Nieuwe chat! Zie dit topic.

grote maat schoenen

Make-up, kleding, en zo voort
blackout
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2014, 01:06
Gender: Onzeker

Re: grote maat schoenen

Bericht door blackout »

Emma schreef:Oh, lightinthebox.com is wel te vertrouwen, maar geloof niet te veel van de schoenmaten. Een maat 43 die je bestelt zou zo maar eens een 41 kunnen zijn. Braziliaanse maatvoering of zo.

Als je daarentegen nog eens een trouwjurk zoekt... En dan wel de duurdere 'op maat' variant kiezen he.
nee, haha zoek nu nog geen trouwjurk. Maar ik was aan het google en zo kwam ik op die site, zag echt veel leuke hakken/laarzen/pumps ect!! Dus ik vroeg mij het even af, want de prijs viel ook best mee
blackout
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2014, 01:06
Gender: Onzeker

Re: grote maat schoenen

Bericht door blackout »

Tanja schreef:Heb van mannenmaat 42 en soms weleens 43. Heb een smalle voet maar met lange tenen kennelijk.
Wat wel heel erg vreemd is, is dat ik damesschoenmaat 41 heb.
Dus kan met gerust hart ook online pumps etc kopen.
Waar zeg ik dit voor.. wellicht is je damesmaat wel anders. Hoor het zo vaak dat iemand schoenen in de mannenmaat koopt en dat ze veel te groot vallen. Zo ook bij mij dus.
jah, dat klopt. Ik volg toevallig zo'n bekende Drag Queen uit Amerika(op youtube). En die had een video gemaakt over schoenen, en daar vertelde willam dat ze ook vaak in een kleinere vrouwen maat ook past.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: grote maat schoenen

Bericht door Danielle »

Jessy schreef:Het hangt helemaal af van het type schoenen, en vooral waar ze vandaan komen.
Mannenmaten had ik 42-44, damesmaten precies hetzelfde. Sandalen en zomerschoentjes heb ik in 42, mijn Italiaanse laarzen zijn 44.
Het varieert inderdaad tussen merken, modellen en winkels, in mijn geval is het ook de breedte die een rol speelt. Maar ik heb inderdaad gemerkt dat ik in damesschoenen over het algemeen een 1 of 2 maten kleiner moet hebben dan herenschoenen. Vroeger had ik 44 of 45 tegenwoordig is het meestal 43, bij Van Haren vaak zelfs 42.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: grote maat schoenen

Bericht door Britta »

Hmm, ben nu definitief over en zoek dus meer schoenen. En maat 47 is een ramp...iemand een idee?
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
Charlotte VD
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2014, 09:35
Gender: Transgender

Re: grote maat schoenen

Bericht door Charlotte VD »

Kijk ook hiereens, http://www.laredoute.be/nl/schoenen-dam ... *00045_45|
soms goedkope te vinden, ik koop hier a mijn schoenen.

grts
Charlotte
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: grote maat schoenen

Bericht door Sophia »

Betreffend dames en heren maat, ik heb ook dat ik heren maat 43/44 heb echter bij dames schoenen dat de meeste 42 modellen passen.
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: grote maat schoenen

Bericht door Mayke »

Danielle schreef:
Jessy schreef:Het hangt helemaal af van het type schoenen, en vooral waar ze vandaan komen.
Mannenmaten had ik 42-44, damesmaten precies hetzelfde. Sandalen en zomerschoentjes heb ik in 42, mijn Italiaanse laarzen zijn 44.
Het varieert inderdaad tussen merken, modellen en winkels, in mijn geval is het ook de breedte die een rol speelt. Maar ik heb inderdaad gemerkt dat ik in damesschoenen over het algemeen een 1 of 2 maten kleiner moet hebben dan herenschoenen. Vroeger had ik 44 of 45 tegenwoordig is het meestal 43, bij Van Haren vaak zelfs 42.
ja jij heb gelijk
ik heb maat 45 van schoen dus zocht daar een damesschoen bij.
bijna nergens te krijgen.
tot dat ik een zomaar eens een maat 43 dames schoen ging passen.

wat denk je, ze passen heerlijk en staan echt prachtig.
heb naast zwart gelijk blauwe en mooie lazen gekocht. :D
leef geeft liefde voor al wat leeft
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:01
Gender: Anders

Re: grote maat schoenen

Bericht door Kiwi »

De maat hangt inderdaad erg af van welk merk je koop. Ik heb damesmaat ergens tussen 40 en 43.

Maar over de grotere maten, in Alkmaar is een schoenenwinkel die vanaf damesmaat 42 schoenen heeft. Op de site staat dat ze tot damesmaat 46 gaan, maar ik heb bij hun volgens mij wel eens grotere maten dames schoenen gezien. Ze hebben sinds kort een webwinkel:
http://www.passo.nl/
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: grote maat schoenen

Bericht door Veronica »

Van Haren verkoopt sommige modellen tot maat 44.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:01
Gender: Anders

Re: grote maat schoenen

Bericht door Kiwi »

Als ik bij Van Haren kom, hebben ze altijd 2 maten: te groot of te klein (vooral de maat te klein is erg populair daar :fpalm: )