopen in het kruidvat en op gekleefd en samen een mooie japon uitgezocht.

Dit was voor mij een enorme opluchting, het was eruit, ik had het verteld.
Toch voelde het allemaal vreemd aan, voelde me wat schuldig, liet ik het niet te snel gaan. Had ook wel wat schaamtegevoel om me zo aan haar te tonen.

Mijn vrouw ging hier zeer naturel mee om, moet voor haar toch ook niet zo gemakkelijk geweest zijn.

De dagen en nachten nadien nog veel gepiekerd, hoe nu verder ( familie, vrienden, werk…). Samen nog verder over gepraat en beslist om het eerst nog in huiselijke kring te houden en nadien wel verder te kijken hoe het loopt.

Zijn ondertussen een tiental dagen verder, draag thuis nu bijna altijd rokjes of losse vrouwenbroek, teennagels zijn gelakt, benen netjes geschoren.
Vandaag op de markt schoenen met hak gevonden, mijn vrouw stimuleerde me om ze te passen, en het was mijn maat! Wel wat reacties van omstaanders, ‘ meneer dat zijn wel vrouwenschoenen he ‘ waarop mijn vrouw reageerde ‘ en dan mevrouw, we zijn allemaal verschillend! ‘.

Dit alles is voor mij een hele rollercoaster, had dit over enkele weken zeker niet verwacht.
Ben mijn vrouw zeer dankbaar en laat dit ook duidelijk blijken. Waren vorige zondag trouwens 30 jaar gehuwd ( speciale dag ).

Ben zeer blij dat Lucy hier thuis uit haar hokje kan en mag komen.
Hebben afgesproken om ieder volgende stap samen te bespreken ( verdere outing, enz.)

Ben er van overtuigd dat ik zonder jullie forum deze stap nog niet had gezet, waarvoor veel dank!!!

Wordt zeker vervolgd,

Liefs,
Lucy XXX
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Anon20180501 »

Een beetje laat dus maar toch nog van harte gefeliciteerd met jullie Parel-huwelijk (schijnt.. ;) ) Lucy.

Gelukkig heet een rollercoaster hier een achtbaan en daarin zijn 'slechts' 2 plaatsen naast elkaar voor jou en je vrouw gereserveerd! ;)
Je hebt een geweldige vrouw...!

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Emma »

Jeetje, gefeliciteerd! Zorg er inderdaad voor dat je blijft praten over volgende stappen, maar zo te lezen zit dat wel goed :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door diederique »

Goed op weg samen. Fijn dat jouw partner zo mee leeft en groeit.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
kimmie
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:14
Gender: Onzeker
Locatie: den bosch

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door kimmie »

Super dat je vrouw zo reageert en mee helpt en natuurlijk gefeliciteerd nog met je 30 jarige huwelijk.

Groetjes,
Kimmie
Er staat kimmie maar de naam moet Tanja zijn
Gebruikersavatar
Faye89
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 aug 2014, 22:44
Gender: Trans MtF

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Faye89 »

Wow wat goed! Echt fantastisch dat je vrouw er zo goed mee kan omgaan. Dat hoor je niet vaak, hoewel het haar waarschijnlijk wel veel moeite heeft gekost om over zo'n situatie na te denken. Ik hoop dat deze trend zich nog lang voortzet! :hug2:
Lies
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2014, 16:16
Gender: Trans MtF

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Lies »

Bedankt voor jullie reactie's!

Deze avond iets gaan drinken met vrienden en vriendinnen, iets vrouwelijkere kleding aangedaan, vrouwenbroek en -T-shirt met lange mouwen, ze vonden dat ik er anders uitzag maar konden er niet echt de vinger opleggen.

luc gaat morgen werken en morgenavond komt Lucy terug thuis.

Liefs,
Lucy
Xxx
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Mayke »

Prachtig dit mooie verhaal van je.

Ik zal het geschreven kunnen hebben.
Past gelijk bij mij.

Wens je een fijne tijd samen met je vrouw
en een leven zoals je graag zal zien.

liefs Mayke
leef geeft liefde voor al wat leeft
Lies
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2014, 16:16
Gender: Trans MtF

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Lies »

Ja Mayke,

dit is nu juist het mooie aan een forum als dit, je leest andere hun verhalen en voelt je hierdoor gesteund, je krijgt het gevoel er niet allen voor te staan.

Bedankt voor je lieve wensen!

Liefs,
Lucy
Mowgli
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 sep 2014, 19:32
Gender: Transgender

Re: Uit het hokje gekomen

Bericht door Mowgli »

Heel mooi om te lezen!
En super dat je vrouw en jij de stappen samen zetten.