Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gifvrije make-up

Make-up, kleding, en zo voort
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Gifvrije make-up

Bericht door YS62 »

Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Anon20190209 »

Sinds 1,5 jaar gebruik ik de huidverzorgingsproducten incl make up van Paula Begoun, uit Amerika.
Weet niet zeker of haar produkten gifvrij zijn.... Maar voor mij het belangrijkste dat zij alleen ingredienten gebruikt die wetenschapelijk bewezen iets voor de huid kunnen doen qua anti huidveroudering en verbetering.

Kassa, radar en ook consumentenbond hebben al een aantal keer haar mening gevraagd over huid en cosmetica merken die van alles pretenderen en claimen wat betreft hun produkten. Produkten van Paula zijn echt betaalbaar en doen echt iets voor de huid. Haar website is zeer informatief met een soort van bibliotheek voor huidproblemen en oplossingen. Ook reviews over produkten van de wel bekende merken.

En niet heel onbelangrijk ik ben super tevreden over haar produkten. Mijn huid ziet er beter uit dan 10 jaar geleden!


http://www.paulaschoice.nl

of http://www.paulaschoice.com
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

Nou bij dit soort uitspraken kun je me opvegen hoor:
De chemische samenstelling van talk komt overeen met asbest, een bekende kankerverwekkende stof
Als je dat durft op te schrijven hebje geen enkel idee wat carcinogenen zijn, geen verstand van chemie en geen verstand van de fysische eigenschappen van de stoffen om je heen.
Kanker door asbest ontstaat doordat de asbestvezels naaldvormig, dus lang en scherp zijn en niet door het lichaam onschadelijk kunnen worden gemaakt zoals met de andere stoffen kan. De reactie van het lichaam is dan om de vezels in te kapselen.

Talk *kan* ook in naaldvorm bestaan. Dan geeft het dezelfde problemen als asbest, maar deze vorm mag niet voorkomen in talk die voor cosmetica gebruikt wordt.

De overeenkomende chemische samenstelling komt door silicium. Maar dat is ook in erg grote hoeveelheden aanwezig in zand. Van zand is bekend dat je het beter niet kunt inademen. Hetzelfde geldt voor talk.

Ik vraag me wekelijk af hoe lang we bezig blijven met elkaar gek te maken. Door het VUmc gepubliceerde onderzoeksresultaten willen we niet geloven maar een pagina van een HCCNET gebruiker wel? Nou ja zeg.

Het gezondheidsrisico van, pak 'm beet, een HRT is magnitudes groter dan van wat je van make-up zou kunnen oplopen.

Druppels, gloeiende platen. Dat soort werk. Echt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Veronica »

Ik wel even kwijt dat de stoffen die echt giftig zijn allang niet meer in make up zitten, ze zijn namelijk sowieso verboden in de EU.

Er zitten wel chemische stoffen in makeup maar dat geldt voor alle makeup, dus ook die zogenaamde gifvrije, dat is gewoon onzin aangezien het anders niet op blijft zitten, echter is dat niet giftig.

En verder is minder makeup gebruiken ook slimmer, ik gebruik tegenwoordig alleen makeup alleen als het echt moet, dus in 99% van de gevallen niet, en als wel kun je altijd rustiger aan doen, mascara is genoeg met een beetje lipgloss en als je wat baardschaduw hebt kan bb-cream wonderen doen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Danielle »

Ik voel een dihydromonoxide aankomen. Je bent zeker ook tegen alle E nummers, inclusief E948? Want je weet natuurlijk dat dat een kankerverwekkende stof is, en iets dat voedselbederf in de hand werkt en zelfs staal aanvreet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Jessy »

Vind nog maar eens voeding zonder E-nummers, tenzij je het zelf verbouwd.
Die E-nummers kun je ook in meerdere richtingen bekijken. Ja, het is chemisch, en teveel is niet goed. De keerzijde is dat we allemaal houdbare producten willen, en sommige van die E-nummers zorgen daarvoor. Voeding die houdbaar is zonder deze E-nummers bevat vaak enorme hoeveelheden zout voor de houdbaarheid, evenals enorme hoeveelheden suiker om voor de smaak te compenseren. En dit is (bewezen) nog slechter.

Wat makeup betreft geef ik Veronica gelijk. Het is zoals alles, je moet het met mate gebruiken. Best ook 's nachts verwijderen zodat je huid de kans krijgt te herstellen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

Ach ja, vitamine C heeft ook een E-nummer. Maar om nou om die reden maar geen sinaasappels meer te eten...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Amy »

Danielle schreef:Ik voel een dihydromonoxide aankomen. Je bent zeker ook tegen alle E nummers, inclusief E948? Want je weet natuurlijk dat dat een kankerverwekkende stof is, en iets dat voedselbederf in de hand werkt en zelfs staal aanvreet.
Ik heb wel eens geprobeerd om te stoppen met ademen maar dat was niet zo'n succes. :P
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Gifvrije make-up

Bericht door YS62 »

Heroine en cocaïne zijn behoorlijk effectief in het voorkomen van overgewicht en obesitas.
Maar is het daarmee ook een aanbevelingswaardig afvalmiddel .....
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

Dat is natuurlijk heel wat anders. En ze zitten niet in make-up.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]