Nieuwe chat! Zie dit topic.

Met regelmaat te overweldigend?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Beardelady »

Hallo iedereen,

Ik spoken vaak dingen rond in mijn hoofd over mijn gevoelens e.d.. Ik bekijk weleens transition timelines op Reddit. Of lees iets op een forum of een blog. En vaak is het voor mij te overweldigend. Met als resultaat dat ik dichtklap en alles afsluit.

Ik vraag mij af of dit herkenbaar is voor anderen. En of iemand tips/ideeën heeft om daar mee om te gaan.

Doei

Joukje
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Veronica »

Wat ik je wel kan zeggen, vaak maken de mensen op die websites of in de YouTube filmpjes de foto's op een manier dat het beter lijkt dan dat het is, vaak is het niet beter dan hier, het is vaak genoeg helaas nep.

Niet altijd overigens, zelf ben ik er overheen toen ik achterkwam dat die timelines vaak te perfect en dus nep zijn.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door moonlight89 »

Geen idee wat reddit is, maar ik kijk en luister wel regelmatig naar video's op youtube. Als ik mij hier teveel mee bezig houd dan wordt het mij soms ook ff te veel.
In het begin heel herkenbaar en denk ik dat wil ik ook, en dan juist waarschijnlijk daardoor dat ik me op een gegeven moment echt down ga voelen.
Er ff klaar mee zijn, en dat gevoel niet meer willen hebben. In mijn hoofd ben ik er 24/7 mee bezig, en als het mij echt teveel wordt dan ga ik wat anders doen.
Meestal is dit gamen, ff lekker afgesloten zijn van de wereld om me heen en m'n gedachte helemaal in het spel.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Tanja »

Ik herken dat zeker wel Joukje
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Jennifer W »

Wat ik mij vooral afvraag is, wat is precies het geen wat zo overweldigende indruk maakt dat je alles weer afsluit?

Bedoel je dat in de zin dat je denkt dat het voor jou niet haalbaar is of schrik je van hoe ingewikkeld een transitie kan zijn, de operaties en de RLE?
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Beardelady »

Jennifer W schreef:Wat ik mij vooral afvraag is, wat is precies het geen wat zo overweldigende indruk maakt dat je alles weer afsluit?

Bedoel je dat in de zin dat je denkt dat het voor jou niet haalbaar is of schrik je van hoe ingewikkeld een transitie kan zijn, de operaties en de RLE?
Goede vraag.

Ik denk zelf dat het vooral te maken heeft met zelfacceptatie door een qua uiterlijk een negatief zelfbeeld. Althans vooral mijn gezicht.

Ik heb daarbij ook de neiging om mijzelf soms letterlijk te verliezen in wat ik denk wat andere van mij zouden verwachten. Terwijl ik mij realiseer dat ik gewoon helemaal mijzelf mag zijn en mag ontdekken wat dat voor mij is en wie ik daar in ben. Wederom het uiterlijk gedeelte.

Ben ik bang voor transitie? Ja maar ook nee. Dat zal lopen zoals het lopen zal. Als ik daar helemaal klaar voor ben dan is dat ook goed. Oftewel ik ga uiteindelijk niets uit de weg.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Fay »

Vind het sowieso, veel, er elke dag mee bezig zijn, soms is het net alsof je uit niets anders bestaat dan je proces, daarom stort ik me op afleiding en creativiteit en soms kom ik gewoon een dag de deur nie uit, lastig blijft het en ik verdom het regelmatig, but what can u do

lief zijn voor jezelf, en jezelf ook ontspanning en leuke dingen gunnen, en beseffen dat je meer bent dan alleen je Gendersituatie

Fay
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Niek68 »

vind ik wel een goede raad Fay. Ik merk nu ik er zelf voor uitgekomen ben dat ik veel lees en kijk op youtube en vaak helpt het wel maar er zijn ook momenten dat juist de dysforie behoorlijk erg wordt, ook een soort jaloezie dat ik nog niet zo ver ben. Misschien iid eens wat minderen maar ja wil ook graag weten wat me te wachten staat. En ja ik sta nogal bekend om mijn ongeduld en ik denk dat ik dat geduld maar eens moet leren in dit proces :D
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Jennifer W »

Hai Joukje,

Ik heb op dit forum eens het volgende gelezen:
(Het was een onderschrift van iemand hier, weet alleen niet meer wie)

"Er komt een moment in je leven waarop de pijn een knop te blijven groter is dan de angst om een bloem te worden"
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Met regelmaat te overweldigend?

Bericht door Beardelady »

Fay schreef:Vind het sowieso, veel, er elke dag mee bezig zijn, soms is het net alsof je uit niets anders bestaat dan je proces, daarom stort ik me op afleiding en creativiteit en soms kom ik gewoon een dag de deur nie uit, lastig blijft het en ik verdom het regelmatig, but what can u do

lief zijn voor jezelf, en jezelf ook ontspanning en leuke dingen gunnen, en beseffen dat je meer bent dan alleen je Gendersituatie

Fay
Hey Fay,

Je hebt helemaal gelijk. Voor mij is mijn baan ook een lifesaver.