Geaardheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Geaardheid

Bericht door rachel »

Hallo allemaal
Ik las dat veel mtf (niet allemaal)
Op vrouwen vallen en een vriendin of vrouw hebben
Met ftm zie ik minder dat ze op mannen vallen.
Ik heb van psychologen gehoort dat het komt doordat negatieve ervaringen met mannen
Ik val zelf op hetero mannen en ben bang dat het door hormonen verandert .
Heb daar ook veel verhalen over gehoort
Hoe zit dat bij jullie is jullie geaardheid daardoor verandert
Want ik ben daar erg bang voor.
Xxx Rachel
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid

Bericht door Emma »

Mijn geaardheid is niet veranderd... Maar doordat ik zeker wist dat ik niet homo was ben ik terecht gekomen in relaties met vrouwen. En dat bleek ook niet te kloppen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Geaardheid

Bericht door Fay »

diversiteit all over the place, waarom zou je je zorgen maken dat je door hrt een andere voorkeur krijgt, dat is nog steeds jouw voorkeur en die is net zo ok als een andere

eea is ook op te splitsen, je kan je sexueel aangetrokken voelen tot mannen en relationeel op vrouwen vallen, ik noem maar wat
everything is possible, in the end vind je wel uit wat je het beste past

Fay
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Geaardheid

Bericht door rachel »

Maar dat je geaardheid door hormonen verandert hoeft niet zo te zijn.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Geaardheid

Bericht door Fay »

Ik denk van niet, er spelen veel factoren mee die bepalen waar je op valt, ik heb ook altijd gedacht op vrouwen te vallen maar was never happy in een relatie met, ook vanwege gd uiteraard, but it didnt fit

Hoe kan je uberhaupt met iemand van welk geslacht dan ook een relatie opbouwen waar je happy mee bent als je niet eens happy in je eigen lijf kunt zijn, dat is allesbepalend

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Geaardheid

Bericht door Anon20180730 »

Fay schreef:
Hoe kan je uberhaupt met iemand van welk geslacht dan ook een relatie opbouwen waar je happy mee bent als je niet eens happy in je eigen lijf kunt zijn, dat is allesbepalend
.. begin eens met sex te hebben in de rol waar je wel happy mee bent?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid

Bericht door Anon20190122 »

Ik was al meer dan 10 jaar na de srs en dacht dat ik lesbienne was tot ik als een blok voor een vent viel dat was toen een rare verrassing!
Ben er inmiddels achter dat ik pan sexueel ben en op karakter val ik vondt het een aangename verrassing toch gaat mijn voorkeur nog steeds richting vrouwen puur vanwege het zachtere karakter van een vrouw en ik streef naar een gelijkwaardige relatie wat wat moeilijker wordt met een man!
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: Geaardheid

Bericht door Hana »

Momenteel voel ik me aseksueel in het feit dat ik merk dat ik vrouwen, die ik voorheen altijd aantrekkelijk vond, nu des te meer als sisters beschouw.
Mannen heb ik momenteel weinig mee en breng er minder tijd mee door (op een paar uitzonderingen na).
Ik moet nog met HRT beginnen dus wie weet wat dat mij zal brengen.

Ik ben altijd gewend geweest om een mannenrol te moeten spelen in relaties, terwijl dat tegen mijn gevoel inging. Naar deze situatie wil ik nooit meer terug in ieder geval!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Geaardheid

Bericht door Fay »

Irene schreef:
Fay schreef:
Hoe kan je uberhaupt met iemand van welk geslacht dan ook een relatie opbouwen waar je happy mee bent als je niet eens happy in je eigen lijf kunt zijn, dat is allesbepalend
.. begin eens met sex te hebben in de rol waar je wel happy mee bent?
Precies

ach, de meesten van ons hebben van alles geprobeerd om toch maar iets fatsoenlijks op te bouwen met zichzelf en buiten zichzelf met wie dan ook, bochten wringen aanpassen fantasieen psychische ellende, nooit met gewenste resultaat vanwege die verdomde GD, dat is een zware beperkende handicap en ook als je 'alles' achter de rug hebt blijft daar nog genoeg an handicap over en dan denk ik wel eens, whats the point van dit alles, nou, dat ik de rest van mijn leven hopelijk redelijk tevreden door kan ipv diep ongelukkig
Fay
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Geaardheid

Bericht door rachel »

En je persoonlijkheid wat verandert daar aan
Ben al hartstikke vrouwelijk van mezelf straks word ik zo'n over the top vrouw.