Stroomversnelling

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Stroomversnelling

Bericht door lotte33 »

Na jaren van twijfel, piekeren, zoeken en depressies komt alles ineens in een stroomversnelling terecht.

Afgelopen maandag vertelde ik mijn ouders over mijn doorverwijzing naar het VUmc. Diep geschokt, gebroken en totaal van de kaart waren ze. Helaas... Maar het was ook geen totale verrassing, deels door de vele stille hints. Maar vast ook wel door bepaald vrouwelijk, of beter: anti-mannelijk, gedrag zoals alles scheren, baard weg laten laseren. Kon de dip en de verwarring niet groot genoeg zijn, dit hakte er natuurlijk stevig in. Al geldt voor mij wel weer dat de uiteindelijke pijn minder was dan het uitzicht op de pijn die gaat komen. Ik had al verwacht dat deze coming out een stuk heftiger zou zijn dan die als bi.

De week kroop voorbij. Weinig zin om te werken, concentratie problemen. Dan plofte ik s'avonds maar weer op de bank in een jurkje, panties aan en even helemaal tot mezelf komen. Bijna therapeutisch, raar misschien, maar wat werkt dat werkt.

Na zo'n dieptepunt ook een gigantisch hoogtepunt beleefd, de eerste echte real life test. Gisterenavond ben ik met 2 transvrouwen uit geweest in Den Haag. Gewoon een normaal stapavondje. Alleen dit keer mooi opgemaakt, in een leuk rokje met die nieuwe laarzen die we van de week gekocht hebben. Helemaal het dametje en zo het Paard van Troje in. Wat een ervaring was dat. Als jongetje ging ik het liefst aan de kant staan proberen me een houding aan te meten. Had niet anders dan zin om me lekker te laten gaan, lekker dansen en dat zonder drank (BOBinneke). Toen de nerveusiteit wegviel van de binnenkomst vergat ik ook al snel dat er nog een mannenhoofd op zit.
Zo in de massa opgaan én je lekker in je vel en kleding voelen is een verademing. Niemand kijkt echt om en de reacties die komen variëren van positief tot ronduit hilarisch.
Wel was het nog even spannend of ik niet de dames WC uitgetrokken zou worden door de beveiligers, maar zelfs dat viel me mee. Hooguit een glimlach van de 'echte' dames.

Het feest ging na sluitingstijd zoals dat hoort in de shoarmatent door. Daar kwam een nieuwsgierige Surinaamse dame toch eens even informeren hoe het zat. Ze sprak een van de vriendinnen aan. Vol verbazing en interesse. Het duurde best wel even voor ze doorhad dat van de rest er nog twee in transitie zaten.

Pas echt spannend werd het toen ik de andere dames thuis had afgezet en het benzinelampje begon te knipperen op de A12. M'n pruik lag al op de achterbank. Er was geen ontkomen aan, er moest langs de snelweg getankt worden. Alleen. Het was al bijna half 8 s'ochtends, begon licht te worden en het tankstation gevuld met truckers en ander stoer werkvolk. Hoofd omhoog, tank volgegooid en naar binnen geparadeerd. Geen onvertogen woord, geen rare blik. Wauw...

De glimlach is nog steeds niet van m'n gezicht af.

I did it! :-)
Gebruikersavatar
Khannea
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 nov 2014, 13:43
Gender: Trans MtF
Locatie: the Hague

Re: Stroomversnelling

Bericht door Khannea »

We hebben het erg leuk gehad lieverd. En dit is nog maar een begin op een lange weg. Ik zelf doe dit eigenlijk normaal niet alleen en om samen rond te hangen is echt leuk. Ik voel me prettig als jij en C. en L. en haar vriend bij me zijn. Ik kan helemaal genieten van de muziek. Toen ik jonger was was ik me continu houdingen aan het aanmeten. Nu ben ik daar, eindelijk, en laat me helemaal los op de wop wop. Mezelf.

Beter laat dan nooit wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Stroomversnelling

Bericht door Jeste »

Wat een leuk verhaal.
Dapper dat je dat zomaar hebt gedaan. Het is natuurlijk ook heel erg fijn, een nachtje dansen en het heel erg laat maken, zeker wanner je helemaal jezelf kan zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Stroomversnelling

Bericht door lotte33 »

Dank je! Het voelde ontzettend goed. Volgende probleem dient zich ook aan, totaal geen mannenkleren meer aan willen. Voel me net een kleuter die z'n eten niet lust.
Ik kan me nu eigenlijk al niet meer voorstellen in mannenkleren de kroeg in te moeten. Dat is dan toch iets uitstralen wat je niet bent, alsof je de kluit staat te belazeren.

Gisteren weer op stap geweest met de transmeiden. Dit keer ging een vriend van me mee. Erg openminded overigens.
Ik verraste hem door in normale vrouwenkleding aan de deur te staan. Daarna moesten we alsnog verkleden, drag was een van de dresscodes voor dit feest, daar had ik het al op uitgezocht.
Daar vannacht gelogeerd en weer in vrouwenkleding terug naar huis. Spannend, de eerste keer in daglicht de oprit opdraaien. Maar de buren hebben me nog niet gezien (denk ik).

Tja, en dan met forse tegenzin weer je "normale" kleren aan, om naar de supermarkt te kunnen.

Deze week ben ik ook op mijn werk uit de kast gekomen. Wat een enorme anti-climax was dat. Niets dan lovende en relaxte reacties, ook van mijn compagnons. Ze stonden erop dat ik de dag erop minstens met nagellak op kantoor zou komen. Hoe lief is dat :-)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Stroomversnelling

Bericht door Ilse »

lotte33 schreef:Ze stonden erop dat ik de dag erop minstens met nagellak op kantoor zou komen. Hoe lief is dat :-)
Leuk :)

Je zit wel in een behoorlijke stroomversnelling nu met goede gevoelens ;)
Groetjes,
Ilse