Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gaatjes oorbellen

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
charleyy
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door charleyy »

Ik heb ze vandaag laten schieten! Pijn valt reuze mee, het is wel erg gevoelig nu. Ben wel bang voor het slapen vannacht :fpalm:
You are beautiful!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Anon20210626 »

valt ook wel mee hoor
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Veronica »

Ik heb ze vorige week (of de week daarvoor, sorry vergeten :fpalm: ) laten schieten, prikte een beetje, verder doe ik iedere nacht sterilion erop en draai ik mee af en toe, en tijdens slapen heb je nergens last van, maar niet te veel eraan zitten ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
charleyy
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door charleyy »

Heb ze nu 2 dagen, en nergens last van!
Slapen gaat prima, zelfs op m'n zij. Ik doe net als Veronica elke avond spul erop en vervolgens de oorbellen een beetje draaien. Dit is nog wel een beetje gevoelig, maar niet pijnlijk. En inderdaad, niet teveel aanzitten.

Nu nog wachten tot 1 oktober om te wisselen naar mooie hangers...
Dat wachten ga ik niet volhouden :?
You are beautiful!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Emma »

Zou ik wel doen, dat geduld hebben, en nog wel langer ook. Die gaatjes zijn nog lang niet genoeg genezen dan om er echt hangers in te hebben. Maar goed dat merk je vanzelf :-) hangers moeten dan vooral niet te zwaar of te groot zijn want als het gaat bungelen en trekken zijn de gaatjes zo weer terugveranderd in wondjes. BTDT...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Daphne »

Ondertussen heb ik die van mij laten piercen. Ik ben er echt super tevreden over. Je voelt het minder dan bloed prikken en de mensen daar waren super vriendelijk. Ik heb totaal geen last ervan en het voelt goed aan.

Als verzorging hebben ze gezegd tegen mij om eerst even goed nat te maken ( onder de douche bv) zodat alles beetje week is en je bij het draaien niets gaat scheuren of forceren. Dus eerst goed nat maken en beetje draaien daarna ook met ph neutrale zeep even verzorgen. Tussen de duim en wijsvinger beetje zeep en de oorlel wat masseren en beetje draaien daarna gewoon afspoelen. Verder niet meer aankomen tot de volgende ochtend.

Momenteel heb ik er echt geen last van en voel ik niets verkeerd. Nu nog paar weken wachten en dan mijn eigen oorbelletjes :D

@Charleyy ze hebben aan mij ook gezegd om te wachten met hangers. Zeker na die 6-8weken omdat de genezing echt nieuw is en het dus beetje kan scheuren zeker als er wat gewicht aan is. Mij hebben ze zelf gezegd dat ideaal zou zijn om 6 maanden te wachten voor ik hier echt hangers ging dragen om zeker te zijn dat alles tip top in orde is.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Jannet V »

Grappig. Ooit was het de ultieme droom en na zoveel jaren dromen heb ik besloten om het gewoon niet te doen. Het past niet bij mijn gevoel zoals ik ben. Ook mooi om daar pas na zoveel jaar achter te komen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door diederique »

Het is al meer dan drie jaar geleden dat ik het heb laten doen. Nooit en nooit spijt van gehad. Het eerste jaar alleen maar de stekers gebruikt die ik er dag en nacht in liet zitten. Pas daarna vervangen door hangers, ringen en andere stekers die ik er ook regelmatig er een dag of wat uit laat. Eigenlijk lukt het me pas sinds die tijd ze blindelings er zelf in te hangen/steken; daarvoor had ik altijd mijn Lief nodig om me aan te kleden(nou ja, de finishing touch).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door vickyblauw »

Ik heb acht jaar geleden een paar zilveren knopjes gekocht bij de juwelier. Zelf een puntje aan gevijld en zelf de gaatjes geprikt. Zeven weken lang elke nacht met knopjes in mijn oren geslapen en overdag niet gedragen.

Ook draag ik alleen oorbellen als ik Vicky ben.

Na drie jaar had ik permanent open gaatjes en daar ben ik heel blij mee. Ik kan zonder in de spiegel te kijken oorbellen in doen, kostte wel enige oefening trouwens.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Lies
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2014, 16:16
Gender: Trans MtF

Re: Gaatjes oorbellen

Bericht door Lies »

Gisteren mijn oren laten piercen, was in Antwerpen met mijn vrouw en stelde haar voor om eerst één oor te laten piercen, het te laten genezen, oorbel verwijderen en dan het andere oor te laten doen. Dit omwille angst om als 52 jarige man met twee oorbellen in te gaan werken, reactie ouders, vrienden... Tot mijn grote verbazing had mijn vrouw geen enkel bezwaar en zakte we af naar de kammestraat waar verschillende gekende piercingshops zijn.
Ik vertelde de vrouw in de shop dat ik liefst mijn beide oren wou laten piercen maar dit niet durfde, haar reactie was als je dit zelf graag ziet doe het dan gewoon, ze overtuigde mij op een voorzichtige manier om toch ineens bijde oren te doen en beloofde mij dat de reactie's volgens haar zeker zouden meevallen.
Opeens ging er een lang verwachte wens in vervulling en had ik eindelijk oorbelletjes, een droom die ik al had van in mijn kindertijd.
Vorige nacht bijna niet geslapen, niet van de pijn maar wel van de stress om vandaag te gaan werken, er was geen weg terug en met knikkende knieën deze morgen naar het werk vertrokken.
Viel dus reuze mee, van niemand een negatieve opmerking gekregen, als ik al een opmerking kreeg was het eerder positief.
Dit is voor mij weer een hele stap die ik gezet heb, ben er ook zo blij mee, voelt goed.
Voel me weerom wat meer vrouw.
Gr. Lucy