Binder ftm

Make-up, kleding, en zo voort
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Binder ftm

Bericht door moonlight89 »

Hoi,

Ik heb hier al een aantal berichten gelezen over verschillende soorten binders.
Nu wil ik voor het eerst een binder gaan kopen, alleen er is zoveel keuze.
Heb zelf bij Underworks en Danae gekeken. Hebben jullie misschien advies voor mij?
Heb al wel gelezen dat er tussen beide een verschil is qua kwaliteit, maar ook qua prijs.
Ik zelf ben nog zoekende en ik weet dus niet of ik de binder dagelijks zal gaan dragen.
Hoor het graag als jullie tips hebben voor mij! 8-)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door Nathan90 »

Ik ben op vakantie. Als je een paar dagen heb en niemand anders wat te zeggen heeft praat ik je bij als ik terug ben. ;)
Stan96
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door Stan96 »

Hoi Moonlight,

Ik heb tot nu toe een stuk of 6 binders van Danae en ben hier erg tevreden over. Toen ik mijn eerste ging kopen ben ik bij haar langsgegaan aangezien ik toch in Amsterdam was voor mijn afspraak met de psycholoog. Erg aardige vrouw, zeer behulpzaam. Ik heb er een mogen passen en was meteen verkocht.
Over Underworks heb ik veel gehoord, maar geen eigen ervaringen mee. Over het algemeen hoor ik hier positieve berichten over.
Al met al ben ik tevreden met de binders van Danae. Wel prijzig, maar zoals mijn moeder zegt: 'Dat betaal je ook voor een fatsoenlijke bh!'

Groetjes,
Stan
Afbeelding Afbeelding
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: Binder ftm

Bericht door Matthew »

Hey moonlight,
Ik draag een binder van underworks is verstelbaar en zit met bh sluitings vast.
Ben er erg te vreden over :)
Danae hoor ik zowel negatief al positieve dingen over.
Het positieve is dat ze sneller weide zitten en dat je na een half jaar een nieuwe mag halen, geen idee of het waar is maar heb er wel meer over gelezen.
Als je meer over binders wil weten er is ook een topic op het forum hiervan.
http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... it=binders" target="_blank

Greetzz :)
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Binder ftm

Bericht door Steffen »

Hey moon!

Heel blij dat Matthew en Stan je konden helpen!

Ikzelf heb hier momenteel geen nood aan, want met de juiste kleding zie je helemaal niets, want ik heb echt amper iets. :D Dus ja,...geen ervaring mee, en dus kan ik spijtig genoeg ook geen advies geven. :?

Maar wens je heel veel succes met de adviezen van de anderen!

Het beste ermee!

Stevie
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door moonlight89 »

Stan96 schreef:
Ik heb tot nu toe een stuk of 6 binders van Danae en ben hier erg tevreden over.

Groetjes,
Stan
Mag ik vragen hoe lang je deze al hebt, en klopt t dat ze snel uitrekken?

En bedankt allen voor de tips!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door Nathan90 »

De Danae binders lubberen sneller uit, daar hebben nu eenmaal gewoon veel mensen last van. Ook is het materiaal wat ze tegenwoordig gebruikt 'comfortabeler' maar bind het dus wel slechter.

Veel jongens zijn erg enthousiast over het Tritop model van Underworks. Vooral de groter geschapen jongens zijn erg blij met dit model omdat het gewoon heel goed werkt maar ook veel kleinere heren zweren erbij.

Zelf draag ik korte binders met klitteband van Lesloveboat, deze zijn nog wat duurder dan Danae (Underworks is goedkoper dan Danae) maar ze zijn echt het beste voor mij. Bind goed en thuis kan ik 'm makkelijk lostrekken (draag de binder vaak 'los' onder mijn shirt thuis en alleen vast als ik buiten de deur ben).
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door moonlight89 »

Thanks Nathan voor de tips! :-)
Ik wil binnenkort ook een binder kopen, maar heb helaas ook nog een dure studie, haha.
Als 'tussenoplossing' draag ik nu twee comfortbra's over elkaar heen(soort sportbh's alleen is t niet voor sporten :P ),
bind ook aardig af(niet volledig, maar voor nu goed genoeg) en zit niet oncomfortabel.
Ondertussen af en toe wat geld apart zetten en dan ga ik zeker een binder kopen. Lesloveboat kende ik nog niet, zo eens even kijken.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door Erik_Ezrin »

Het hangt ook heel erg ervan af wat je grootte is. Ik ben zelf erg klein geschapen, en heb tweedehands een Kabiny binder van een andere jongen gekocht (is een japans merk, kan je verder vrij weinig over vinden, maar is zegmaar een hemd met daaronder een "bind" gedeelte wat je vast moet maken met een soort van bh haakjes) voor mij werkt die prima, al dat ik nog wel eens een andere binder wil proberen (sws moet ik er nog een bijkopen. 1 is zo onpraktisch). Als je groter geschapen bent adviseer ik iig zeker de tritop van underworks. Die schijnt echt supergoed te pletten.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder ftm

Bericht door Nathan90 »

Dat klinkt als een van de Ebay binders Erik, kan dat kloppen?