monoborst door binder

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Carel
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2014, 13:16
Gender: Transgender

monoborst door binder

Bericht door Carel »

Help! Verschillende soorten binders en merken ten spijt, mijn borsten kruipen altijd naar voren en worden dan één enorme borst! dat heeft een reuze pushup effect met een spleetje die eerder past bij het dragen van een Oostenrijkse Dirndl dan bij een trans. Mijn maat zit op 90D.

Ik heb al met tape mijn borsten naar opzij geplakt (gaat vreselijk jeuken en verschuift als je je strakke binder aan trekt) en een oude binder van gaten voorzien waar ik mijn borsten in kon steken, die gaten zaten wat naar buiten geplaatst om de borsten daar te houden (dan draag je 2 laagjes, dat is te warm en ook dan kruipen de borsten tot één geheel naar het midden). VRE_SE_LIJK

Wie kent dit? Wat is de truc, hoe lossen jullie dat op?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: monoborst door binder

Bericht door Nathan90 »

Ik moet zeggen dat ik je 'gaten-in-oude-binder' erg origineel vindt.

Maar heb helaas geen goed antwoord voor je. Het is een beetje als het oprollen van lange binders of het warm en zweterig zitten in de zomer. Er valt niet zo veel tegen te doen. Ik heb zelf gelukkig geen grote maat en positioneer dingen dan ook niet op een bepaalde manier. Binder vast (ik gebruik klitteband) en niks meer mee doen.

Mijn vriend heeft een veel grotere borst en hij positioneert de boel inderdaad naar buiten om het zo platter te maken. Een aantal keer per dag reorganiseert hij het (wanneer op de wc bijvoorbeeld). Meer niet..
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: monoborst door binder

Bericht door moonlight89 »

Hoi Carel,

Misschien kun je eens op de site van Danae kijken. Daar staan ook wat tips over het dragen van een binder. Je zou eventueel ook eens bij haar langs kunnen gaan, zij maakt ze op maat en je kunt daar vantevoren ook passen.
TimV
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2014, 21:29
Gender: Trans FtM
Locatie: Zeist

Re: monoborst door binder

Bericht door TimV »

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem en ik ging er vanuit dat iedereen met c of groter dat had. Ik erger me er ook kapot aan, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het beste werkt om een vest open te dragen zodat je van de zijkant dat niet zo ziet. Daar moet ik wel bij zeggen dat het niet lijkt op te vallen voor anderen, vooral niet voor vreemden. Ik loop nu geloof ik al meer dan een jaar met binders, twee verschillende gehad, allebei t zelfde probleem, ik corrigeer gewoon als het weer verschuift ook ijvert openbaar, mensen Letten daar niet zo op, maar moet je wel wat snelheid bij aanleren 8-) maar mijn oplossing, niet teveel aan proberen te denken, dat is het enige dat bij mij de ergernis tegengaat.. Maat laat me ajb weten als je een oplossing hebt, nou ben ik benieuwd :D

Gr, tim

Ps : sorry als deze tekst vaag is, ik typ niet zo vaak zulke lange teksten op mobiel :oops:
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: monoborst door binder

Bericht door Jessy »

Met wijde kleding kun je wellicht ook een en ander verdoezelen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: monoborst door binder

Bericht door Jack »

Zelfde probleem hier, maar blijkbaar merken anderen dat niet eens op. Heb er dan ook geen oplossing voor, maar vind wel dat de Underworks Tri Top mijn borst t meest plat weet te drukken. Verder draag ik wat lossere kleding zodat t wat minder opvalt of zoals Tim zegt, een open vest aantrekken zodat t minder opvalt, alleen is dat met de warmere dagen wat minder.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: monoborst door binder

Bericht door moonlight89 »

Ook ik heb de Tri Tops, welke heb jij dan Carel?
CSIsara
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: monoborst door binder

Bericht door CSIsara »

Hallo,

Aan gezien ik maat 90G heb ga ik het niet eens proberen weg te werken, ik draag wel strakke sport bh's in de juiste maat.
Als ik ze strak tegen mijn lijf druk heb ik nog een enorme voor gevel.

Ben al wel 10kg afgevallen maar die dingen krimpen bij mij helaas maar mondjes maat.
moet nu nog 10kg om in aanmerking te komen voor een vergoeding van de zorgverzekering om ze alleen al te laten verkleinen, dus we gaan nog ff door.