mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Dat zijn geen leuke dingen nee maar daar kan je dan wat aan doen he :)

Fay
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Cait »

ja maar duurt echter allemaal zo lang helaas. vooral dat gezicht ontharen, 8 maanden ongeveer..heb nog maar 2 sessies gehad
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

je moet maar zo denken, je bent er nog vroeg bij

Fay
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Jessie »

Ja ken de mindere momenten ook . maar inderdaad je bent er vroeg bij. was ik ook maar ik probeerde me aan te passen en heb daardoor veel tijd verloren helaas. maar ach 26 valt ook nog wel mee tijd zat over nog.
Laatst gewijzigd door Jessie op 25 jan 2015, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Maria_G »

I am trying to recall. I do not remember hearing any titles in my address for few years. "You" only and that is it. Nothing gender related. I am wearing a unisex clothes mostly.
I need to cross France/UK border often. Officers say nothing, later they look at my ID card carefully and say nothing again.

I would like to know what other people think.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Cait »

@ Fay, dat doet iedereen geloof ik: Was ik er maar eerder bij, dat doet iedereen vanaf pubertijd tot heden vermoed ik zo. Alles wat maar mannelijk is bij MtF is naar.
@ Jody, het is moeilijk uit het hoofd te zetten maar je hebt volkomen gelijk, je houd alleen maar jezelf terug door aan te passen etc. moet ik ook minder doen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Emma »

Vanmiddag in een winkel, staat een stel opgeschoten kerels, ik schatte ze ergens tussen de 25 en 30, bij de telefoonhoesjes. Ik sta ook daar ongeveer, in de rij voor de kassa.

"Juffrouw kunt u bij die hoesjes daarboven, u bent zo lang..." Maar ze hingen voor mij ook te hoog hoor. Heb wel uitgebreid genoten van het moment :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Susanna »

Zo leuk om de reacties in dit topic te lezen...... Meestal spreken mensen me aan met "je", "jij" of "u". Heel soms komt het voor dat mensen me nog "meneer" noemen en dat is meestal als ik sjagrijnig of erg moe ben maar gelukkig word ik vaker "mevrouw" of "lekker ding" genoemd. Ik wordt daar ook erg blij van alhoewel "lekker ding" niet erg respectvol is.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

In de apotheek: Je staat nog als man in het systeem zie ik nu, wil je dat veranderen? dat kan hoor maar dan kan het zijn dat de verzekering nog even moeilijk gaat doen mbt vergoeden, ok, laat dan maar even zo totdat ik dat heb geregeld

Je bent toch al een tijdje bezig he? zon 4 jaar ?open gesprek,ueh , ja idd , naja met horten en stoten vanaf 2013 weer begonnen, ja , kost ook veel tijd he, idd kost veel tijd, ff eea uitgelegd

Fijn, een normaal volwassen gesprek tussen iemand die mijn hormonen verstrekt en ik, in proces

Het was een lichte verademing het er gewoon even over te kunnen hebben met iemand...

Fay
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190516 »

Afgelopen maandag na het vu samen met goede vriendin nog bij laplace op schiphol iets gegeten,na het afrekenen zei de knappe donkere mijnheer bij de kassa:eet smakelijk mevrouw :D
ik had me ook wel extra pretty aangekleed hihi
Offline