Nieuwe chat! Zie dit topic.

Haarborstels en principes

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20180501 »

Een interessant frappant gegeven als het waar is YS...

Dode puntjes zijn misschien dus toch niet zo dood als ze lijken.

En ik maar denken dat ik alleen vanwege een persoonlijk schoonheidsideaal mijn haren liet groeien, was het dus ook ten bate van mijn intuïtie... :)
Heeft me die dus toch een keer in de steek gelaten, maar dat kan eigenlijk ook weer niet want ik heb altijd lang haar gehad... :?

Nu nog even uitzoeken welke kleur haarverf het scherpste beeld schept...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20180730 »

lang haar groeien prima, maar wat dan precies de biologische functie en evolutionaire betekenis is van ´haaruitval en kaal worden´bij voornamelijk mannen ontgaat me :?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Jessy »

Dat is gewoon slijtage. Klinkt bot, maar vergeet niet dat we nu een stuk ouder worden dan we zouden worden in de natuur, zonder enige enige wetenschap.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Daniéla schreef:Een interessant frappant gegeven als het waar is YS...

x'jes en liefs
Daniéla
Dat internet een hoog papegaai gehalte heeft staat vast, maar dat zelfde internet bied velen met een tegen geluid ook een podium waardoor zaken die nooit het licht gezien hebben en zeker niet voor de massa nu wel ten overstaan van een ieder te lezen zijn.

Verder is het de keuze van een ieder om er mee te doen wat je wilt, maar de een van de meest leerzame lessen die ik geleerd heb is dat als je iets niet snapt dan betekent het niet dat het kan.

Wetenschap is ook maar een beperkte waarheid vinding die iedere dag weer herroepen kan worden.

Kortom lees en laat je inspireren that's all.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20180501 »

Kortom lees en laat je inspireren that's all.

Beide heb je bij mij dan ook voor elkaar gekregen YS... ;)
Het houdt me al de hele tijd bezig en ja waarom niet... ??
De natuur en haar trucjes hebben me keer op keer verrast.
Haar enige tekortkoming is eigenlijk dat het mij nog steeds
kan verrassen.. ;)

x'jes en liefs
Daniéla
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Daniéla schreef:Kortom lees en laat je inspireren that's all.

Beide heb je bij mij dan ook voor elkaar gekregen YS... ;)
Het houdt me al de hele tijd bezig en ja waarom niet... ??
De natuur en haar trucjes hebben me keer op keer verrast.
Haar enige tekortkoming is eigenlijk dat het mij nog steeds
kan verrassen.. ;)

x'jes en liefs
Daniéla
Daniéla,
Leuk om te lezen dat je je nog steeds laat inspireren door alles wat er om ons heen gebeurt.

Misschien is de 'tekortkoming' niet de natuur maar de mens die denkt alles te kunnen beheersen tot op het moment dat we gaan ondervinden dat als de laatste boom gerooid is en de laatste druppel water vergiftig dat we van geld biljetten niet kunnen eten ...
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20180501 »

Misschien is de 'tekortkoming' niet de natuur maar de mens die denkt alles te kunnen beheersen

Hi YS... Dat was ook wat ik ongeveer bedoelde met mijn opmerking dat de natuur mij nog steeds keer op keer kan verrassen, ik ben dus niet volmaakt...
De aarde zal zich heus wel weer herstellen maar haar ergste en grootste vijanden zijn vaak vergankelijk, gelukkig dat de natuur weerbarstiger en intelligenter is.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Fay »

Goh, vanaf mijn 16de lang haar gehad, heeft altijd goed gevoeld, en nog steeds:)

Fay
Gebruikersavatar
Steffen
Berichten: 182
Lid geworden op: 05 aug 2014, 02:58
Gender: Anders
Locatie: Gent

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Steffen »

YS62 schreef:Een heel ander pleidooi om lang haar te krijgen

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1682&l=NL" target="_blank
Wel heel zottekes hoor, de veronderstelling dat je haren voelsprieten zijn die belangrijke informatie doorsturen naar de hersenstam.
Voor zover ik weet zijn het nog altijd je zintuigen die informatie doorspelen, geen dood materiaal als haar of nagels.

En alé, met alle respect, maar het volgende is er toch compleet over, niet?
"Het knippen van haar is een factor die bijdraagt tot onbewustzijn van de milieu-ellende in lokale ecosystemen"

Geef al die politiekers maar eens een lang kapsel, verplicht. Zijn er echt mensen die geloven dat hun 'voelsprieten' voor een betere, gezondere wereld zouden zorgen? Voor betere keuzes over milieu en natuur?

Het feit dat de Indianen beter "presteerden" met hun lange haar, lijkt me helemaal niet vreemd! Deze mensen in hun waardigheid en hun eigen cultuur en gewoontes laten lijkt me het best als het gaat om hun algemene welzijn en dus ook om hun 'prestaties'. Vraag een klein meisje, een echt roze- en prinsessen-meisje-meisje haar haren kort te knippen. Wel, haar gedrag en/of schoolresultaten zullen ook wel niet meer zijn wat ze waren.

En verder, dat iedereen vooral doet waar hij, zij of zhij zin in heeft! ;) Lang haar, kort haar, geen haar, overdreven veel haar... Zolang je je er maar goed bij voelt. Persoonlijk hou ik het meest van kapsels die bij je gezichtsvorm passen, ongeacht de lengte.
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

Re: Haarborstels en principes

Bericht door liske93 »

YS62 schreef:Omdat mijn haar mij heilig is en je steeds weer nieuwe producten tegen komt was mijn interesse direct getrokken door deze borstel

http://www.masonpearson.com" target="_blank
Veel lovende reviews en heel erg duur en gelukkig nog een alternatief die net zo goed is qua gebruikte haren
http://www.kostkamm.de/index1.htm" target="_blank

Iets minder lovend was de uitzending over waar zwijnehaar vandaar komt
Zie het linkje
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-09-2013" target="_blank

Zoals zo veel zaken sta je niet altijd stil bij hoe eea gemaakt wordt en de omstandigheden wat voor meerdere onderwerpen geldig is (eten, kleding etc)
Dit roept dan de vraag op wat doe je als je dit ziet
Ik ben er nog niet uit, omdat mijn haar m'n allessie is en de effecten van de toegevoerde waarde zwijnshaar te lezen zijn op het net.

Kopen of niet kopen, principieel zijn ja/nee ik ben er nog niet uit zeg ik eerlijk
ik heb het filmpje tot aan het slachthuis kunnen kijken en toen sprongen de tranen in me ogen,
ik heb het echt dierenmishandeling met de manier waarop de varkentjes worde behandeld in china.
het fijt dat met het gebruikt als vlees voor te eten heb ik geen moeite mee(natuurlijk instinkt). maar de manier waarop ze de vakens behandelen is dieren leed.
ik heb verder niet echt iets hier op te zeggen omdat ik best wel geschokt ben over 2 zaken, 1 dat ze in china aan dieren mishandelijk doen en 2 dat de hele verfindustrie oplichters zijn zo als altijd is in de economysche wereld