Nieuwe chat! Zie dit topic.

De operatie borstvergroting en gezichsreconstructie

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

De operatie borstvergroting en gezichsreconstructie

Bericht door rachel »

Hallo
Zoals jullie weten zit ik mn hele leven met dit probleem
En heb ik groen licht gekregen
En ga ik nu als mezelf door het leven
Maar het probleem is weten jullie een kliniek in het buitenland waar je de geslachsoperatie kunt doen
En een operatie voor je gezicht ook al zeggen mensen dat ik het niet nodig heb
Maar ja in dit land duurt het schandalig lang dat je hormonen krijgt en de geslachsoperatie ook
Maar om hormonen te bestellen via internet is riskant denk ik of hebben jullie goede sites
Want ik ben heel ongelukkig zo en ik walg van mezelf dus weten jullie iets waarvan ik zo spoedig mogelijk geholpen kan worden
Jullie zouden me kunnen helpen Xxxrachel
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: De operatie borstvergroting en gezichsreconstructie

Bericht door Anon20180501 »

Maar om hormonen te bestellen via internet is riskant denk ik of hebben jullie goede sites
Zelfmedicatie zonder goede begeleiding is inderdaad niet aan te bevelen Rachel.

[Linken naar sites of op een andere manier ernaar verwijzen wordt hier ook niet toegelaten.]

grts Daniéla
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: De operatie borstvergroting en gezichsreconstructie

Bericht door Anon20190209 »

Daniéla schreef:
Maar om hormonen te bestellen via internet is riskant denk ik of hebben jullie goede sites
Zelfmedicatie zonder goede begeleiding is inderdaad niet aan te bevelen Rachel.

[Linken naar sites of op een andere manier ernaar verwijzen wordt hier ook niet toegelaten.]

grts Daniéla
Ben het helemaal met Daniéla eens.....!
Ik snap dat je het allemaal lang vind duren maar dit geldt voor iedereen die dit traject doorloopt.
Je lichaam dus ook je uiterlijke kenmerken zullen door de hormonen gaan veranderen ik positieve zin ;)
Sowieso moet voor je voor een borstvergroting echt minimaal een jaar estradiol slikken of plakken.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: De operatie borstvergroting en gezichsreconstructie

Bericht door Danielle »

Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat een operatie helpt, maar niet alles is. Bij lange na niet. Ik heb dan aan chirurgische ingrepen enkel de vaginaplastiek gehad en geen operaties aan secundaire dingen. Maar ik ben wel anders gaan nadenken over mijn lichaam: zowel vóór als na de operatie, en ook voor en na (en tijdens) mijn transitie is mijn lichaam mijn lichaam. Dat zal het altijd blijven, hoeveel er ook aan veranderd wordt door chirurgie en hormonen. Ja, die penis voelde misplaatst als ik 'm zag. Het voelde echt alsof moeder natuur nog een klompje vlees over had en dacht "Ach, dat kan ik daar wel aanplakken". Ik ben ook blij, heel blij dat er wat aan gedaan is. Maar operatieve ingrepen zijn geen panacee, het is geen wondermiddel. Als je er zo instaat, dan ga je bedrogen uitkomen.

Het psychologische traject dat ze er hier in Nederland aanplakken is meer dan alleen maar een diagnose stellen. Het is ook je geestelijk de omschakeling laten maken en leren leven als wie je daadwerkelijk bent. Voor dat laatste heb ik nu ook buiten het Genderteam om nog psychologische hulp. Op aanraden van mijn huisarts, die vanaf het begin heeft aangeraden om extra mentale ondersteuning te zoeken.

Je zegt dat je walgt van jezelf. Dat is iets waar alleen een scalpel en wat hechtdraad niet gaan veranderen. Daar is mentaal ook het nodige voor nodig, dat kost tijd. Hoe moeilijk het soms is: blijf positief.
Mijn transitieblog: Fading Gender