Gifvrije make-up

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

Maar even serieus, er heeft nog niemand onderbouwd wat dat gif in de make-up nu zou zijn. En: wat is hier de definitie van gif, in aanmerking genomen dat inderdaad ook water en zuurstof in grote hoeveelheden gifitg zijn?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Gifvrije make-up

Bericht door YS62 »

Emma schreef:Maar even serieus, er heeft nog niemand onderbouwd wat dat gif in de make-up nu zou zijn. En: wat is hier de definitie van gif, in aanmerking genomen dat inderdaad ook water en zuurstof in grote hoeveelheden gifitg zijn?
Bewijs tja, je kan lang wachten eer dat op de site van essence of revlon komt te staan of meneer unilever.

Je kunt ook een simpele regel toepassen zou je alles wat je op je huid smeert etc ook op je boterham smeren of in je koffie doen
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Anon20180730 »

.. sinds wanneer smeren we make/up op de boterham?
Zou ´t lekker zijn?

http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/artic ... eger.dhtml" target="_blank
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Raisa »

YS62 schreef:Je kunt ook een simpele regel toepassen zou je alles wat je op je huid smeert etc ook op je boterham smeren of in je koffie doen
Persoonlijk smeer ik niet zo graag vaseline op mijn boterham. Mica's ben ik ook niet zo'n fan van. 1 keer vers uit de natuur gegeten, daarna een half uur schilfertjes uitgespuugd.

EDIT:

Vandaag leerde ik dat sommige mensen daadwerkelijk mica in hun thee doen. To each his own, I guess.
Laatst gewijzigd door Raisa op 29 okt 2014, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Veronica »

YS62 schreef:
Emma schreef:Maar even serieus, er heeft nog niemand onderbouwd wat dat gif in de make-up nu zou zijn. En: wat is hier de definitie van gif, in aanmerking genomen dat inderdaad ook water en zuurstof in grote hoeveelheden gifitg zijn?
Bewijs tja, je kan lang wachten eer dat op de site van essence of revlon komt te staan of meneer unilever.

Je kunt ook een simpele regel toepassen zou je alles wat je op je huid smeert etc ook op je boterham smeren of in je koffie doen
Zucht...

In alle make-up zitten chemicaliën, en geen gif, echter is het net als met alle chemische spul zo dat het giftig kan zijn bij opeten of dergelijke.

En anders raad ik je aan niks te eten, dus ook geen biologisch, ook niks te drinken dus ook geen kraanwater en ook niet te ademen door alle voertuigen op deze planeet.

Kijk ik wil niet grof of beledigend over komen maar het is gewoon zoals ik en andere zeggen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

YS62 schreef:
Emma schreef:Maar even serieus, er heeft nog niemand onderbouwd wat dat gif in de make-up nu zou zijn. En: wat is hier de definitie van gif, in aanmerking genomen dat inderdaad ook water en zuurstof in grote hoeveelheden gifitg zijn?
Bewijs tja, je kan lang wachten eer dat op de site van essence of revlon komt te staan of meneer unilever.

Je kunt ook een simpele regel toepassen zou je alles wat je op je huid smeert etc ook op je boterham smeren of in je koffie doen
Ik verwacht ook niet dat de fabrikanten daar mee komen. Ik geloof aan de andere kant ook niet dat men er op uit is om ons doelbewust te vergiftigen. Maar dan nog, wat is gif? Die vraag staat nog steeds open. Suiker is niet goed voor je, hebben we recentelijk geleerd, toch doen we het in de koffie. Dat criterium werkt dus niet...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Gifvrije make-up

Bericht door YS62 »

Het is niet alleen make up waar dit afspeelt het is een onderwerp wat velen van ons gebruiken en passend binnen het forum vandaar de openingstopic.

Doe er mee wat je wilt zin of onzin niets moet het is tenslotte je eigen lichaam.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Emma »

YS62 schreef:Het is niet alleen make up waar dit afspeelt het is een onderwerp wat velen van ons gebruiken en passend binnen het forum vandaar de openingstopic.

Doe er mee wat je wilt zin of onzin niets moet het is tenslotte je eigen lichaam.
Dat is precies waarom ik niet hou van claims als 'gifvrije make-up". Die proberen de indruk te wekken dat ik mezelf met de make-up die ik gebruik aan het vergiftigen ben terwijl dat niet per se het geval is, en dat ik dingen moet gaan gebruiken die misschien om andere redenen niet goed voor me zijn. En het is míjn lichaam waar ik toch al vrijwillig cyproteronacetaat in stop. ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Gifvrije make-up

Bericht door Anon20180730 »

Inderdaad laat ´t gif maar toeslaan, dan ben ik van de ellende hier bevrijd