Nieuwe chat! Zie dit topic.

Begin aankopen

Make-up, kleding, en zo voort
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Begin aankopen

Bericht door Yarrmor »

Ik zit met een "probleem", denk ik dat ik het kan noemen.

Ik heb nooit vrouwenkleren gekocht omdat ik nog thuis woonde. Wel heb ik er altijd naar gekeken en over nagedacht/"gedroomd". Maar nu ik voor mezelf op kamers zit wordt de verleiding erg groot. Vooral nu ik een kledingstuk heb gevonden waar ik helemaal gek op ben.

Ik weet niet precies wat het is, maar iets houdt me tegen. En het is niet dat ik het niet wil. Misschien is het iets in de richting van de eerste stap zetten. Hoe is dit bij jullie gegaan?
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Begin aankopen

Bericht door Veerle Mertens »

Hoi Yarrmor

In het begin kocht ik veel online. H&M was mn beste vriend ;) Tegenwoordig shop ik in het ''echt''. Is ook veel leuker aangezien je meteen iets kan passen. Je moet je er over heen
zetten. Achteraf valt het dan wel mee. Winkels verkopen immers graag dat levert hun geld op moet je maar denken.
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Begin aankopen

Bericht door Yarrmor »

Ik ben momenteel op Etsy aan het rond snuffelen. Al een paar leuke dingen tegen gekomen. En het fijne is dat veel mensen het op maat kunnen maken.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Begin aankopen

Bericht door Daphne »

Hey,

Mijn eerste aankopen waren ook online. Ik heb ook eerst een tijdje zitten kijken naar kledij die ik mooi vond en wou die dan ook zo graag kopen maar er was ook iets wat me gelijk tegenhield maar uiteindelijk heeft de drang ernaar de push gezet om het te doen. Ik wou gewoon zo graag die kleren omdat ik het zodanig beu was om mijn mannen kleren te moeten dragen. Ik was wel nog redelijk jong en woonde thuis dus was het nogal moeilijk om te laten leveren bij me thuis zonder dat ze het wisten dus liet ik het maar doen bij een afhaalpunt. De euforie is gewoon zo groot als je eindelijk je eigen en juiste kledij hebt gekocht. Je kan zeer gemakkelijk je maat enzo vinden online dit is al veel verbeterd de laatste jaren en terugzending ook.

Nu shop ik ook liever in de winkels zijn ipv online gewoon omdat het een leukere ervaring is enzo. Soms kijken mensen wel eens naar je afhankelijk natuurlijk hoe goed je eruit ziet maar daar moet je je niets van aantrekken hoor. Online heb je dit allemaal natuurlijk niet maar toch zal je zelf merken dat in de winkels zelf het soms gemakkelijker is. Je kan direct zien hoe goed iets is als jij het aanhebt en geen model van een website enzo.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: Begin aankopen

Bericht door Yarrmor »

Ik merk alleen dat ik moeite heb met een setje maken. En ik heb al gauw de neiging om naar zwart te gaan, omdat ik een vorm van kleurenblindheid heb. Maar hopelijk krijg ik dat onder de knie xD en anders heb ik wel iemand in de buurt die met mij gaat shoppen uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Begin aankopen

Bericht door Daphne »

Ik heb daar ook even moeite mee gehad en nu soms ook. Wat je kan doen is vaak in winkels kijken naar mannequin poppen daar zitten soms goede combinaties op. En ook regelmatig een fashion magazine eens lezen daar staat goede tips in met wat je best combineert met elkaar of wat je best niet doet :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: Begin aankopen

Bericht door Britta »

Koop redelijk veel online. Komt ook een beetje door de maten. Als je langer bent, dan is er op internet veel meer te vinden dat je past. En laten we eerlijk zijn, het is niet handig als een jurk opeens een naveltruitje wordt :)

Qua stijl, ik hou het neutraal op dit moment. Bloemetjesmotieven zijn wel leuk, maar lastiger te combineren. Heb dus veel effen dingen hangen of spul met streepjes(ruitjes e.d.) Combineert een stuk makkelijker. Ik merk vooral dat vrouwelijke kleren veel kleurrijker zijn. Even wennen qua combineren, maar ik vind het hartstikke leuk om te doen.

Ach en winkels: heb tactvolle en minder tactvolle verkopers meegemaakt. Heb ook gewoon in 'bob-kleding' make up en kleding gekocht. De kassiers die er iets over vragen, denkt dat ik het voor mijn vrouw koop (heb ik niet, maar goed). Als ik als vrouw rondloop, dan weet ik dat ik niet passable ben in winkels, en zolang je mensen met respect benaderd in een winkel, krijg je dat echt wel terug.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
pascalsimons
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2014, 12:42
Gender: Trans MtF

Re: Begin aankopen

Bericht door pascalsimons »

Ik sluit me bij de rest van de reacties aan. Wanneer je iets in de winkel koopt is het zeker de eerste keer prettig om ergens te gaan shoppen waar je je een beetje op je gemak voelt. Zoals gezegd draait het uiteindelijk om jou als klant. De winkel is er om aan jou als klant iets te kunnen verkopen, of je nu man of vrouw over iets ertussenin bent. Het is een kwestie van regelmatig doen. Geleidelijk kom je dan over dat stukje schaamte (om het maar even zo te noemen) heen, en kun je er gewoon van genieten. :)

P.S. wat ik zelf tijdens het shoppen wel handig vind is om een klein lijstje met (Europese) kledingmaten in mijn
telefoon te hebben (als geheugensteun). Dan kun je alvast een beetje inschatten of een bepaalde broek of trui etc. qua maat zou kunnen passen.
Laatst gewijzigd door pascalsimons op 10 jul 2014, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Robin02
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2014, 07:07
Gender: Vrouw

Re: Begin aankopen

Bericht door Robin02 »

Mijn eerste aankoop weet ik nog goed.
Ik had op internet een leuke denim dames jumpsuit gezien, kon hem wel bestellen maar twijfelde over de maat.
Toen ben ik op een vrije dag naar Amsterdam gegaan en toen op zoek geweest naar een kleding zaak waar ze ook van die dames jumpsuits verkochten, maar ook heren kleding.
Ben er naar binnen gegaan ( winkel weet ik niet meer was in de kalverstraat ) en ben wat nonchalant tussen de heren kleding gaan lopen zoeken, waar op een behulpzame winkel medewerker bij me kwam en vroeg of ze me kon helpen. Toen zei ik ik zoek een denim jumpsuit, maar die hadden ze niet zij de vrouw, waar op ik zei ( ff uit mn duim gezogen hi ) ik heb wel een paar dagen geleden een jongen rond zien lopen in een denim jumpsuit van dat merk ( volgens mijn herinering pepe jeans maar kan ook nog g-star zijn geweest ), waar op de vrouw zij we hebben wel wat van die merk, maar dat zijn dames jumpsuits.
Daarop liet zij me die zien, en zij bij nader inzien kan volgens mij dit model ook best voor jongens wil je er een passen? Daar op is ze in het magazijn gaan zoeken naar grote maten , kwam terug met een l en xl waar op ik ze heb gepast, de l paste me goed, ben uit de paskamer gestapt ( had me gympen er bij aan getrokken ) en stond voor de spiegel te kijken. Toen kwam de vrouw bij me en moest ff rond draaien en zij zei toen de maat is goed hij past leuk, en nu ik het zie kan het ook echt voor jongens, alleen het valt op dat voor een jongen de sluiting ( druk knopen ) net aan de verkeerde kant zit daar door kan je zien dat het een dames model is en het valt wel op. maar erg is het eingelijk niet, toen heb ik die jumpsuit gekocht.
Zo is het bij mij de eerste keer gegaan.
En toen wist ik ook de maat en heb vervolgens een 2 de dames kleding stuk gekocht via internet dat was een dames sweater een naketano darth long en die zit me reuze draag ik nog steeds.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Begin aankopen

Bericht door Veronica »

Mijn eerste aankoop was een beige broek van Coolcat, die en later een zwarte broek en later een vestje uit de C&A heb ik met mijn ma samen gekocht, ik heb het moeten passen want ik weiger welke kleding dan ook (op BH's na voorlopig) via internet te kopen.

Later na een dagje alleen Amsterdam gewoon geleerd om alleen alles te kopen, geen problemen mee en ik vind het stukken fijner zo.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding