Nieuwe chat! Zie dit topic.

zo goed mogelijk eruit zien.

Make-up, kleding, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

zo goed mogelijk eruit zien.

Bericht door Matthew »

Hallo,
Ik heb altijd een probleem bij het shoppen ik ga altijd 2x in het jaar 1x voor de winter en 1x voor de zomer. Over een klein poosje ga ik weer shoppen, als we dit doen gaan mijn broers en oma ook mee en die weten nog niks over mijn gevoelens. Dus moet ik naar de dames afdeling..
Ook wil ik het tegen mijn moeder zeggen die er vanaf weet dat ik het niet fijn vind en graag jongens kleding draag, zij heeft al wel een keertje een heren blouse voor mij gehaald.
Ook zou ik willen vragen of ik een hesje mag alleen vind ik dit allemaal moeilijk onder woorden te brengen. Als iemand tips of advies heeft graag bedankt. :)

Groeten Matthew. ;)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: zo goed mogelijk eruit zien.

Bericht door Jessy »

Aannemende dat het op dit moment nog geen optie is om je gevoelens bij hen te vertellen, zou je voor unisex kleding kunnen gaan. Als FTM is dit wel iets gemakkelijker, want er zijn ook veel dames die er wat mannelijker bijlopen. En als dat vragen oproept zeg je gewoon dat je die kleding mooi vindt en je daar prettig in voelt. Zeker niet te ver gaan zoeken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: zo goed mogelijk eruit zien.

Bericht door Jake »

Een hesje is wel moeilijk uit te leggen als je familie nog van niets weet, en je er nog niet klaar voor bent om het te vertellen. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat je sport-bh's niet goed vindt werken of niet lekker vindt zitten, en dat je daarom zo'n hesje wilt proberen. Maar waarschijnlijk gaan ze dan wel doorvragen... Je zou het ook zelf kunnen kopen zonder iets tegen je ouders te zeggen, maar het gaat ze vast opvallen als de voorgevel ineens weg is. Sorry maar ik weet hier zo geen oplossing voor als je hen niet wilt inlichten. Je zou wel een strakke sport-bh kunnen proberen, voor sommige jongens werkt dat ook.

Wat de kleren betreft zou ik net als Jessy gewoon zeggen dat je die kleding mooier vindt. Het is niet zo vreemd voor vrouwen om kleding van de mannenafdeling te halen. Mijn ma doet het ook altijd, gewoon omdat die kleding lekkerder/ruimer zit.
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: zo goed mogelijk eruit zien.

Bericht door Matthew »

Met die spirt bh's enz ik heb ze nog nooit gedragen, als ik geen bh aan heb (bijna) nooit zie je ook al bijna niet dat ik geen voorgevel heb, maar alleen ik vind het soms lastig aanvoelen vooral als je iets gaat doen dus leek mij een hesje een goede oplossing want dan zijn de grootste problemen opgelost.
Het zelf halen van zo hesje gaat een beetje moeilijk als het via de post gaat.

En over kleding ik draag voornamelijk meisjes/jongens kleding oa. Laag hangende kruisbroeken en niet gedetailleerde shirts.
Maar thanks voor de reactie's :)