Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gaatjes oorbellen

Make-up, kleding, en zo voort
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Gaatjes oorbellen

Bericht door Veerle Mertens »

Hoii allemaal

Al enige tijd zit ik er aan te denken om gaatjes te laten schieten voor
Oorbellen. Nu vroeg ik me af waar je dat het beste kan laten doen. Hebben
Jullie hier ervaringen mee? Ook vroeg ik me af of je ze echt 6 weken lang moet
Inhouden?

Xxjes
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Daphne »

Hey,

Zelf heb ik nog geen gaatjes maar ik wil er ook wel :) Ik heb ondertussen al eens een zaak gecontacteerd en ga ergens begin augustus langs gaan (ze zijn nu met verlof vandaar de lange wacht tijd).

Ik ga ze wel laten piercen ipv schieten omdat dit beter zou zijn. Dat is toch iets wat velen aan mij hebben laten weten dus doe ik dat dan maar. Het is iets duurder dan schieten maar dat heb ik er wel voor over. Waar ik het ga laten doen is het 40 euro voor de twee oren met eerste oorbel. Hygiëne is blijkbaar een probleem bij het schieten waardoor er een grotere kans is op infecties. Daarom had ik recent een mailtje gestuurd met een aantal vragen :D

Hierbij werd er ook gezegd dat de genezingstijd 6 - 8 weken zou zijn en voor verzorging: spoelen met water en ph-neutrale zeep.

Hopelijk ben je iets met deze info.

Groetjes
Daphne

Ik
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Anon20210626 »

Volgens mij kan je bijna bij iedere juwelier terecht om gaatjes te laten schieten . De meeste hebben een flinke keuze in zweetknopjes . Ik koos destijds voor een paar gouden knopjes . Deze heb ik later laten aanpassen ,dwz de punt laten bijslijpen en ik draag deze eigenlijk altijd als ik geen andere inheb . De periode van 6 weken is idd noodzakelijk . Ik maakte af en toe de klipjes en de oorlelletjes even schoon met een wattenstaafje en wat alcohol .Als je ze eerder uitdoet is er eigenlijk nog een wond en kan opnieuw indoen erg lastig zijn . Die zes weken zijn zo om en de vakantie is een mooie periode om zoiets te doen . Als je na 6 weken dan opeens een paar grote creolen in doet is dat nog best gevoelig hihihi. Je zal ook nog wel even moeten oefenen met indoen maar dat zal al makkelijker gaan . Ik heb nu geen spiegel meer nodig .
Af en toe maak ik al mijn oorbellen even schoon in een kleine ultrasoon
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
vhBxl
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Gender: Trans MtF

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door vhBxl »

Ik heb ze laten piercen omdat ik er ken die infecties kregen door te laten schieten. Als je laat schieten, kijk dan of ze het heel hygienisch doen (alles ontsmetten, handschoenen dragen, ...). Dit werd allemaal gedaan bij de piercer en het resultaat was heel goed :)

Bij mij waren het studs die erin gestoken werden, ik mocht ze er meerdere weken zeker niet eruit halen en na paar maand moest ik nog steeds zien dat ik ze niet langdurig uit liet (meer dan een dag was het dacht ik). Met een zoutoplossing moest ik mijn oren reinigen en ik mocht nooit er met de hand aan prutsen om restantjes weg te krabben. Wel moest ik bij het reinigen de studs af en toe draaien zodat de studs geen onderdeel van mijn oor zouden worden :p

Na paar maand begon ik met andere studs te dragen en na 6 maand droeg ik comfortabel oorringen die al groter waren. Nu is het bij mij ongeveer jaar en half geleden, ik heb nooit meer spiegel nodig :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Emma »

Schieten wordt eigenlijk niet eens meer gedaan, omdat daarmee het kraakbeen echt beschadigt raakt. Piercen schijnt inderdaad het beste te zijn, daar is de keuze ook wat groter en zijn de staafjes lang genoeg. Ik heb het destijds bij Claire's laten doen, wat zij doen houdt ergens het midden tussen schieten en piercen en is een aardig alternatief.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Hana »

Ik heb drie gaatjes (plus een neusbel maar die is inmiddels dicht), twee laten schieten en 1 met alleen ijsklonten en een naald - ik was jong en onbezonnen, maar ik heb bij allemaal geen last gehad van infecties.
Veel sterilon na het schieten en het is binnen no time geheeld.
Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Anon20210626 »

ik neem aan dat de gaatjes in de oorlel gemaakt gaan worden . Daar zit geen kraakbeen ...... bij gaatjes in de bovenrand van het oor is dat idd wel het geval , maar dat is een heel ander verhaal .
Zweetknopjes zijn steriel verpakt. steriel werken is idd belangrijk maar dat geldt zowel voor piercen als met een tang ('schieten')
het zal dus uitkomen op een persoonlijke voorkeur
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Emma »

Klok, klepel, je hebt gelijk :-)

Voordeel van piercen was dat het weefsel niet opzij gedrukt wordt, er meer ruimte is voor het staafje en daardoor de genezing sneller gaat. Zo was het.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Anon20180730 »

Veerle Mertens schreef:Hoii allemaal

Al enige tijd zit ik er aan te denken om gaatjes te laten schieten voor
Oorbellen. Nu vroeg ik me af waar je dat het beste kan laten doen. Hebben
Jullie hier ervaringen mee? Ook vroeg ik me af of je ze echt 6 weken lang moet
Inhouden?

Xxjes
het kan volgens mij in elke sieraden, oorbellen en piercing zaak. Daar heb ik ook de gaatjes laten 'schieten (in oorlel). Een juwelier waar ik binnenstapte deed het niet meer.
Na zes weken mocht ik de oorknopjes wisselen, maar ik moest zeker tot een jaar continu oorbellen dragen. Toen ik ze namelijk eerder op een avond (of nacht) uit had gedaan, was er al direct een gaatje dichtgegroeid.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Jessy »

Schieten kan inderdaad bij elke juwelier wel. De studs zijn misschien wel steriel verpakt, maar het probleem met deze "guns" is dat sommige delen ervan moeilijk te steriliseren zijn, en daar kunnen bacteriën blijven zitten. Ik zeg niet dat die kans groot is, maar de kans bestaat.
Piercen is duurder maar wel beter, omdat er een nieuwe steriele naald wordt gebruikt. Eveneens is deze naald vlijmscherm, waar met de gun de stud met een botte punt door je oorlel geramd wordt. Bij piercen geneest het doorgaans veel mooier.

Zeker 6-8 weken de studs inhouden en bij het reinigen ook eens aan draaien, dat ze niet vast gaan zitten. Na die tijd kan het nog dichtgroeien als je langere tijd geen oorbellen draagt, maar zal niet zo snel meer gebeuren (in tegenstelling tot gaatjes bovenin het kraakbeen, die groeien veel sneller terug dicht).
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.