Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verbergen

Make-up, kleding, en zo voort
Jeroentje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2014, 18:59
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Verbergen

Bericht door Jeroentje »

Ik zat net te denken en toen schoot mij opeens iets te binnen. Je borsten verbergen door midel van verbant is slecht voor je maar hoe zit dat met sporttape? Dat zou dan toch wel een goede oplossing zijn. Ik zoek nu namelijk een oplossing hiervoor want naar diane om een binder te halen kan niet en ik durf het echt niet te bestellen want dat hebben mijn ouders zo door. iemand een idee? en weet iemand of sporttape wel werkt?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Verbergen

Bericht door Jessy »

Eigenlijk is het zowiezo slecht om er flinke druk op uit te oefenen, wat je neem ik aan zult doen om ze te verbergen. Ben niet bekend met die sporttape, als je het ermee plat krijgt op een manier dat de borst in zijn geheel vlak lijkt zal het wel okee zijn. Hoe eerder je de operatie kunt ondergaan hoe beter natuurlijk (aannemende dat je zeker van je zaak bent).
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Verbergen

Bericht door Nathan90 »

In principe zijn alle manieren die er niet voor gemaakt zijn een slecht idee. Je kan niet alleen zichtbare delen beschadigen (zoals je huid) maar ook bijvoorbeeld je ribben en longen kan je schade aandoen. Binders zijn er voor gemaakt om druk te geven op een zo verantwoorde manier mogelijk. Goedkopere binders missen vaak de elasticiteit die het materiaal moet hebben om veilig te kunnen binden.

Als je de huid beschadigd (of onderliggende dingen) kan dit gevolgen hebben voor een toekomstige operatie, iets wat je waarschijnlijk graag zou willen. Ik wil je dan ook op het hart drukken om aan de toekomst te denken en het zo goed mogelijk te doen met bijvoorbeeld een sport bh, een hemd/ondershirt en een wijder shirt/overhemd daaroverheen. Een shirt/overhemd met opdruk helpt vooral ook, omdat de print de vorm verdoezelt.

Ongezond binden kan er mogelijk voor zorgen dat je de grote operatie krijgt ipv de kleine (mocht je mogelijk voor de kleine in aanraking komen) en kan het resultaat beïnvloeden.

Een optie is om een t-shirt in de winkel te kopen en een binder te bestellen. Bij bezorging van het pakketje kan je zeggen dat je een t-shirt hebt besteld en deze later dan trots showen.
sasaa
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 dec 2014, 07:58
Gender: Onzeker

Re: Verbergen

Bericht door sasaa »

Kan je als je bestelt het niet ergens afhalen?
De dienst heet pakje gemakje.
Bij de primera haal ik mijn pakjes meestal.

Of misschien bij vrienden thuis laten bezorgen?