gepierdheid ftm

Make-up, kleding, en zo voort
lindy
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2014, 23:38
Gender: Trans MtF

Re: gepierdheid ftm

Bericht door lindy »

hoi,

Ik zou kijken in de hoek van 'bodybuilding' mbt tot eten, in combi met trainen.
Met de juiste voeding aangevuld met juiste oefeningen. Ik zou niet op krachttrainen, maar op volume van je spieren.

Zeker in combinatie met Anabolen moet dit geheid een goed resultaat gaan geven.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Fay »

Goed id! iemand anabolen adviseren in combi met - eventueel toekomstig - hormoongebruik

:roll:

Fay
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Nathan90 »

Hahah ik was ook heel rustig aan het lezen tot ik struikelde over het woord anabolen.. xD

Misschien worden de hormonen hiermee bedoeld..?
Petratrans
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 feb 2013, 13:03
Gender: Transgender

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Petratrans »

Als transgenderist doe ik best wel veel aan krachtraining. Sport 6 dagen per week kracht en hardlopen. Goed om op gewicht te blijven, ben nu 71kg bij een lengte van 1,85 m. Ik ben tevreden met mijn slanke gespierde lichaam. Ben ik niet op de foto, maar zal eens een foto laten maken.
Bijlagen
sportvrouw.jpg
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Fay »

Wat is dan het nut van de bijgevoegde foto zo vraag ik me af

:roll:

Fay
Petratrans
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 feb 2013, 13:03
Gender: Transgender

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Petratrans »

om te zien dat je als vrouw ook mooi bent als je gespierd bent. Voorbeeld. Wat is jouw schoonheids ideaal dan?
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Fay »

Dat ik de spiegel kijk en tevreden ben met mezelf,innerlijk en uiterlijk, dat is mijn schoonheidsideaal

Fay
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Eveliene »

Die gespierdheid van streng dieëten en het spuiten van testosteron en dianabol slikken heb ik gelukkig alweer een paar jaar achter de rug. Nu als vrouw beginnen de rondingen lekker te groeien en zijn de kilo's spier voor de helft in vet terug gekomen. Het fijne is dat ik me nu veel zekerder dan ooit voel dus voor mezelf graag dat randje vet al moet het niet teveel worden, cardio fitness doe ik nog steeds maar nu gewoon om even wat stress van me af te gooien en omdat ik me er zo prettig bij voel.
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Erik_Ezrin »

Ik ga denk ik maar eens die 100 pushup challenge doen... mijn huidige niveau... 5 push ups met grote moeite, dus daar moet zeker iets aan gedaan worden *scrawny as fuck*
Ik voel me echt zo'n watje tussen allemaal spierbonken en macho's. Zegmaar, Hiccup uit How to Train your Dragon 1, voor hen die die film gezien hebben. Alleen dan... zonder draak :c
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Steffen »

Hey Matthew,

Eerst toch even zeggen, van de anabolen zou ik toch maar af blijven als ik van jou was.

Verder, de beste manier gespierder te worden zou volgens mij zijn een sport te kiezen en deze zeer regelmatig en met voldoende intensiteit te beoefenen(er moet dus gezweet, gepuft en toch ook wat afgezien worden af en toe vrees ik) . Neem daarom voldoende tijd om de juiste te kiezen, anders hou je dat niet vol natuurlijk. Of zwaar klussen zou jou mss beter bevallen. Als je dat zeer regelmatig doet, zal dit waarschijnlijk hetzelfde effect hebben. Met regelmatig sporten bedoel ik 3 tot 5 keer per week telkens gedurende 2 a 3 uur. Dat is veel, maar dat geeft dan ook resultaat, en is super goed voor lichaam en geest er nog eens bovenop. Daarbovenop kan je thuis enkele basiskrachtoefeningen doen, zoals opdrukken, pulls, buikspieren...
Dit alles zal je een mooi gebalanceerd, evenwichtig lichaam geven. Je moet natuurlijk ook wat letten op je voeding natuurlijk, want lagen vet verhullen de spieren, zoals iemand hier al vermelde.

Indien je echt van die dikke spieren wenst, kan je bij je krachttraining best gaan voor reeksen van supermaximale belasting. "Dikke spieren" zijn de "witte spieren", in tegenstelling tot de dunnere, "rode", "pezigere" spieren, die vrouwen bv eerder geneigd zijn te ontwikkelen en die wielrenners bv hebben, hebben deze witte spieren een slechte bloeddoorstroming, dus krijgen amper zuurstofaanvoer bij gebruik, en zijn dus niet in staat langdurig arbeid te leveren. (je moet een gewichtsheffer bv niet vragen een klimwand van 20 meter te beklimmen, dat haalt die niet, ondanks alle spiermassa)
Ik wil maar zeggen, als je dat wenst, doe je best dingen die je hooguit enkele seconden volhoud, of die je maximaal 5 keer na elkaar kan herhalen. Als je je bv 20 of meer keer kan opdrukken, dan is dit niet maximaal genoeg(hoewel dit natuurlijk ook zijn effect zal hebben) Als je die statische buikspieroefening langer dan 5 tellen kan uithouden, is die ook niet zwaar genoeg. Je kan je oefn verzwaren door bv gewicht aan je lichaam te hangen bij het optrekken, je handen breder of net smaller bij elkaar te zetten bij het opdrukken... Heb je dit één keer gedaan, rust je, en herhaal je hetzelfde, terug rust,... tot je je oefening niet meer kan herhalen.
Je kan dit best allemaal geleidelijk aan opbouwen natuurlijk! Maar uiteindelijk zou je dan meerdere keren per dag zo'n reeks moeten doen, voor het beste resultaat.

Ik ben persoonlijk voorstander van wat ik schreef in m'n eerste paragraaf, in combinatie met periodes van maximale oefeningen (als in de 2e paragraaf) Uiteindelijk heeft iedereen een combinatie van beide soorten spieren, de verdeling verschilt van persoon tot persoon, heeft ook veel te maken met je genen. Maar het belangrijkste is zeker en vast dat je er uiteindelijk plezier aan beleefd en er voldoening uit haalt!

Dus ik hoop nu wel dat er ergens een sport is waar je van houd, anders is mijn antwoord alles behalve behulpzaam geweest natuurlijk :D

Wat betreft sleutelen, bedoel je dan aan auto's en fietsen enzo? Kleine klusjes opknappen vind ik wel plezant; een gaatje in de muur vullen, een pillamp herstellen, een houten bankje ineen timmeren... Maar als het over grote werken gaat, dan loop ik gauw weg! Zo dapper als ik soms over mijn grenzen kan gaan in mijn sport, zo laf kan ik weglopen van grote werkzaamheden! :D

Succes nog!

Stevie
Plaats reactie