MannenKleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

MannenKleding

Bericht door Mossel92 »

Ik heb advies nodig:
Waar kan je een beetje goed shoppen voor wat kleinere mannen maten?
En waar niet meteen het al te duur is
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
BoyInterrupted
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2014, 16:18
Gender: Man
Locatie: Belgie

Re: MannenKleding

Bericht door BoyInterrupted »

Ik heb dat probleem ook een beetje, zelfs bij een Small is meestal alles nog te groot. Ik weet natuurlijk niet welke stijl je hebt, maar bij River Island vallen de maten nog mee. Verder is er ook nog Zalando (online) maar daar hangt het een beetje af van welke merken je bestelt.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: MannenKleding

Bericht door Nathan90 »

Ik ben tegen de 1.63 (afgerond naar boven, dat voelt beter ;) ) en tshirts van Jack&Jones passen mij super in maat S. Overhemden gaan daar niet geheel mee op. Broeken zijn ook in kortere lengtematen verkrijgbaar dus dat ook daarvoor Jack&Jones.

Verder, Wehkamp heeft ook S en XS verkrijgbaar (vanalles, truien, overhemden etc) en ik geloof dat je gratis terug kan sturen als't niet goed is. (bij J&J overigens ook dacht ik)

Als je uit het buitenland niet erg vind kan je aziatische webwinkels zoeken (of in ieder geval met die doelgroep) die zijn ook kleiner. Verder is Topman ook een goede met kleinere maten.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: MannenKleding

Bericht door Jeste »

In een ander topic had ik deze tip gegeven:
Jeste schreef:Ga eens naar Frankrijk om een dagje kleding te kopen. Daar is veel meer in kleine maten verkrijgbaar (had ik overigens wel eens eerder op het forum geschreven). Het is helemaal niet zo ver weg. Zeker niet nu er tegenwoordig extra snelle treinen rijden. Toen ik nog probeerde om als man door het leven te gaan, vooral op het werk, en toch een beetje goed gekleed wilde zijn deed ik dat soms wel.

Met kinderkleding is het wel uitkijken dat je er evengoed niet te meisjesachtig uitziet. Ik draag best wel vaak kinderkleding voor jongens, maar dan wordt ik toch nog als mevrouw gezien. Toen ik ermee begon om me meer vrouwelijk te presenteren was de eerste stap juist het gaan dragen van jongenskinderkleding. Later kwam de vrouwenkleding pas
Begin deze maand was ik nog in Frankrijk en het viel me weer op hoeveel kleine mannen daar rondlopen. Ik heb ook het idee dat ik daardoor, met m'n korte haar en het ontbreken van make-up, door veel mensen als een monsieur wordt gezien. Vrouwen met kort haar en zonder make-up zie je daar maar heel erg weinig. Nou viel mijn korte haar niet zo erg op, want hoewel ik in het zuiden was, is in de wintertijd een muts toch wel prettig.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
TimV
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2014, 21:29
Gender: Trans FtM
Locatie: Zeist

Re: MannenKleding

Bericht door TimV »

Hey,

Ik koop zelf een groot deel van mijn kleding bij Primark. Het voordeel is dat ze daar veel kleinere mannenmaten hebben (de broeken vooral, die vind ik ergens anders niet zo makkelijk). Het nadeel is dat het erg cheap is. Voor mij werkt het, omdat ik nog studeer en parttime bij de post werk, waar niemand verwacht dat ik me chique kleed, maar ik neem aan dat het wat lastiger wordt als je nettere kleding moet kopen. Online werkt voor mij niet zo, maar misschien voor jou wel. Ook in andere landen, goeie tip. Nederlandse mannen zijn geloof ik de langste ter wereld, dus als je dan in een ander land gaat kopen heb je daar veel sneller een gemiddelde maat dan hier. Ik had dat in Amerika, daar had ik de bouw van een gemiddelde (iets langer dan gemiddeld zelfs) man. Frankrijk is wel wat beter bereikbaar alleen, dus een wat meer praktische tip :). Hoe dan ook, lang verhaal kort, Primark heeft kleinere maten voor mannen en is erg goed betaalbaar. Die zitten in Zaandam,Rotterdam en Eindhoven voor zover ik weet.

Gr,
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: MannenKleding

Bericht door Emma »

Dat is zeker waar, van Frankrijk. Ik kon er vroeger op vakantie meestal weinig vinden. Zou ik beginnen bij de grote kledingwinkels die altijd rond de hypermarchés zitten, zoals bijvoorbeeld Kiabi. Die hebben trouwens een Nederlandse webshop, geen idee of ze de maten hebben aangepast.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: MannenKleding

Bericht door Misha »

Large! Ik ben zelf heel klein (1,58) en de mannenkleding van de Large past mij perfect. Ik heb dan meestal maat S (in shirts). Ik heb er ook eens een broek besteld, die zit ook prima. Je kan het beste gewoon even jezelf opmeten en dan vergelijken met de maattabel die op de website staat.