Waar ik dus al bang voor was...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Eveliene »

Allemachtig wat een verhaal.

Een paar jaar geleden woonde ik in een streng gereformeerd dorpje in het noorden van Friesland en had last van beschadigingen aan mijn auto door de dorpsjeugd. Nadat ik met de dominee daar had gesproken over mijn genderdysforie bleek dat de man al een en ander af wist van genderdysforie en heeft op zondag tijdens de dienst over mij en genderdysforie in het algemeen gesproken. Daarna heb ik nooit meer van iemand last gehad en deden de mensen weer heel normaal tegen me als ik op straat liep. Slechts een enkeling bleef dom doen maar dat waren vaak figuren die al blij waren dat ze hun eigen naam konden lezen.

Laat het bezinken en vraag als de rust terug gekeerd is waar volgens haar staat dat je verkeerd bezig bent.
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door liske93 »

hey alischa,
ik heb het ongeveer het zelfde gehad met mijn grootmoeder.
ze zegt met heel veel dingen : dat was vroeger ook niet.
toen ik er voor uitkwam dat ik trans ben kreeg ik ook van alles naar mijn hoofd gesmeten.
maar ik heb ook tegen haar gezegt ( al was het niet makkelijk) dat ze het zich er bij neer moest leggen of anders dat ik der niet meer zou aanspreken of aankijken. dit heeft haar wel wakker geschud.
maar ik vind het wel naar voor je, en misschien met iemand van je familie of vrienden het er over hebben die je echt goed kunt vertrouwen.

groetjes lis
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Beardelady »

Hoi Alisha,

Zelf zit ik in andere situatie met mijn moeder. Mijn moeder staat er weliswaar voor open maar is feitelijk aan het ontkennen. Ondanks dat bewandel ik mijn pad en licht haar van tijd tot tijd in waar ik sta. Dat doe ik omdat ik haar niet totaal uitsluiten wil.

Maar acceptatie van je ouders misschien wel het belangrijkste wat er is. Althans ik kom er achter dat daar voor mij grotendeels daar mijn onzekerheid vandaan komt. Wat ik je adviseren wil is vooral je zelf blijven ontdekken. Laat je er niet door weerhouden dat je moeder nu zo reageert.

Ik ken je niet persoonlijk, maar geef niet op, want je bent vast en zeker een prachtmens en jij bent het ook waard jezelf te zijn.
Apoc Revolution
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:53
Gender: Transgender

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Apoc Revolution »

Sorry dat ik het zeg, maar wie denkt ze dat ze is om zo te oordelen over jou? Ik ben zelf Christen en hier erger ik me aan. Niemand is zondenvrij, maar sommigen gedragen zich wel zo... Dat ze het er niet mee eens is, is duidelijk en daar is ook niets mis mee. Maar ze hoort je te accepteren om wie je bent. God doet dat in ieder geval wel, ook al is niemand perfect. Zou zij het leuk vinden om "kind van Satan" genoemd te worden? Ik denk het niet.

Dit soort dingen hoef je niet te accepteren, ook al is ze je moeder. Als jullie band hierdoor verslechtert, is dat niet jouw schuld. Je wilt immers alleen maar jezelf zijn. Het is belangrijk om op te komen voor jezelf, anders zal de situatie niet veranderen. Hopelijk komt het goed. Zo niet, dan is afstand de beste optie.
Laatst gewijzigd door Apoc Revolution op 10 apr 2015, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door jacqueline »

pfff..."kind van Satan? Weet je wat IK zou hebben gezegd? Oh...is dat zo? Wel....JIJ hebt me gebaard dus dan zou jij toch Satan moeten zijn!! Sorry....zij is hard...nou ik dan ook.....
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Janice »

Religie sowieso -1
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Stephen »

Ja, ze zal ooit wel inzien dat ik gewoon nog normaal ben...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Veronica »

Alischa schreef:Ja, ze zal ooit wel inzien dat ik gewoon nog normaal ben...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Is niet jouw schuld, helaas ligt het aan je moeder.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Stephen »

I know Veronica :( tja, maak me er niet echt druk over
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Stephen »

Ik doe aan wicca dus ik geloof niet in de duivel hihi